Metody nauczania i ich rola w pracy dydaktycznej-NOTATKA.doc

(150 KB) Pobierz

1.         Metoda (gr. Methodos - ‘droga, sposób postępowania’) - systematycznie stosowany sposób pracy dydaktycznej obejmujący różne czynności nauczyciela i uczniów, które mają prowadzić do rozumienia i opanowania nowych.

2.       Dydaktyka (gr. Didaktikós - ‘pouczający’, didasko ‘uczę’) jest sztuką nauczania i wychowania obejmującą badaniami wszystkie przedmioty i szczeble pracy szkolnej.

3.       Rola metod nauczania przyczynia się do:

·         zaznajamiania uczniów z podstawami usystematyzowanej wiedzy o przyrodzie, społeczeństwie, technice i kulturze;

·         rozwoju zdolności i zainteresowań poznawczych uczniów, a mianowicie ich krytycznego myślenia, uwagi, wyobraźni, pamięci;

·         kształtowania u dzieci i młodzieży społecznie akceptowanego systemu wartości, tzn. systemu spójnych merytorycznie i logicznie poglądów i przekonań, wyznaczających stosunek do świata oraz ukierunkowujących ich postępowania;

·         wdrażania uczniów do samokształcenia;

·         samodzielnego zdobywania przez uczniów pewnych wiadomości i umiejętności w drodze wysiłków zarówno indywidualnych jak

i zespołowych;

·         nabywania przez uczniów wiedzy w drodze poznania bezpośredniego, np. w wyniku prowadzonych obserwacji, eksperymentów, wywiadów;



Zgłoś jeśli naruszono regulamin