Bawimy się póki trwa karnawał-5l.doc

(41 KB) Pobierz

Bawimy się póki trwa karnawał!

 Cele ogólne:

ü      stwarzanie sytuacji sprzyjających rozwijaniu ekspresji ruchowej;

ü      rozwijanie poczucia rytmu i estetyki poruszania się;

ü      doskonalenie sprawności manualnych w czasie wycinania nożyczkami kształtów bardziej skomplikowanych i ozdabiania wytworów swojej pracy różnymi materiałami;

           

 

Temat dnia

 

Wychowanie  zdrowotne

 

Cele operacyjne.

 

Dziecko:

 

Plan pracy –

tematyka, formy i metody

 

Obszary aktywności

 

Zajęcia popołudniowe. Gry i zabawy dydaktyczne i tematyczne.

26. 02.

poniedziałek

„Dziwni goście są w przedszkolu”

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  wg K. Wlaźnik

 

 

¨       ma swoje zdanie w doborze własnego stroju karnawałowego i umie go uzasadnić;

¨       zna kilka tradycji związanych z karnawałem;

¨       rozumie pojęcie „muzyka taneczna”,  wskazuje odpowiednie fragmenty muzyczne;

¨        

-          omówienie przebrań karnawałowych;

-          zwrócenie uwagi  na karnawałowe tradycje – jedzenie pączków w tłusty czwartek, zabawy przebierańców, itp.;

-          słuchanie kilku fragmentów różnorodnej muzyki i wybieranie muzyki do tańca;

językowa

społeczna

 

muzyczna

„Malarz się pomylił” – zabawa dydaktyczna – utrwalenie nazw kolorów.

27. 02.

wtorek

„Kotyliony, serpentyny, baloniki…

Zabawa ruchowa  „Balonik”

¨       w czasie wypowiedzi odwołuje się do własnych doświadczeń – opisuje bale z  bajek;

¨       podejmuje próbę zdefiniowania pojęcia;

¨       wycina nożyczkami bardziej skomplikowane kształty narysowane na kartonie;

¨       tworzy własną maskę karnawałową lub kotylion;

-          rozmowa na temat bali karnawałowych, strojów i dekoracji;

-          określenie „dobra zabawa” – definiowanie pojęcia, kiedy zabawa jest dobra?;

-          wycinanie z kartonu i ozdabianie masek karnawałowych i kotylionów;

językowa

 

 

plastyczna

„Szukamy Arlekina” – rozwijanie spostrzegawczości, posługiwanie się wyrażeniami: na, pod, za, obok itp.

28. 02.

środa

„Karnawałowe maski”

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  wg K. Wlaźnik

 

 

¨       określa cechy przedmiotów i klasyfikuje wg nich;

¨       dokonuje uogólnień;

¨       liczy poprawnie w zakresie 5;

-          klasyfikowanie przedmiotów wg ich cech jakościowych;

-          rozumienie i posługiwanie się pojęciami ogólnymi dla określonej grupy przedmiotów;

-          uzupełnianie elementów zbioru o określoną liczbę;

matematyczna

Wodzenie palcem po liniach o różnych kształtach i odtwarzanie tych kształtów w powietrzu.

1. 03.

czwartek

„Bal przebierańców”

Zabawa ruchowa  z elementem naśladownictwa „Zrób to co ja”

¨       chętniej bierze udział w rywalizacji, nie martwi się nadmiernie przegraną;

¨       posiada wiedzę i sprawności potrzebne do udziału w konkursach;

-          zabawa przebierańców – konkurs na najpiękniejsze przebranie;

-          zawody taneczne, konkursy sprawnościowe i quizy;

 

społeczna

„Gimnastyka buzi i języka” – zlizywanie miodu  i okruszków z  warg i z talerzyków.

2. 03.

piątek

„Zabawa była wspaniała”

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych  wg K. Wlaźnik

 

 

¨       buduje poprawną i spójną logicznie wypowiedź na temat własnych przeżyć, określa  to co czuje;

¨       wykonuje z przyjemnością pracę plastyczną, zna właściwości kredek, planuje pracę i komponuje ją na całej powierzchni kartonu

-          opowiadanie  najprzyjemniejszych momentów wczorajszego balu, komentowanie ubiorów, gier i zabaw;

-          tworzenie ilustracji do tej rozmowy dowolną techniką plastyczną na arkuszach dużego formatu.

językowa

 

 

plastyczna

Zabawy kołowe ze śpiewem. Integrowanie grupy, zachęcanie do zabawy dzieci mniej śmiałych.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin