karta_katalogowa_3550_Rt500Km.pdf

(88 KB) Pobierz
Rt500/Km
www.dec.pl, www.gatx.com
JesteÊmy jednym z najwi´kszych w Europie i najwi´-
kszym w Polsce prywatnym w aÊcicielem wagonów-
cystern kolejowych do przewozu ropy, gazów skro-
plonych, p ynnych produktów naftowych, chemicznych
i spo˝ywczych.
We are one of the largest European private tank car
owners and the largest Polish owner of tank cars
intended for the carriage of crude oil, liquefied gases,
oil-based products, chemicals and foodstuffs.
We are part of the GATX Corporation (GATX) group of
companies headquartered in Chicago, Illinois, USA.
GATX is one of the world’s largest railcar owners
working with a network of subsidiaries and joint ventures
with companies in Mexico, Canada, Switzerland,
Germany, Austria and Poland. GATX is listed on the New
York Stock Exchange (GMT).
Wchodzimy w sk ad grupy kapita owej GATX
Corporation (GATX) z siedzibà w Chicago, Illinois, USA.
GATX jest jednym z najwi´kszych na Êwiecie w aÊcicieli
wagonów kolejowych. Ma udzia y w firmach w Meksyku,
Kanadzie, Szwajcarii, Niemczech, Austrii i Polsce. Jest
notowany
na
gie dzie
papierów
wartoÊciowych
w Nowym Jorku.
We provide the rental service in Poland and abroad. We
constantly invest in our fleet and adjust our rail cars to
current customer needs and market requirements. We
are technologically and financially prepared to build new
rail cars for the special orders of our customers. In
addition, we are able to offer the chemical rail cars of
KVG – Kesselwagen Vermietgesellschaft (KVG), our
sister
Âwiadczymy us ugi na rynku dzier˝awy cystern
kolejowych w kraju i za granicà. Stale inwestujemy
w posiadany tabor. Dostosowujemy wagony do potrzeb
klientów i wymagaƒ rynku. JesteÊmy technologicznie
i finansowo przygotowani do budowy nowych cystern
na specjalne zamówienia swoich klientów. Oprócz
w asnych wagonów oferujemy polskim klientom
cysterny siostrzanej spó ki z grupy GATX –
Kesselwagen Vermietgesellschaft (KVG) z Hamburga
i Wiednia.
company,
part
of
the
GATX
group
with
headquarters in Hamburg and Vienna.
The specialized technical infrastructure enables us to
perform rail car cleaning, periodic and on-going repairs
and overhauls.
WAGON CYSTERNA – Rt500/Km
TANK CAR – Rt500/Km
Specjalistyczne zaplecze techniczne pozwala nam
samodzielnie czyÊciç wagony, wykonywaç okresowe
oraz bie˝àce naprawy i remonty.
Czteroosiowy wagon-cysterna typu Rt 500/Km przez-
naczony jest do przewozu kwasu solnego oraz innych
mediów chemicznych odpowiadajàcych klasie odpor-
noÊci wewn´trznej wyk adziny zbiornika oraz zgodnych
z kodem zbiornika L10DH.
P aszcz
Four-axle tank car Rt 500/Km is intended for the carriage
of
hydrochloric
acid
and
other
chemical
products,
compliant
with
the
tank
code
L10DH,
within
the
resistance scope of the tank internal lining.
Tank is of welded construction, steel sheets of the
thickness of 6,5 mm of increased strength, 18G2A type.
The internal tank surface is covered with ebonite of the
nominal thickness of 4 mm, which is resistant to the
hydrochloric solution – No. UN 1789, and other products
in compliance with the resistance scope of the tank lining.
Tank is fitted with top filling and discharge equipment.
Unloading is performed by using compressed air of the
pressure of 0,3 MPa let into the aerating connection
DN 50/40. Centrally tilted tank ensures total emptying.
zbiornika
jest
ca kowicie
spawany z
blach
stalowych
o
gruboÊci
Êcianki
6,5
mm
ze
stali
o podwy˝szonej wytrzyma oÊci gatunku 18G2A.
Wewn´trzna powierzchnia zbiornika wy o˝ona jest
pow okà ebonitowà o nominalnej gruboÊci 4mm,
odpornà na roztwór kwasu solnego – numer UN 1789
oraz inne
media
zgodne
z
klasà
odpornoÊciowà
wyk adziny.
Zbiornik jest nape niany i opró˝niany od góry.
Opró˝nianie odbywa si´ poprzez zastosowanie
spr´˝onego powietrza o ciÊnieniu 0,3 MPa dopro-
wadzonego do króçca napowietrzajàcego DN 50/40.
Zbiornik jest ukosowany do Êrodka co zapewnia jego
ca kowite opró˝nienie.
The car is authorized to run in domestic and
international traffic. The car meets all the constructional
provisions of the UIC-Code and RIV Agreement. The
tank meets the requirements of the RID Regulations
concerning the International Carriage of Dangerous
Goods by Rail.
Wagon mo˝e byç eksploatowany w komunikacji
krajowej jak i mi´dzynarodowej. Konstrukcja wagonu
odpowiada przepisom UIC i RIV, a zbiornik spe nia
wymagania
regulaminu
RID w
zakresie
przewozów
DEC Sp. z o.o.
ul. Twarda 30, 00-831 Warszawa
Dzia sprzeda˝y/Sales Department
materia ów niebezpiecznych.
tel. +48 22 697 92 60
fax +48 22 697 92 20
Recepcja/Reception
tel. +48 22 697 91 00
fax +48 22 697 92 00
886662543.051.png 886662543.062.png 886662543.073.png 886662543.081.png 886662543.001.png 886662543.002.png 886662543.003.png 886662543.004.png 886662543.005.png 886662543.006.png 886662543.007.png 886662543.008.png 886662543.009.png 886662543.010.png 886662543.011.png 886662543.012.png 886662543.013.png 886662543.014.png 886662543.015.png 886662543.016.png 886662543.017.png 886662543.018.png 886662543.019.png 886662543.020.png 886662543.021.png 886662543.022.png 886662543.023.png 886662543.024.png 886662543.025.png 886662543.026.png 886662543.027.png 886662543.028.png
Rt500/Km
Skrajnia UIC-505-1
Gauge UIC-505-1
CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA WAGONU
TECHNICAL PARAMETERS
51 m 3
D ugoÊç wagonu ze zderzakami
12 590 mm
Length over buffers
PojemnoÊç ca kowita zbiornika
Total tank capacity
Rozstaw osi czopów skr´tu
7 120 mm
Distance between bogie-car pins
Maksymalny stopieƒ nape niania dla kwasu solnego wg RID
93%
Maximum degree of filling for hydrochloric acid
(according to RID)
Maksymalna szerokoÊç wagonu
3016 mm
Maximum car width
23,5 t
Masa w asna wagonu
Tare weight
Ukosowanie dna zbiornika
kàt nachylenia
inclination
Tilted tank bottom
O-GP
Hamulec pneumatyczny systemu Oerlikon
Compressed-air Oerlikon brake
Est3f
10 bar
Zawór rozrzàdczy
Brake distributor
CiÊnienie obliczeniowe
Calculation pressure
ebonitowa
ebonite
3 bar
Wyk adzina wewn´trzna
Internal lining
CiÊnienie robocze
Working pressure
4 bar
CiÊnienie próbne
Test pressure
100 km/h
Maksymalna pr´dkoÊç wagonu
w stanie adownym
loaded
Maximum speed:
0,4 bar
NadciÊnienie zewn´trzne
External over-pressure
w stanie pró˝nym
100 km/h
empty
Armatura za adunkowo-spustowa
Items of filling and discharge equipment
¸adownoÊç wagonu w zale˝noÊci od klasy toru
Maximum loads with operating speed agreed
A
B1
B2
C
for these loads
Króciec nape niania
DN150
Filling connection
S
39,5t
39,5t
48,5t
56,5t
DN50/40
Króciec od- i napowietrzajàcy
Deaerating and aerating connection
DN125/DN 80
Króciec opró˝niania z rurà wg ´bnà
Discharge connection with eduction pipe
20,0 t/oÊ
Maksymalny nacisk osi na szyny
Maximum weight per axle
DN500
W az do rewizji
Inspection manhole
R=75m
Minimalny promieƒ uku toru
Minimum radius for curve negotiation
DN80
Króciec dodatkowy
Extra connection
Uk ad biegowy
Running gear
Typ wózków
Y25Cs (25TNa)
Bogie type
Zbiornik
Tank
Kod zbiornika
L10DH
Tank code
18G2A
Materia zbiornika
Tank material
(udarnoÊç 34J/cm 2
(impact resistance34J/cm 2
w temp. -20°C)
in the temp. of. -20°C)
886662543.029.png 886662543.030.png 886662543.031.png 886662543.032.png 886662543.033.png 886662543.034.png 886662543.035.png 886662543.036.png 886662543.037.png 886662543.038.png 886662543.039.png 886662543.040.png 886662543.041.png 886662543.042.png 886662543.043.png 886662543.044.png 886662543.045.png 886662543.046.png 886662543.047.png 886662543.048.png 886662543.049.png 886662543.050.png 886662543.052.png 886662543.053.png 886662543.054.png 886662543.055.png 886662543.056.png 886662543.057.png 886662543.058.png 886662543.059.png 886662543.060.png 886662543.061.png 886662543.063.png 886662543.064.png 886662543.065.png 886662543.066.png 886662543.067.png 886662543.068.png 886662543.069.png 886662543.070.png 886662543.071.png 886662543.072.png 886662543.074.png 886662543.075.png 886662543.076.png 886662543.077.png 886662543.078.png 886662543.079.png 886662543.080.png
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin