EMS_008237_1869299.pdf

(64 KB) Pobierz
SCR – 1869299 – BŁĄD 8237
Tytuł
SCR - Ciśnienie reduktora
Usterka
Ciśnienie w systemie SCR jest zbyt małe w momentach, gdy reduktor nie jest wtryskiwany.
Przyczyna
Przecieki w przewodach reduktora, dozowniku reduktora lub wewnętrzne w głównej jednostce.
Uwagi
W wyniku usterki, układ SCR został dezaktywowany i wyłączono podawanie reduktora.
Jeśli układ SCR jest wyłączony, mogą być także generowane kody usterek 4108, 4106 i 4107 związane z komunikacją z
układem SCR. Na początku wykonać diagnostykę przy pomocy tych kodów usterek.
Gdy układ SCR zostanie dezaktywowany, komunikacja pomiędzy jednostką sterującą SCR oraz jednostką sterującą
silnika może zostać przerwana. Aby otrzymać właściwe kody usterek, jednostki sterujące muszą być w stanie
komunikować się między sobą. Aby spróbować przywrócić komunikację, wyłącz zapłon, odczekaj 90 sekund i włącz go
ponownie.
Usterka wpływa na emisję tlenków azotu (NOx) pojazdu i powoduje włączenie się lampki ostrzegającej o wysokim
poziomie zanieczyszczeń w zestawie wskaźników. Komunikat testowy jest także wyświetlany w pojazdach wyposażonych
w układ sterowania NOx.
Pojazdy z układem sterowania NOx
Aktywny kod usterki ogranicza maksymalny moment silnika o około 40%.
Aktywnego kodu usterki nie można usunąć z jednostki sterującej. Po usunięciu usterki jednostka sterująca musi
sprawdzić, czy usterka została usunięta, aby możliwa była dezaktywacja kodu usterki.
Czynności zaradcze
Sprawdź, czy nie ma przecieków w układzie SCR.
Jeśli wystąpiła usterka w jednostce głównej, musi ona zostać wymieniona. Jednak usterka w jednostce głównej
występuje rzadko. Przed wymianą jednostki sterującej SCR upewnij się, że usterka nie wynika jeszcze z innej przyczyny.
Wykonaj sprawdzenia systemu dostępne w SDP3 dla układu SCR. Sprawdzenia systemu umożliwiają detekcję niektórych
z powyższych usterek.
Wykonaj następujące czynności, aby sprawdzić, czy usterka została usunięta:
Można wykonać test "Odrzucanie kodów usterek dla sterowania NOx" dostępny na karcie Sprawdzenie w SDP3 w celu
sprawdzenia, czy usterka została naprawiona. Test powinien być wykonywany na zewnątrz, ponieważ temperatura
spalin staje się bardzo wysoka i istnieje ryzyko stopienia przewodu odciągu spalin. Test może trwać od około 5 do 30
minut, w zależności od aktywnych kodów usterek.
Jeżeli usterka została usunięta, kod usterki staje się nieaktywny. Wykasuj kod usterki.
Aby wyłączyć lampkę ostrzegawczą, trzykrotnie wyłącz i włącz zapłon za pomocą kluczyka w odstępach 10
sekundowych.
Created with novaPDF Printer ( www.novaPDF.com ). Please register to remove this message.
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin