zabawy edukacyjne.doc

(29 KB) Pobierz
Wybrane zabawy edukacyjne

ZABAWY EDUKACYJNE

Magiczna plama

 

Cele terapeutyczne:

ü      stworzenie warunków do odreagowania napięć

Cele edukacyjne :

ü      rozwijanie umiejętności wykonywania poleceń

ü      poznanie sposobów relaksu i odprężenia się

ü      pobudzenie inwencji twórczej

ü      rozwijanie umiejętności prezentowania wyników na forum grupy

Cele rozwojowe:

ü      zaspokajanie potrzeby zabawy

ü      rozwój ekspresji twórczej

 

Opis zabawy: Każde dziecko otrzymuje kartkę, którą składa na połowę. Na jedną połowę kartki wyciska kilka kropel tuszu i przykłada druga połową dokładnie przyciskając. Po rozłożeniu kartki ma dwie identyczne plamy. Próbuje porównać z czym mu się plama kojarzy. Potem obrysowuje pisakiem wyobrażoną postać dorysowując inne charakterystyczne elementy postaci.

Materiały: Kartki, atrament w słoiczku, pisaki, kredki

 

Podobieństwa i różnice

Cele terapeutyczne:

ü      Dostarczenie doświadczeń w zakresie zaistnienia w grupie

ü      Rozwijanie wyobraźni

ü      Dostarczenie doświadczeń w zakresie bycia ważnym dla innych

Cele edukacyjne:

ü      Poznanie zasad jakie powinny być przestrzegane w relacji z innymi ludźmi

ü      Ćwiczenie umiejętności rozróżniania i wyrażanie przeciwieństw, emocji oraz rozpoznawania ich u innych ludzi

ü      Poznanie roli komunikacji pozawerbalnej

ü      Nauka współpracy i odpowiednich społecznych interakcji

ü      Rozwijanie umiejętności wykonywania poleceń

ü      Uczenie się dostrzegania podobieństw i różnic

ü      Pobudzenie inwencji twórczej

Cele rozwojowe:

ü      Zaspokajanie potrzeby kontaktu z rówieśnikami

ü      Potrzeba współdziałania w grupie

Przebieg zabawy: Dzieci dobierają się dwójkami i losują pojęcia przeciwstawne np. bogaty-biedny, wysoki-niski, słodki-kwaśny, wolny-szybki itp. Każda z par ma zaprezentować wylosowane pojęcie. Zadaniem pozostałych uczestników jest odgadnięcie, o jakie pojęcie chodziło.

Materiały: kartki z różnicami

Na zakończenie: Mówimy dzieciom iż w kartoniku jest ktoś ważny i dajemy dzieciom kartonik. Na jego dnie umieszczamy lusterko. Każde dziecko widzi siebie jako kogoś ważnego.

Bibliografia:

J. Zborowski, Rozwijanie aktywności twórczej dzieci, Warszawa

A. Góralski, Być nowatorem. Poradnik twórczego myślenia, Warszawa 1990

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin