new Snapshot Starter- plan wynikowy.doc

(337 KB) Pobierz

          PROPOZYCJA PLANU WYNIKOWEGO DO PODRĘCZNIKA

 

 

 

                                                      Autor planu: mgr Aleksandra Stachura-Otlewska

 

Uwzględnione w planie taksonomiczne kategorie celów nauczania wg prof. B. Niemierki:

A    zapamiętywanie wiadomości

B     zrozumienie wiadomości

C      zastosowanie wiadomości w sytuacjach typowych

D zastosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych (analiza, synteza, ocena – dla wyższych etapów kształcenia)

 

Uwaga! Poziom PP zawiera cele poziomu P (osiągnięcie celu wyższego jest jednoznaczne z osiągnięciem celu niższego).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DZIAŁ

 

 

 

 

SŁOWNICTWO

 

 

 

 

GRAMATYKA

 

       POZIOM PODSTAWOWY          POZIOM PONADPODSTAWOWY

 

CELE W UJĘCIU OPERACYJNYM

WG TAKSONOMII CELÓW ABC PROF. NIEMIERKI

 

                        UCZEŃ:                                                 UCZEŃ:

 

NAUCZANIE INTERDYSCYPLINARNE  (ŚCIEŻKI MIĘDZYPRZEDMIOTOWE)

 

ZGODNOŚĆ

Z WYMOGAMI REFORMY

 

 

1. It’s great to be here!

 

 

 

·              przybory szkolne

·              meble: wyposażenie sali lekcyjnej

·              powszechne przedmioty codziennego użytku

·              powitania

·              przedstawianie się

·              liczebniki: 1-20

·              komunikacja

       w klasie w języku angielskim (polecenia nauczyciela)

 

 

 

 

·              formy pełne i krótkie czasownika  to be

       w liczbie pojedynczej       w zdaniach twierdzących, pytających        

       i przeczących

       oraz krótkie odpowiedzi

·              zaimki wskazujące:

       this / that

·              przedimek nieokreślony: a / an

·              przymiotniki dzierżawcze: my, your

·              słowa pytające: What? How old? Who?

 

 

Þ              zna podstawowe wyrazy

       i zwroty z działu 1 (A)

Þ              zna formy pełne i krótkie czasownika to be w zdaniach twierdzących, pytających

       i przeczących oraz krótkie odpowiedzi (A)

Þ              uzupełnia zdania formami czasownika to be (B)

Þ              potrafi przywitać się, przedstawić i zapytać o imię: Hello., Hi., My name’s ..., What’s your name? (C)

Þ              potrafi zadawać pytanie         

       z zastosowaniem form czasownika to be o nazwę przedmiotu, właściwie stosując zaimki wskazujące: What’s

       this / that? oraz potrafi odpowiedzieć, używając czasownika to be w 3 os. l. poj., przedimka nieokreślonego:

       a / an oraz poznanego słownictwa - It is a table.

       It’s an umbrella. (C)

 

 

 

Þ   zna i stosuje wyrazy oraz zwroty

       z działu 1 (A)

Þ              umie przywitać się, rozpocząć              rozmowę, przedstawić się, zapytać        o imię i wiek rozmówcy, stosując formy grzecznościowe, formy powitania, tytuły oraz pytania

       z czasownikiem to be: Excuse me., Hello., Hi., Good morning., Mr / Mrs / Miss / Ms ..., Welcome to ..., Thanks. / Thank you., It’s great to be here! My name’s ..., What’s your name? How old are you? (C)

Þ              rozmawia o swoim ulubionym filmie, zadaje pytania koledze: What’s your favourite  film of all time? Which film is popular in your country?

       i sam potrafi na nie odpowiedzieć (C)

Þ              pisze ogłoszenie do zamieszczenia                 w Internecie, potrafi przedstawić się, podać kilka informacji o sobie

       w celu nawiązania znajomości

       przez Internet (C)

 

 

Przygotowanie uczniów         do samodzielności                       w procesie uczenia języka angielskiego: znajomości przez Internet - sposób nauki języka obcego

 

Zapewnienie komunikacji

w klasie w języku angielskim

 

Odwołanie się                           do indywidualnych zainteresowań uczniów

- ulubiony aktor, aktorka, film

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DZIAŁ

 

 

 

 

SŁOWNICTWO

 

 

 

 

GRAMATYKA

 

       POZIOM PODSTAWOWY          POZIOM PONADPODSTAWOWY

 

CELE W UJĘCIU OPERACYJNYM

WG TAKSONOMII CELÓW ABC PROF. NIEMIERKI

 

                       UCZEŃ:                                                 UCZEŃ:

 

NAUCZANIE INTERDYSCYPLINARNE  (ŚCIEŻKI MIĘDZYPRZEDMIOTOWE)

 

ZGODNOŚĆ

Z WYMOGAMI REFORMY

 

 

1. It’s great to be here!

c. d.

 

 

 

 

 

Þ              potrafi powiedzieć, kto jest jego ulubionym aktorem

       lub aktorką, stosując przymiotniki: favourite, male, female + czasownik to be

       w 3 os. l. poj.: My favourite male film star is ... (C)

Þ              uzupełnia tabelkę na podstawie krótkich ogłoszeń ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin