Jak zrobić własnego wędkarza w FS2.doc

(183 KB) Pobierz


Chcąc nie chcąc napisałem krótki poradnik jak zrobić własnego wędkarza w FS2.


Jeżeli chcemy zacząć to musimy pobrać 3 bardzo ważne pliki

Gimp2.0
http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=22&id=655&t=12

GTK+
http://prdownloads.sourceforge.net/gimp ... p?download

IrfanView
http://phnet.tucows.com/files5/iview399.exe


Jeżeli będziemy mieli już to wszystko to możemy dopiero zabrać się do roboty. Najlepiej ściągnąć gotowego wędkarza

http://eurochron.w.interia.pl/man-chris.pcx

Jeżeli już pobraliśmy to zaczynamy zabawę

Uruchamiamy program graficzny gimp (na szczęście jest on po polsku, więc łatwo wam będzie samemu się uczyć) otwieramy naszego man.pcx którego zassaliście. I tu już się zaczyna mały problem, na dole na screenie macie przedstawionego wędkarza.

Image

Teraz wam przychodzi namysl jak zmienic kolor ubioru, nic prostszego wystarczy tylko wejść w zakładkę

Warstwa -> kolory -> odcień i nasycenie..

Powinno nam cos takiego wyskoczyc

Image

jeżeli wam takie cos wyskoczylo wystarczy zrobic ino jedną rzecz

Image

obraz -> tryb -> RGB

i już wszystko oczywiste i wszystko nam działa bezproblemu więc powtarzamy ta czynność

Warstwa -> kolory -> odcień i nasycenie..


I teraz bardzo ważne jak widzicie mamy kolor ubrania niebieski wiec zaznaczamy tam ten ciemniejszy niebieski i sobie już sami wybieracie kolor ubrania. Jeżeli chcemy już zakończyć wciskamy po prostu ok. i możemy zabrac się do innych czynności jak wklejenie ryby na ubranie. Jest to jedna z trudniejszych czynności trzeba duzo skalowac jak i trochę wysiłku i zaznaczyć rybę.

Image

gdy już zaznaczymy musimy zrobić po kolei te czynności

Edycja -> Wytnij
Plik -> Nowy.. -> ok. (i tu bardzo wazne niewolno nic zmienic musi zostac tak jak było)

Gdy już to zrobimy wklejamy

Edycja -> Wklej

I teraz tez bardzo wazna sprawa nie wolno za żadne skarby na nowo zaznaczac ryby nic innego nie robimy tylko wchodzimy w zakładkę

Obraz -> Skaluj obraz…

Najlepiej będzie nam ryba wyglądała na plecach ja będzie miala skale

szerokość: 86

i dajemy ok.

I teraz tez robimy już po skalowaniu

Edycja -> wytnij

Wchodzimy do naszego wczesniej przygotowanego man.pcx i dajemy

Edycja -> wklej

Jak już to zrobimy ustawiamy sobie rybę gdzie chcemy ją mnieć i zapisujemy naszego man.pcx

Plik -> zapisz jako...

Wyskoczy nam taka ramka i teraz tez bardzo wazny krok !!
Zapisujemy dokładnie tak samo jak jest zamieszczone w screenie nizej (inaczej jak ktos zapisze może mieć potem maly problem z wędkarzem)



Jeżeli nam się już zapisze, ponownie otwieramy naszego wędkarza (tego już zedytowanego)
I musimy zamalowac zielone tło na jakim się znajduje nasz wędkarz

WAZNE
!!!!!!!! KOLOR TŁA MUSI BYĆ CZARNY !!!!!!!!



najlepiej zamalowywać ołówkiem nie pędzlem. Jeżeli już to zrobimy zapisujemy naszego wedzkarza

Plik -> zapisz

No i można się cieszyć już z konca naszej pracy :Dgratulacje dla tych co im się udało. Ale to jeszcze nie koniec

Teraz uruchamiamy program IrfanView IrfanView wystarczy otworzyć naszego man.pcx i zrobić nastepującą czynność

Imane -> Decrease Color Depta

I tu musi być zaznaczone 256 Colors (8 BPP) i naciskamy ok. i zapisujemy.
I teraz ino wrzucamy wędkarza do grafiki w fs2 i cieszymy się wlano ręcznym wędkarzem
 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin