Bal w przedszkolu.doc

(52 KB) Pobierz
TEMAT TYGODNIA: Bal w przedszkolu

TEMAT TYGODNIA: Bal w przedszkolu

AUTOR: Bożena Forma

GRUPA WIEKOWA: dzieci 3-letnie

 

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

CELE OGÓLNE

CELE SZCZEGÓŁOWE

PONIEDZIAŁEK

Zabawa doskonaląca spostrzegawczość Jakiej zabawki brakuje.

- ćwicznie spostrzegawczości wzrokowej i umiejętności zapamiętywania

- dziecko nazywa schowaną zabawkę
- dziecko wie jak wygląda ukryta zabawka

Co to jest bal - rozmowa połączona z oglądaniem ilustracji przedstawiających bal w przeszkolu i dzieci w strojach balowych. Słuchanie śpiewu nauczycielki piosenki B. Forma: Na balu. Prowadząca rozkłada na dywanie rysunkiem do dołu kartki formatu A3 z narysowanymi postaciami przebierańców (pajac, królewna, itd.). Dzieci podchodzą i kolejno zabierają kartki z dywanu. Nazywają narysowane postacie i wypełniają je farbami stosując trzy kolory.

- wzbogacanie wiedzy na temat otaczającego świata
- przestrzeganie reguł obowiązujących podczas przebywania w grupie
- poznanie nowej piosenki
- rozwijanie sprawności manualnych

- dziecko zna pojęcie "bal"
- dziecko odpowiada na pytania dotyczące treści zawartych na ilustracjach
- dziecko wie o czym jest piosenka
- dziecko stara się wypełnić kontur postaci

Zabawy dowolne w kącikach zabaw. Manipulowanie klockami drewnianymi.

- rozwijanie sprawności manualnych

- dziecko wykorzystuje klocki zgodnie z ich przeznaczeniem

WTOREK

Utrwalenie znanych zabaw ruchowych ze śpiewem Nitko, nitko, Murzynek malutki, Balonik. Praca plastyczna - ozdabianie kolorowymi kółkami przygotowanych przez nauczycielkę masek karnawałowych.

- zachęcanie do wspólnej zabawy
- wyrabianie umiejętności odpowiedniego zachowania
- doskonalenie sprawności manualnych

- dziecko zna popularne zabawy
- dziecko nakleja kółka według własnego pomysłu

Wyjście na przedszkolne podwórko. Doskonalenie czynności samoobsługowych. Zabawy w kącikach zabaw.

- wyrabianie umiejętności samodzielnego zakładania obuwia zimowego

- dziecko próbuje być samodzielne

Zabawa doskonaląca spostrzegawczość Czego brakuje.

- kształcenie spostrzegawczości wzrokowej
- rozwijanie mowy

- dziecko dostrzega brakujące elementy
- dziecko wypowiada się krótkimi zdaniami

ŚRODA

Zabawa ruchowa Jazda na sankach. Grupowy i indywidualny śpiew piosenek.

- rozwijanie sprawności ruchowej
- rozbudzanie aktywności muzycznej

- dziecko prawidłowo wykonuje ćwiczenie
- dziecko zna tekst i melodie piosenek

Słuchanie wiersza B. Forma Bal. Zabawa ruchowa Ukłony.

- poznanie nowego wiersza
- doskonalenie umiejętności kłaniania się
- reagowanie na ustalone sygnały

- dziecko chętnie słucha nauczycielki
- dziecko chętnie rozmawia na temat balu
- dziecko wie, że ukłony różnią się od siebie w zależności od płci osoby kłaniającej się

Rozwiązywanie zagadek proponowanych przez prowadzącą (nasze propozycje - opcja zagadki). Zabawy dowolne wybranymi zabawkami.

- ćwiczenie logicznego myślenia

- dziecko poprawnie rozwiązuje zagadki

CZWARTEK

Powitanie dzieci w strojach karnawałowych. Okazjonalna rozmowa na temat strojów. Zabawa z piłką. Nauczycielka zajmuje miejsce w środku koła, rzuca piłkę do dzieci zadając pytania związane ze strojami dzieci (np. "jaki kolor ma czapka", "co jest przyczepione do twoich spodni").

- zachęcanie do swobodnych wypowiedzi
- zwracanie uwagi na poprawny sposób wysławiania

- dziecko nazywa postać, za którą jest przebrane
- dziecko odpowiada na pytania nauczycielki

Przed balem do sali zostaje zaproszony wodzirej. Przedstawia się dzieciom, zwraca uwagę na strój, w którym występuje. Udział w zabawie prowadzonej przez wodzireja. Zabawy ruchowe ze śpiewem, konkursy, zagadki, wspólne zdjęcia.

- przezwyciężanie nieśmiałości podczas zabaw z dziećmi starszymi

- dziecko czynnie uczestniczy w zabawie

Dowolne rysowanie kredkami świecowymi na kartkach o różnym formacie.

- ćwiczenie sprawności manualnych

- dziecko samo decyduje o tematyce i formacie

PIĄTEK

Zabawa doskonaląca sprawność manualną Przewlekanie. Dzieci otrzymują szablony o różnych kształtach z otworami. Przewlekają przez nie w dowolny sposób sznurówki. Zabawa Wąż. Nauczycielka przygotowuje długą skakankę. Dzieci stają jedno za drugim, każde trzyma w prawej ręce skakankę. Nie wypuszczając jej przemieszczają się za prowadzącą (muzyka o spokojnym charakterze) w różne strony.

- kształtowanie sprawności palców i dłoni
- kształcenie umiejętności poruszania się w grupie

- dziecko sprawnie przewleka sznurówki
- dziecko idzie za prowadzącą trzymając się skakanki

Nauczycielka zwraca uwagę dzieci na zabawki, które mieszkają w sali. Zastanawia się czy mają także ochotę pójść na bal. Słuchanie wiersza w interpretacji prowadzącej Zabawki idą na bal. Zabawa tematyczna Przygotowania do balu. Dzieci "pomagają" zabawkom w przygotowaniach: czeszą lalki, ubierają sukienki, sprawdzają czy pluszowe zabawki nie są uszkodzone, układają je w wyznaczonym miejscu.

- zwracanie uwagi na estetyczny wygląd zabawek

- dziecko dba o zabawki w sali

Segregowanie klocków ze względu na rodzaj. Umieszczanie ich w odpowiednich pojemnikach posiadających stałe miejsce.

- uświadamianie konieczności zachowania porządku w sali

- dziecko segreguje klocki z pomocą nauczyciela

odwiedzin: 193399

 

 

Ostatnia aktualizacja: 28.01.2008

 

Płatności SMS: kody.wapacz.pl

Hosting: home.pl

Copyright © 2005-2008  INTER BiM s.c.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin