TECHNIKA PUSTYNIA
(klasa III)
· Praca polega na zespołowym podejmowaniu decyzji. Działanie rozpoczynamy od pracy indywidualnej, następnie przechodzimy do pracy grupowej. Pozwala to dostrzec różnice między indywidualnymi a grupowymi decyzjami.
· Rozwija umiejętności pracy w grupie, podejmowania decyzji, argumentacji swojego wyboru, kompromisu dla dobra grupy.
TEMAT Witamy Pierwszoklasistów
Materiały
· Załącznik nr 1 dla każdego ucznia
· Wzór dla nauczyciela na tablicę do demonstracji
Przebieg
o Inscenizacja w wykonaniu uczniów klasy III
o Upominki dla pierwszaków
o Muzyka
o Tor z przeszkodami
o Powitanie przez p. Dyrektora
o Konkurs plastyczny
o Podziękowanie zebranym za przybycie
o Przygotowanie zaproszeń
3. Nauczyciel zapoznaje uczniów z przebiegiem pracy:Zadanie polega na indywidualnym ustaleniu, które z wydarzeń znajdujących się na otrzymanych kartach pracy są najważniejsze w przygotowaniu udanego powitania Pierwszoklasistów (zacznij od pierwszego – najważniejszego według Ciebie wydarzenia, a skończ na ósmym – najmniej ważnym dla przebiegu spotkania). Wyniki swojej decyzji wpisz w rubryce nr 1, np.:
Wydarzenia podczas spotkaniaz Pierwszoklasistami
1
2
3
Inscenizacja w wykonaniu uczniów klasy III
Upominki dla pierwszaków
Muzyka
8
Tor z przeszkodami
Powitanie przez p. Dyrektora
6
Konkurs plastyczny
4
Podziękowanie zebranym za przybycie
7
Przygotowanie zaproszeń
5
5. Po pracy indywidualnej zapraszam Was do zespołowego ustalenia, które z wydarzeń są najważniejsze w przygotowaniu udanego powitania, a wynik – efekt ustalenia – zapiszcie w rubryce nr 2, każdy na swojej karcie pracy, np.:
o Przygotowanie zaproszeń (ponieważ bez informacji o terminie i miejscu spotkania całe wydarzenie nie mogłoby się odbyć)
o Powitanie przez p. Dyrektora (zebrani uczestnicy poczują się ważnymi uczestnikami spotkania, poznają Dyrektora szkoły)
o Inscenizacja w wykonaniu uczniów klasy III (uczniowie klas III uroczyście powitają swoich młodszych kolegów, powiedzą, na jaką pomoc mogą od nich liczyć)
o Podziękowanie zebranym za przybycie (podziękowanie będzie miłym gestem dla organizatorów spotkania oraz przybyłych gości)
o Tor z przeszkodami (pozwoli na wesołą zabawę pierwszaków, sprawdzenie przez nich swoich umiejętności; uczniowie klas I będą nie tylko odbiorcami, ale również współtwórcami spotkania)
o Upominki dla pierwszaków (są bardzo miłą niespodzianką, wprowadzą uczestników spotkania w wesoły, pogodny nastrój)
o Muzyka (wpływa na stworzenie miłej atmosfery, uatrakcyjni czas oczekiwania na rozpoczęcie spotkania)
o Konkurs plastyczny (chętni uczestnicy spotkania mogą zilustrować najciekawsze według nich sytuacje)
Uczniowie zapisali w rubryce nr 3 wybór kolegów z Bydgoszczy:
veronaa