ZABAWY RUCHOWE.doc

(93 KB) Pobierz
ZABAWY RUCHOWE

  ZABAWY RUCHOWE

 

         Zabawy orientacyjno – porządkowe

 

 

Stój prościutko!

 

            Wiek: od 2 do 3 lat

            Cel: ćwiczenie orientacji i reagowania na sygnał

            Liczba dzieci: 6 – 8

 

            Przebieg zabawy:

 

            Dzieci chodzą i biegają w różnych kierunkach. Na zawołanie:

            „stoimy prościutko” – dzieci po zatrzymaniu prostują się.

 

 

 

Kto cię woła?

 

            Wiek: od 2 do 3 lat

            Cel: rozpoznawanie głosu kolegów

            Liczba dzieci: 4 – 6

 

            Przebieg zabawy:

 

            Wyznaczone przez prowadzącą dziecko staje tyłem do pozostałych

dzieci siedzących na podłodze. Jedno dziecko z grupy woła imię stojącego

tyłem dziecka, które ma rozpoznać po głosie wołające dziecko. Jeśli mu się

nie udało, próbuje odgadnąć jeszcze raz, ale już zwrócone twarzą

do siedzących dzieci.

 

 

 

 

 

Co to jest?

 

            Wiek: od 2 do 3 lat

            Cel: reagowanie na sygnał wzrokowy, słuchowy oraz rozwijanie

                    umiejętności przyporządkowania

            Liczba dzieci: 6 – 8

 

            Przebieg zabawy:

 

            Prowadząca zabawę zapowiada dzieciom siedzącym w półkolu,

że będzie wskazywała różne części ciała, co też czyni, za każdym razem

nazywając ją. Właściwa zabawa zaczyna się wtedy, gdy prowadząca

dotykając np. uszu, mówi – oczy. Zadaniem dzieci jest wskazanie nazwanej

części ciała, a nie tej, którą mylnie pokazuje prowadząca.

 

 

 

 

Wieje wietrzyk

 

            Wiek: od 2 do 3 lat

            Cel: reagowanie na sygnał, ćwiczenie spostrzegawczości,

                    wprawianie się w bieganiu w luźnej gromadce.

            Liczba dzieci: 6 – 8

            Pomoce: pęki kolorowych wstążeczek, grzechotka

 

            Przebieg zabawy:

 

I.                    Osoba prowadząca jest „wiatrem”. Biega po sali, trzymając

w ręce pęk wstążeczek. „Szum wiatru” powoduje wirowanie „liści”

po całej sali – dzieci biegają. Gdy „wiatr” przestaje wiać (prowadząca

staje w miejscu), „liście” spadają na ziemię (dzieci przysiadają).

II.                 Prowadząca rozdaje dzieciom pęki kolorowych wstążek,

a sama potrząsa trzymaną w ręce grzechotką. Na słowa: „wietrzyk

wieje” dzieci biegają po Sali w dowolnym kierunku, poruszając

trzymanymi wstążkami. Na zapowiedź „wietrzyk ucichł” – grzechotka

milknie, a dzieci przysiadają, pochylając nisko główki.

 

 

                   ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin