marketing-alternatywny.pdf
(
531 KB
)
Pobierz
444019625 UNPDF
Niniejszy
darmowy
ebook zawiera
fragment
pełnej wersji pod tytułem:
"Marketing alternatywny"
Aby przeczytać informacje o pełnej wersji,
kliknij tutaj
Darmowa publikacja
dostarczona przez
ZloteMysli.pl
Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez
Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości
publikacji bez pisemnej zgody wydawcy. Zabrania się jej
odsprzedaży, zgodnie z
regulaminem Wydawnictwa Złote Myśl
i
.
© Copyright for Polish edition by
ZloteMysli.pl
Data: 29.04.2006
Tytuł: Marketing alternatywny (fragment utworu)
Autor: Jakub Wicher
Projekt okładki: Marzena Osuchowicz
Ilustracja na okłądce: Jacek Jaśkowiak
Korekta: Sylwia Fortuna
Skład: Anna Popis-Witkowska
Internetowe Wydawnictwo Złote Myśli
Złote Myśli s.c.
ul. Daszyńskiego 5
44-100 Gliwice
WWW:
www.ZloteMysli.pl
EMAIL: kontakt@zlotemysli.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
All rights reserved.
SPIS TREŚCI
KRÓTKA HISTORIA MARKETINGU ALTERNATYWNEGO
.
....................................5
Wygrywają kreatywni
.
...................................................................................................5
Upadek Imperium
.
........................................................................................................6
Wojna Światowa o klienta
.
............................................................................................6
Nowa Era
.
......................................................................................................................7
Podium w Twoim zasięgu
.
............................................................................................7
Alternatywa
.
..................................................................................................................8
Dwa fronty rynku
.
.........................................................................................................8
Tryumf nowej ery
.
.........................................................................................................9
Zaoszczędzisz mnóstwo, a zyskasz jeszcze więcej
.
........................................................9
MARKA I LANS
.
....................................................................................................11
XXI wiek – wiek abstrakcji
.
.........................................................................................11
Zarządzanie wartością niematerialną
.
........................................................................12
Podbój świadomości
.
...................................................................................................12
Skuteczna transmisja
.
.................................................................................................13
Aby klient poprosił o dokładkę
.
...................................................................................14
Nie szmery bajery
.
.......................................................................................................14
Zmęczony rynek
.
.........................................................................................................15
Znokautuj konkurencję
.
..............................................................................................15
Nie masz czym się wylansować? Żaden problem!
.
......................................................16
Poniesieni przez emocje
.
.............................................................................................17
Ideologia marki
.
..........................................................................................................18
Jak uczynić produkt kultowym?
.
................................................................................18
Likwidacja przeszkód dla innowacji
.
..........................................................................25
I strzeż się zbyt jasnych gwiazd
.
..................................................................................26
Lansuję się, więc jestem
.
.............................................................................................27
Cement bytów abstrakcyjnych
.
...................................................................................28
Skromni zbierają resztki ze stołu
.
...............................................................................28
Dzieło Twojego życia
.
..................................................................................................29
Zacznij budować swoją markę
.
...................................................................................29
Niezmordowany zapał
.
................................................................................................31
Zysk dla wytrwałych
.
...................................................................................................31
Nigdy nie spoczywaj na laurach
.
.................................................................................32
Wejdź w inne dziedziny
.
.............................................................................................32
MARKETINGOWE FUNDAMENTY
.
......................................................................33
Reklama mobilna
.
.......................................................................................................33
Materiały reklamowe
.
.................................................................................................34
Dodatki do strony internetowej
.
.................................................................................35
Sklep internetowy
.
......................................................................................................38
Pozycjonowanie stron internetowych
.
.......................................................................39
Marketing internetowy
.
..............................................................................................42
Dbanie o kontakty z klientami/marketing partnerski
.
...............................................43
Marketing Wirusowy i próby jego kontroli
.
................................................................45
Marka dla młodzieży
.
..................................................................................................47
Przydatne adresy
.
........................................................................................................50
SAMODZIELNE BADANIA RYNKU
.
.....................................................................54
Zorientuj się, jak wygląda twój ryne
k
.........................................................................55
Zbadaj konkurencję
.
...................................................................................................65
Zbadaj swoich klientów
.
..............................................................................................72
Opracowanie ankiet
.
...................................................................................................84
Focus według marketingowych partyzantów
.
............................................................88
A więc?
.
.......................................................................................................................92
BADANIE WIZERUNKU FIRMY
...........................................................................93
Czym jest wizerunek firmy?
.
.......................................................................................94
Dobór próby
.
...............................................................................................................95
Czym zmierzyć wizerunek?
.
........................................................................................97
Jak „zmierzyć” wizerunek firmy?
.
..............................................................................99
Zbieranie danych z ankiet
.
........................................................................................100
Wykres wizerunku firmy – profil semantyczny
.
.......................................................103
Jak odczytać wyniki?
.
................................................................................................104
Jak porównać profile swojej firmy i konkurencji?
.
...................................................105
Przeprowadzenie Analizy SWOT
.
..............................................................................107
PUBLIC RELATIONS
...........................................................................................110
Zarząd Sfery Abstrakcji
.
............................................................................................110
Zabawa w Boga
.
..........................................................................................................111
Nie tylko korumpowanie dziennikarzy
.
.....................................................................111
Kanon narzędzi i technik PR
.
....................................................................................113
Działaj na wyobraźnię klientów
.
................................................................................115
Tożsamość wizualna
.
.................................................................................................116
Biuletyn firmowy
.
......................................................................................................118
Ogłoszenia świąteczne w mediach
.
...........................................................................120
Przekazywanie inwentarza
.
........................................................................................121
Sponsoring inkubatorów branżowych
.
......................................................................123
Pomocna dłoń
.
...........................................................................................................124
Jak wykorzystać dziennikarzy do promocji firmy?
.
..................................................125
Jak wykorzystać dziennikarzy do promocji produktu lub usługi?
.
...........................129
Współpraca z pismami branżowymi oraz serwisami internetowymi
.
.......................131
Wpływ na środowiska opiniotwórcze
.
.......................................................................134
Patronat nad serwisem internetowym
.
.....................................................................135
Wywiady w mediach
.
.................................................................................................138
Wykorzystanie zjawiska Flash Mob/happeningów
.
..................................................139
Pracownicy narzędziem PR
.
......................................................................................144
Obrona przed czarnym pijarem
.
...............................................................................145
„Pismaki & Szmatławce”
.
......................................................................................146
Kłopotliwe fora internetowe
.
................................................................................150
PRZYDATNE ADRESY
.........................................................................................151
TWOJA FIRMA, TWOJA TWIERDZA
.
.................................................................153
Zbadaj atmosferę w Twojej firmie
.
............................................................................154
Zbuduj pozytywną atmosferę w firmie
.
.....................................................................164
Podstawy rewolucji ducha firmy
.
..............................................................................167
Imprezy integracyjne
.
...............................................................................................169
Szkolenia dla pracowników
.
......................................................................................170
ZAKOŃCZENIE
.
..................................................................................................174
MARKETING ALTERNATYWNY -
darmowy fragment -
kliknij po więcej
Jakub Wicher
● str.
5
Public Relations
Public Relations to zarządzanie informacją i sferą niematerialną
w ramach działań na rynku poprzez budowanie wizerunku firmy
i zaufania do niej. PR to działania długookresowe, mające na celu
budowanie więzi między firmą a otoczeniem. PR to obustronna
komunikacja między firmą a klientem, promocja firmy oparta na
opiniach innych, reklama firmy poprzez „niezależne” informacje,
informowanie otoczenia o działalności firmy, nadawanie ducha
firmie, zarządzanie jej wizerunkiem i relacjami z klientami,
wykorzystywanie wszystkich możliwych kanałów komunikacji
i odnajdywanie nowych.
Zarząd Sfery Abstrakcji
Zarówno reklama jak i PR zarządzają sferami wyobrażeń klientów
o firmie, czyli kontrolują niematerialny byt, jakim jest wizerunek
firmy. Między tymi dwoma dziedzinami są atoli pewne różnice.
Reklama to ogół treści, które mówisz o swojej firmie, PR to ogół
treści otoczenia na temat Twojej firmy. Reklama ma na celu
zwiększenie sprzedaży, jest apoteozą Twoich produktów i firmy,
przejaskrawia rzeczywistość i działa na emocje. PR działa na
racjonalną część naszego postrzegania.
Copyright by Wydawnictwo
Złote Myśli
& Jakub Wicher
Plik z chomika:
E-Booki_PDF
Inne pliki z tego folderu:
marketing-impulsowy.pdf
(663 KB)
marketing-alternatywny.pdf
(531 KB)
moja-firma.pdf
(508 KB)
komunikacja-marketing-i-zarzadzanie-projektem-wg-polskiego-chucka-norrisa.pdf
(1044 KB)
idealny-pracownik.pdf
(309 KB)
Inne foldery tego chomika:
DARMOWE E-BOOKI
Informatyka
Inwestowanie
Języki obce
Medytacja alternatywna
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin