saga o krolestwie swiatla 14- Lilja i Goram.pdf

(1084 KB) Pobierz
Margit Sandemo
Lilja i Goram
Saga o Królestwie Światła 14
Z norweskiego przełożyłaANNA MARCINIAKÓWNA
POL-NORDICA
Otwock
Strażnik Goram ma do wykonania ważne zadanie w Małym Madrycie, zwanym
inaczej
miastem nieprzystosowanych. Młoda dziewczyna, Lilia, prosi mianowicie o
pomoc dla
swego siedmioletniego kuzyna, Silasa, który jest bardzo źle traktowany i w
rodzinnym
domu, i w szkole. Tymczasem wysłannikom Królestwa Światła udaje się
wylądować poza
terytorium Gór Czarnych, ale dalsza droga do domu wydaje się znacznie
trudniejsza niż
kiedykolwiek przedtem...
RODZINA CZARNOKSIĘŻNIKA
LUDZIE LODU
INNI
Ram, najwyższy dowódca Strażników
Inni Strażnicy: Rok, Tell, Kiro, Goram
Faron, potężny Obcy
Oriana
Thomas
Helge, Wareg
Geri i Freki, dwa wilki
Ponadto w Królestwie Światła mieszkają ludzie wywodzący się z rozmaitych
epok,
tajemniczy Obcy, Lemuryjczycy, Madragowie, duchy Móriego, duchy
przodków Ludzi
Lodu, elfy wraz z innymi duszkami przyrody, istoty zamieszkujące Starą
Twierdzę oraz
wiele różnych zwierząt.
Poza tym w południowej części Królestwa Światła żyją Atlantydzi. Istnieją też
nieznane
plemiona w Królestwie Ciemności oraz to, co kryje się w Górach Czarnych,
źródło
pełnego skargi zawodzenia.
Wnętrze Ziemi
(jedna połowa)
STRESZCZENIE
Królestwo Światła leży w samym centrum Ziemi. Oświeca je Święte Słońce,
poza jego
granicami rozciąga się Ciemność, nieznana i przerażająca.
Wielkim celem Obcych jest zaprowadzenie trwałego pokoju na Ziemi i
uratowanie przed
zniszczeniem planety Tellus. Żeby się to mogło udać, ludzie muszą się
gruntownie
odmienić. Można to osiągnąć jedynie poprzez stworzenie specjalnego eliksiru,
który
wykorzeni zło z ludzkich umysłów.
Obcy, Lemuryjczycy i Madragowie oraz część zamieszkujących w Królestwie
Światła
ludzi mają już wszystko, czego trzeba do stworzenia eliksiru. Brak tylko jasnej
wody,
której źródło znajduje się w Górach Czarnych, siedzibie zła.
Z Królestwa Światła wyrusza ekspedycja, żeby zdobyć wodę. Po wielu trudnych
do
opowiedzenia przygodach i licznych walkach ze złymi istotami, udaje się
wysłannikom
dotrzeć do źródeł. Czeka ich jednak jeszcze droga powrotna do domu, trzeba
opuścić
Góry Czarne, a to nie będzie łatwe.
1
NIGDY NIE WRÓCIMY DO DOMU
Zadanie zostało wypełnione. Nawet gruntowniej niż zakładano.
Oko Nocy zdołał odnaleźć źródło dobra i zaczerpnąć jasnej wody.
Marco unicestwił zło w Górach Czarnych.
Do tej pory wszystko przebiegało zgodnie z planem.
Ale nieoczekiwanie Marca ogarnęła wściekłość. Przez całe swoje bardzo długie
życie ów
szlachetny książę nienawidził zła i zwalczał je. Teraz popełnił fatalny krok:
Część dobrej wody wlał do źródła zła i zmieszał ją ze złą wodą.
Skutki okazały się potworne. Ponieważ źródło miało połączenia ze światem
zewnętrznym, doszło do potężnego wybuchu na Północnym Atlantyku, a
wewnątrz kuli
ziemskiej Góry Czarne zostały kompletnie zniszczone, słup mętnej, brudnej
wody buchał
wysoko ku przeciwległej części tego świata, do Królestwa Światła. Nikt jednak
nie
wiedział, jak wysoko bije ta błotnista ciecz, ani jakie szkody wyrządziła w
murze
otaczającym królestwo.
Nawet J2, Juggernaut, który znajdował się daleko od źródeł, uległ potężnemu
wstrząsowi
i doznał poważnych uszkodzeń, które załoga odkryła nie od razu.
A sam Marco, ów fantastycznie piękny, samotny książę Czarnych Sal, został
uwięziony
pomiędzy kamiennymi blokami, które wybuch cisnął na ziemię. Ponieważ
książę był
nieśmiertelny, jego przyszłość przedstawiała się ponuro: mógł leżeć bezradnie
przez całą
Zgłoś jeśli naruszono regulamin