Bawimy się póki trwa karnawał!
Cele ogólne:
ü stwarzanie sytuacji sprzyjających rozwijaniu ekspresji ruchowej;
ü rozwijanie poczucia rytmu i estetyki poruszania się;
ü doskonalenie sprawności manualnych w czasie wycinania nożyczkami kształtów bardziej skomplikowanych i ozdabiania wytworów swojej pracy różnymi materiałami;
Temat dnia
Wychowanie zdrowotne
Cele operacyjne.
Dziecko:
Plan pracy –
tematyka, formy i metody
Obszary aktywności
Zajęcia popołudniowe. Gry i zabawy dydaktyczne i tematyczne.
26. 02.
poniedziałek
„Dziwni goście są w przedszkolu”
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych wg K. Wlaźnik
¨ ma swoje zdanie w doborze własnego stroju karnawałowego i umie go uzasadnić;
¨ zna kilka tradycji związanych z karnawałem;
¨ rozumie pojęcie „muzyka taneczna”, wskazuje odpowiednie fragmenty muzyczne;
¨
- omówienie przebrań karnawałowych;
- zwrócenie uwagi na karnawałowe tradycje – jedzenie pączków w tłusty czwartek, zabawy przebierańców, itp.;
- słuchanie kilku fragmentów różnorodnej muzyki i wybieranie muzyki do tańca;
językowa
społeczna
muzyczna
„Malarz się pomylił” – zabawa dydaktyczna – utrwalenie nazw kolorów.
27. 02.
wtorek
„Kotyliony, serpentyny, baloniki…”
Zabawa ruchowa „Balonik”
¨ w czasie wypowiedzi odwołuje się do własnych doświadczeń – opisuje bale z bajek;
¨ podejmuje próbę zdefiniowania pojęcia;
¨ wycina nożyczkami bardziej skomplikowane kształty narysowane na kartonie;
¨ tworzy własną maskę karnawałową lub kotylion;
- rozmowa na temat bali karnawałowych, strojów i dekoracji;
- określenie „dobra zabawa” – definiowanie pojęcia, kiedy zabawa jest dobra?;
- wycinanie z kartonu i ozdabianie masek karnawałowych i kotylionów;
plastyczna
„Szukamy Arlekina” – rozwijanie spostrzegawczości, posługiwanie się wyrażeniami: na, pod, za, obok itp.
28. 02.
środa
„Karnawałowe maski”
¨ określa cechy przedmiotów i klasyfikuje wg nich;
¨ dokonuje uogólnień;
¨ liczy poprawnie w zakresie 5;
- klasyfikowanie przedmiotów wg ich cech jakościowych;
- rozumienie i posługiwanie się pojęciami ogólnymi dla określonej grupy przedmiotów;
- uzupełnianie elementów zbioru o określoną liczbę;
matematyczna
Wodzenie palcem po liniach o różnych kształtach i odtwarzanie tych kształtów w powietrzu.
1. 03.
czwartek
„Bal przebierańców”
Zabawa ruchowa z elementem naśladownictwa „Zrób to co ja”
¨ chętniej bierze udział w rywalizacji, nie martwi się nadmiernie przegraną;
¨ posiada wiedzę i sprawności potrzebne do udziału w konkursach;
- zabawa przebierańców – konkurs na najpiękniejsze przebranie;
- zawody taneczne, konkursy sprawnościowe i quizy;
„Gimnastyka buzi i języka” – zlizywanie miodu i okruszków z warg i z talerzyków.
2. 03.
piątek
„Zabawa była wspaniała”
¨ buduje poprawną i spójną logicznie wypowiedź na temat własnych przeżyć, określa to co czuje;
¨ wykonuje z przyjemnością pracę plastyczną, zna właściwości kredek, planuje pracę i komponuje ją na całej powierzchni kartonu
- opowiadanie najprzyjemniejszych momentów wczorajszego balu, komentowanie ubiorów, gier i zabaw;
- tworzenie ilustracji do tej rozmowy dowolną techniką plastyczną na arkuszach dużego formatu.
Zabawy kołowe ze śpiewem. Integrowanie grupy, zachęcanie do zabawy dzieci mniej śmiałych.
Hel53land