PROPOZYCJA PLANU WYNIKOWEGO DO PODRĘCZNIKA
Autor planu: mgr Aleksandra Stachura-Otlewska
Uwzględnione w planie taksonomiczne kategorie celów nauczania wg prof. B. Niemierki:
A – zapamiętywanie wiadomości
B – zrozumienie wiadomości
C – zastosowanie wiadomości w sytuacjach typowych
D – zastosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych (analiza, synteza, ocena – dla wyższych etapów kształcenia)
Uwaga! Poziom PP zawiera cele poziomu P (osiągnięcie celu wyższego jest jednoznaczne z osiągnięciem celu niższego).
DZIAŁ
SŁOWNICTWO
GRAMATYKA
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM PONADPODSTAWOWY
CELE W UJĘCIU OPERACYJNYM
WG TAKSONOMII CELÓW ABC PROF. NIEMIERKI
UCZEŃ: UCZEŃ:
NAUCZANIE INTERDYSCYPLINARNE (ŚCIEŻKI MIĘDZYPRZEDMIOTOWE)
ZGODNOŚĆ
Z WYMOGAMI REFORMY
1. It’s great to be here!
· przybory szkolne
· meble: wyposażenie sali lekcyjnej
· powszechne przedmioty codziennego użytku
· powitania
· przedstawianie się
· liczebniki: 1-20
· komunikacja
w klasie w języku angielskim (polecenia nauczyciela)
· formy pełne i krótkie czasownika to be
w liczbie pojedynczej w zdaniach twierdzących, pytających
i przeczących
oraz krótkie odpowiedzi
· zaimki wskazujące:
this / that
· przedimek nieokreślony: a / an
· przymiotniki dzierżawcze: my, your
· słowa pytające: What? How old? Who?
Þ zna podstawowe wyrazy
i zwroty z działu 1 (A)
Þ zna formy pełne i krótkie czasownika to be w zdaniach twierdzących, pytających
i przeczących oraz krótkie odpowiedzi (A)
Þ uzupełnia zdania formami czasownika to be (B)
Þ potrafi przywitać się, przedstawić i zapytać o imię: Hello., Hi., My name’s ..., What’s your name? (C)
Þ potrafi zadawać pytanie
z zastosowaniem form czasownika to be o nazwę przedmiotu, właściwie stosując zaimki wskazujące: What’s
this / that? oraz potrafi odpowiedzieć, używając czasownika to be w 3 os. l. poj., przedimka nieokreślonego:
a / an oraz poznanego słownictwa - It is a table.
It’s an umbrella. (C)
Þ zna i stosuje wyrazy oraz zwroty
z działu 1 (A)
Þ umie przywitać się, rozpocząć rozmowę, przedstawić się, zapytać o imię i wiek rozmówcy, stosując formy grzecznościowe, formy powitania, tytuły oraz pytania
z czasownikiem to be: Excuse me., Hello., Hi., Good morning., Mr / Mrs / Miss / Ms ..., Welcome to ..., Thanks. / Thank you., It’s great to be here! My name’s ..., What’s your name? How old are you? (C)
Þ rozmawia o swoim ulubionym filmie, zadaje pytania koledze: What’s your favourite film of all time? Which film is popular in your country?
i sam potrafi na nie odpowiedzieć (C)
Þ pisze ogłoszenie do zamieszczenia w Internecie, potrafi przedstawić się, podać kilka informacji o sobie
w celu nawiązania znajomości
przez Internet (C)
Przygotowanie uczniów do samodzielności w procesie uczenia języka angielskiego: znajomości przez Internet - sposób nauki języka obcego
Zapewnienie komunikacji
w klasie w języku angielskim
Odwołanie się do indywidualnych zainteresowań uczniów
- ulubiony aktor, aktorka, film
c. d.
Þ potrafi powiedzieć, kto jest jego ulubionym aktorem
lub aktorką, stosując przymiotniki: favourite, male, female + czasownik to be
w 3 os. l. poj.: My favourite male film star is ... (C)
Þ uzupełnia tabelkę na podstawie krótkich ogłoszeń ...
grzracz