Skrzypce.doc

(1693 KB) Pobierz
Skrzypce

Skrzypce

 

Cel: Zapoznanie z brzmieniem skrzypiec.

 

1.      Rozpoznawanie instrumentów perkusyjnych po brzmieniu – nauczyciel gra

na instrumentach, których dzieci nie widzą.

2. Zabawa ruchowa: sygnały grane na instrumentach: bębenek – marsz w kole, tamburyn – dzieci stoją i klaszczą, trójkąt – biegają swobodnie po sali, talerze – skoki obunóż.

3. Słuchanie utworu „Smutna pieśń” P. Czajkowskiego, określenie wykonawców.

4. Prezentacja brzmienia skrzypiec z nagrania płytowego, pokazanie ilustracji przedstawiającej skrzypce, omówienie ich budowy i sposobu gry.

5. Słuchanie znanego dzieciom utworu skrzypcowego np. „Groteski” G. Bacewicz i jego interpretacja ruchowa.

6. Przypomnienie znanej dzieciom zabawy ze śpiewem np. „Chodzi czapla po desce”.







Zgłoś jeśli naruszono regulamin