konspekt_zaj-przykład.pdf

(831 KB) Pobierz
Microsoft Word - Konspekt zajec korekcyjn2o.doc
KONSPEKT ZAJĘĆ
KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNYCH
DLA KL. III
1784770.001.png
Temat zajęć: Pisownia wyrazów z „ ó ” niewymiennym
w wybranych wyrazach.
Zastosowanie mnemotechniki – łańcuch
skojarzeń.
Cele ogólne:
- kształtowanie wrażliwości ortograficznej
- doskonalenie pamięci świeżej i długoterminowej –
wzrokowej i słuchowej
- usprawnianie słuchu fonemowego i słuchowej
koncentracji uwagi
- rozwijanie logicznego myślenia
- usprawnianie percepcji wzrokowej i koordynacji
wzrokowo- ruchowej
Metody: indywidualna, czynnościowa, zbiorowa
2
I CZĘŚĆ MOBILIZUJĄCO - ORGANIZACYJNA:
Lp . Rodzaj ćwiczenia
Cel ćwiczenia
Przebieg ćwiczenia
Pomoce
Postępowanie
- rozwijanie percepcji
wzrokowej i koordynacji
wzrokowej- ćwiczenia
spostrzegania na materiale
konkretnym
Dzieci układają obrazek
z pociętych części.
„Wiewiórka z orzeszkiem
w łapkach”( dziecko mające
trudności w ułożeniu obrazka
z części otrzymuje wzór całego
obrazka).
Obrazek
pocięty na
części dla
każdego
dziecka ( zał.1)
Psychokorekcyjne
Psychodydaktyczne
1 .
Układanie obrazka
pociętego na
części w całość
( materiał nie
literowy)
2 .
Odgadywanie
zagadek ,
ćwiczenia
w dobieraniu
sylab,
zamalowywanie
okienek
z sylabami
- kształcenie logicznego
myślenia- dobieranie określeń
słownych do zagadek
- doskonalenie umiejętności
syntezy sylabowej
- usprawnianie funkcji
grafomotorycznych
Uczniowie otrzymują kartki
z tekstem zagadek i tabelę
z sylabami.
Po cichym i głośnym
odczytaniu treści zagadki
podają jej rozwiązanie,
następnie szukają rozwiązania
w tabelce i zamalowują
odpowiednie kratki.
Teksty
zagadek, tabela
z rozsypanką
sylabową
( zał.2)
Psychodydaktyczne
Psychokorekcyjne
3
1784770.002.png
II INTENSYWNA PRACA KOREKCYJNO- KOMPENSACYJNA:
3 .
Ćwiczenia
w czytaniu
( materiał literowy)
- sprawdzenie zrozumienia
tekstu
- dbałość o prawność
wypowiedzi ustnej pod
względem składniowym
- ćwiczenie logicznego
myślenia
Ciche a następnie głośne
czytanie wiersza.
Podkreślanie wyrazów z „ ó”
niewymiennym
i zapamiętywanie ich pisowni.
Tekst wiersza
( zał.3 )
Wyrazy: c ó rka,
kr ó l, kr ó lewna,
pi ó rnik, oł ó wek
jask ó łka, r ó żdżka,
wiewi ó rka, wr ó żka
Psychodydaktyczne
Psychokorekcyjne
Wyszukiwanie
wyrazów z „ó”
niewymiennym
- usprawnianie analizy
i syntezy wzrokowej
oraz koordynacji
wzrokowo- ruchowej
- rozwijanie logicznego
myślenia
- kształtowanie umiejętności
poprawnego zapisu
wyrazów
z „ó” niewymiennym
Uczniowie zastępują obrazki
wyrazami wpisując je do
właściwych kratek.
Po rozwiązaniu całej
krzyżówki odczytują hasło.
Sprawdzenie poprawności
wpisu i rozwiązania.
Krzyżówka
dla każdego
dziecka ( zał.4)
Psychokorekcyjne
4.
Krzyżówka
rysunkowa
4
1784770.003.png
5.
Aby lepiej zapamiętać wyrazy
z „ ó” niewymiennym
nauczymy się je rysować -
pokaz sposobu.
Samodzielne „ rysowanie”
wyrazów z uwydatnieniem
litery z trudnością
ortograficzną
(„ó” niewymienne).
Wzory
narysowanych
wyrazów
(zał.5)
Psychokorekcyjne
Ćwiczenia
plastyczne
- ćwiczenia sprawności
grafomotorycznej
- usprawnianie koordynacji
wzrokowej
Karta pracy
( zał.6)
6.
Tworzenie łańcucha
skojarzeniowego
wyrazów
- usprawnianie pamięci
długoterminowej
- rozwijanie wyobraźni
Łączenie poszczególnych
wyrazów w historyjkę
obrazkową- wspólne tworzenie
przez ucz. historyjki .
Zademonstrowanie
gotowych wzorów
„ narysowanych”
wyrazów (zał.7)
Psychokorekcyjne
Psychodydaktyczne
Ogólnostymulujące
7 .
Ćwiczenia
w pisaniu
- doskonalenie spostrzeżeń
wzrokowych, ćwiczenie
świeżej pamięci
- usprawnianie drobnych
ruchów ręki
- sprawdzenie stopnia
opanowania poprawnej
pisowni wybranych
wyrazów
Dzieci układają zdania
z poznanymi wyrazami
z „ó” niewymiennym.
Psychokorekcyjne
Psychodydaktyczne
5
1784770.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin