11 Zachowanie się na przejazdach1) kolejowych, 2) tramwa (1).doc

(91 KB) Pobierz
TP 2002

1

 

 

11.      Zachowanie się na przejazdach:1) kolejowych, 2) tramwajowych

20

 

1.      Przejazd kolejowy.

1.           Zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez ten przejazd, kierujący pojazdem jest obowiązany:

A - zachować szczególną ostrożność,

B - jechać z prędkością bezpieczną,

C – upewnić się, czy nie zbliża się pociąg.

 

 

2.      Przejazd kolejowy.

2.      W razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym, kierujący jest obowiązany:

A - ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie, jeżeli usunięcie pojazdu z przejazdu nie jest możliwe,

B - nie jest zobowiązany do niezwłocznego usunięcia pojazdu z przejazdu,

C - niezwłocznie usunąć pojazd z przejazdu.

 

 

3.      Przejazd kolejowy.

3.      Zbliżającemu się do przejazdu kolejowego, kierującemu pojazdem zabrania się:

A - objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór,

B - wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie zapór lub półzapór zostało rozpoczęte,

C - omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.

 

 

4.      Przejazd kolejowy.

4.      Zbliżającemu się do przejazdu kolejowego, drogą jednojezdniową dwukierunkową, kierującemu pojazdem zabrania się:

     A - wyprzedzania bezpośrednio przed przejazdem i na przejeździe,

     B - wymijania,

     C - wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do  

          kontynuowania jazdy.

 

 

5.      Przejazd kolejowy.

5.      Zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd, kierujący pojazdem jest obowiązany:

A – przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona,

B - zachować szczególną ostrożność,

C - jechać z prędkością bezpieczną.

 

 

 

 

 

 

6.      Przejazd kolejowy. Znaki drogowe: A-9, A-10.

6.      Które informacje dotyczące tych znaków są prawidłowe?:

A – znak A-9 ostrzega o przejeździe kolejowym wyposażonym w zapory lub półzapory,

B – znak A-10 ostrzega o przejeździe kolejowym nie wyposażonym ani w zapory, ani w półzapory,

C – na wszystkich rodzajach dróg odległość znaków A-9 i A-10 od przejazdu kolejowego wynosi od 150 m do 300 m.

 

 

7.      Przejazd kolejowy. Znaki drogowe: G-3, G-4.

7.    Które informacje dotyczące tych znaków są prawidłowe?:

A – znaki G-3 i G-4 wyznaczają miejsce zatrzymania się w związku z ruchem pociągu lub innego pojazdu szynowego na przejeździe kolejowym bez zapór lub półzapór,

B – znak G-3 informuje, że na przejeździe kolejowym występuje jeden tor,

C – znak G-4 informuje, że na przejeździe kolejowym występuje wiele torów, liczba torów nie jest określona.

 

 

8.      Przejazd kolejowy. Znaki drogowe: G-1a, G-1b, G-1c.

8.    Które informacje dotyczące tych znaków są prawidłowe?:

A – słupki wskaźnikowe G-1a, G1b i G-1c umieszczane są przed przejazdem kolejowym po prawej stronie jezdni,

B – słupki wskaźnikowe G-1a, G1b i G-1c umieszczane są przed przejazdem kolejowym po lewej stronie jezdni,

C – liczba kresek na słupku wskaźnikowym oznacza liczbę torów na przejeździe kolejowym.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9.      Przejazd kolejowy. Znaki drogowe: G-1d, G-1e, G-1f.

9.    Które informacje dotyczące tych znaków są prawidłowe?:

A – słupki wskaźnikowe G-1d, G1e i G-1f są umieszczane przed przejazdem kolejowym po prawej stronie jezdni,

B – słupki wskaźnikowe G-1a, G1b i G-1c są umieszczane przed przejazdem kolejowym po lewej stronie jezdni,

C – liczba kresek na słupku wskaźnikowym oznacza liczbę torów na przejeździe kolejowym.

 

 

10.  Przejazd kolejowy. Znaki drogowe: A-9, T-7.

10.              Które informacje dotyczące tych znaków są prawidłowe?:

A – znak A-9 ostrzega o przejeździe kolejowym wyposażonym w zapory lub półzapory,

B – znak T-7 wskazuje układ torów i drogi na przejeździe kolejowym,

C – na wszystkich rodzajach dróg odległość znaku A-9 od przejazdu kolejowego wynosi do 100 m.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.  Przejazd kolejowy. Znaki drogowe: A-10, T-7.

11.  Które informacje dotyczące tych znaków są prawidłowe?:

A – znak A-10 ostrzega o przejeździe kolejowym nie wyposażonym ani w zapory, ani w półzapory,

B – znak T-7 wskazuje układ torów i drogi na przejeździe kolejowym,

C – na drogach o dopuszczalnej prędkości do 60 km/h, odległość znaku A-10 od przejazdu kolejowego wynosi do 100 m.

 

 

12.  Przejazd kolejowy. Znaki drogowe: A-9, A-10, T-7.

12.  Które informacje dotyczące tych znaków są prawidłowe?:

A – znak A-9 ostrzega o przejeździe kolejowym wyposażonym w zapory lub półzapory,

B – znak A-10 ostrzega o przejeździe kolejowym nie wyposażonym ani w zapory, ani w półzapory,

C – znak T-7 wskazuje układ torów i drogi na przejeździe kolejowym.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.  Przejazd kolejowy. Znaki drogowe: A-9, G-1a, G-1b, G-1c.

13.  Które informacje dotyczące tych znaków są prawidłowe?:

A – zestawione razem znaki A-9 i słupek wskaźnikowy z trzema kreskami G-1a oznaczają, że na drogach o dopuszczalnej prędkości powyżej 60 km/h, znak ostrzegawczy A-9 umieszcza się w odległości od 150 m do 300 m od przejazdu kolejowego,

B – zestawione razem znaki A-9 i słupek wskaźnikowy z trzema kreskami G-1a oznaczają, że słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami G1b umieszcza się na 2/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu kolejowego,

C – zestawione razem znaki A-9 i słupek wskaźnikowy z trzema kreskami G-1a oznaczają, że słupek wskaźnikowy z jedną kreską G1c umieszcza się na 1/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu kolejowego.

 

 

14.  Przejazd kolejowy. Znaki drogowe: A-9, G-1b, G-1c.

14.  Które informacje dotyczące tych znaków są prawidłowe?:

A – zestawione razem znaki A-9 i słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami G-1b oznaczają, że na drogach o dopuszczalnej prędkości powyżej 60 km/h, znak ostrzegawczy A-9 umieszczono w odległości od 150 m do 300 m od przejazdu kolejowego,

B – zestawione razem znaki A-9 i słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami G-1b oznaczają, że na drogach o dopuszczalnej prędkości powyżej 60 km/h, ze względu na warunki lokalne znak ostrzegawczy A-9 umieszczono bliżej niż 150 m od przejazdu kolejowego, a słupek wskaźnikowy z jedną kreską G1c umieszcza się na 1/2 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu kolejowego,

C – zestawione razem znaki A-9 i słupek wskaźnikowy z dwiema kreskami G-1b oraz słupek wskaźnikowy z jedną kreską G-1c umieszcza się po prawej stronie jezdni.

 

 

 

 

 

 

 

15.  Przejazd kolejowy. Znaki drogowe: A-9, G-1c.

15.  Które informacje dotyczące tych znaków są prawidłowe?:

A – zestawione razem znaki A-9 i słupek wskaźnikowy z jedną kreską G-1c oznaczają, że na drodze o dopuszczalnej prędkości powyżej 60 km/h, znak ostrzegawczy A-9 umieszczono w odległości od 150 m do 300 m od przejazdu kolejowego,

B – zestawione razem znaki A-9 i G-1c oznaczają, że ze względu na warunki lokalne znak  ostrzegawczy A-9 umieszczono w bezpośredniej bliskości przejazdu kolejowego,

C – zestawione razem znaki A-9 i słupek wskaźnikowy z jedną kreską G-1c umieszcza się po prawej stronie jezdni.

 

 

16.  Przejazd kolejowy. Znaki drogowe: A-30, T-10.

16.  Które informacje dotyczące tych znaków są prawidłowe?:

A – znak A-30 ostrzega o niebezpieczeństwie, którego rodzaj wskazuje za pomocą symbolu lub napisu umieszczona pod tym znakiem tabliczka,

B – Tabliczka T-10 wskazuje przecięcie drogi z bocznicą kolejową lub torem o podobnym charakterze; w miejscu tak oznakowanym ruch na drodze jest wstrzymywany przez pracownika kolei podczas przejeżdżania (przetaczania) pociągu,

C – na drogach o dopuszczalnej prędkości do 60 km/h, odległość znaku A-30 od miejsca niebezpiecznego o którym ten znak ostrzega wynosi do 100 m.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17.  Przejazd tramwajowy. Znak drogowy A-21.

 

17.  Które informacje dotyczące tego znaku są prawidłowe?:

 

A – znak A-21 ostrzega o przejeździe przez tory tramwajowe,

B – znak A-21 ostrzega o przejeździe kolejowym z trakcją elektryczną,

C – na drogach o dopuszczalnej prędkości do 60 km/h, odległość znaku A-21 od miejsca niebezpiecznego o którym ten znak ostrzega wynosi do 100 m.

 

 

18.  Przejazd tramwajowy. Znak drogowy A-21, T-7.

18.  Które informacje dotyczące tych znaków są prawidłowe?:

 

A – znak A-21 ostrzega o przejeździe kolejowym z trakcją elektryczną,

B – znak A-21 ostrzega o przejeździe przez tory tramwajowe,

C – w tym zestawieniu znak T-7 wskazuje układ torów i drogi na przejeździe przez tory tramwajowe.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19.  Przejazd tramwajowy. Znaki drogowe: A-30, T-8.

19.  Które informacje dotyczące tych znaków są prawidłowe?:

A – znak A-30 ostrzega o niebezpieczeństwie, którego rodzaj wskazuje za pomocą symbolu lub napisu umieszczona pod tym znakiem tabliczka,

B – Tabliczka T-8 wskazuje miejsce, w którym ruch pojazdów został skierowany na tory tramwajowe,

C – na drogach o dopuszczalnej prędkości do 60 km/h, odległość znaku A-30 od miejsca niebezpiecznego o którym ten znak ostrzega wynosi do 100 m.

 

 

 

20.  Znaki drogowe: A-30, T-18.

20.  Które informacje dotyczące tych znaków są prawidłowe?:

A – znak A-30 ostrzega o niebezpieczeństwie, którego rodzaj wskazuje za pomocą symbolu lub napisu umieszczona pod tym znakiem tabliczka,

B – tabliczka T-18 wskazuje nieoczekiwaną zmianę kierunku ruchu o przebiegu wskazanym na tabliczce,

C – na drogach o dopuszczalnej prędkości do 60 km/h, odległość znaku A-30 od miejsca niebezpiecznego o którym ten znak ostrzega wynosi do 100 m. ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin