karta_katalogowa_1080_452R.pdf

(439 KB) Pobierz
452R
www.dec.pl, www.gatx.com
JesteÊmy jednym z najwi´kszych w Europie i najwi´-
kszym w Polsce prywatnym w∏aÊcicielem wagonów-
cystern kolejowych do przewozu ropy, gazów skro-
plonych, p∏ynnych produktów naftowych, chemicznych
i spo˝ywczych.
We are one of the largest European private tank car
owners and the largest Polish owner of tank cars
intended for the carriage of crude oil, liquefied gases,
oil-based products, chemicals and foodstuffs.
We are part of the GATX Corporation (GATX) group of
companies headquartered in Chicago, Illinois, USA.
GATX is one of the world’s largest railcar owners
working with a network of subsidiaries and joint ventures
with companies in Mexico, Canada, Switzerland,
Germany, Austria and Poland. GATX is listed on the New
York Stock Exchange (GMT).
Wchodzimy w sk∏ad grupy kapita∏owej GATX
Corporation (GATX) z siedzibà w Chicago, Illinois, USA.
GATX jest jednym z najwi´kszych na Êwiecie w∏aÊcicieli
wagonów kolejowych. Ma udzia∏y w firmach w Meksyku,
Kanadzie, Szwajcarii, Niemczech, Austrii i Polsce. Jest
notowany na gie∏dzie papierów wartoÊciowych
w Nowym Jorku.
We provide the rental service in Poland and abroad. We
constantly invest in our fleet and adjust our rail cars to
current customer needs and market requirements. We
are technologically and financially prepared to build new
rail cars for the special orders of our customers. In
addition, we are able to offer the chemical rail cars of
KVG – Kesselwagen Vermietgesellschaft (KVG), our
sister company, part of the GATX group with
headquarters in Hamburg and Vienna.
Âwiadczymy us∏ugi na rynku dzier˝awy cystern
kolejowych w kraju i za granicà. Stale inwestujemy
w posiadany tabor. Dostosowujemy wagony do potrzeb
klientów i wymagaƒ rynku. JesteÊmy technologicznie
i finansowo przygotowani do budowy nowych cystern
na specjalne zamówienia swoich klientów. Oprócz
w∏asnych wagonów oferujemy polskim klientom
cysterny siostrzanej spó∏ki z grupy GATX –
Kesselwagen Vermietgesellschaft (KVG) z Hamburga
iWiednia.
The specialized technical infrastructure enables us to
perform rail car cleaning, periodic and on-going repairs
and overhauls.
WAGON CYSTERNA – 452R
RAIL TANK CAR – 452R
Specjalistyczne zaplecze techniczne pozwala nam
samodzielnie czyÊciç wagony, wykonywaç okresowe
oraz bie˝àce naprawy i remonty.
Czteroosiowy wagon cysterna typu 452R przeznaczony
jest do przewozu lekkich produktów naftowych oraz
innych towarów, zgodnie z nadanym kodem zbiornika
L1,5 BN (ewentualnie L4BN) takich jak: benzyny, oleje
nap´dowe, nafta lekka, solwent nafta, nafta ci´˝ka, olej
wrzecionowy niskokrzepnàcy, olej transformatorowy,
olej do spr´˝arek ch∏odniczych, oleje maszynowe nisko-
krzepne, alkohol etylowy.
Wagon wyposa˝ony jest w system wahad∏a gazowego,
umo˝liwiajàcy hermetyczne opró˝nianie lub nape∏nianie
zbiornika.
Zbiornik mo˝e byç nape∏niany górà poprzez w∏az
DN500 lub do∏em przez jeden z zaworów bocznych oraz
zawór denny. Opró˝nianie (grawitacyjnie lub przy u˝yciu
pompy) odbywa si´ do∏em poprzez zawór denny i jeden
z zaworów bocznych.
Zbiornik jest ukosowany do Êrodka, co zapewnia
ca∏kowite jego opró˝nienie.
Konstrukcja wagonu odpowiada przepisom UIC, RIV a
zbiornik spe∏nia wymagania regulaminu RID w zakresie
przewozów towarów niebezpiecznych.
Wagon mo˝e byç eksploatowany w komunikacji
mi´dzynarodowej.
Four-axle rail tank car 452R is intended for the carriage of
light petroleum products as well as other substances to
which the tank code L1.5BN (or L4BN) is assigned. The car
is particularly recommended for the transport of such
products as: gasolines, fuel oils, light crude oil, solvent
naphta, heavy crude oil, spindle oil, transformer oil,
compressor oil, machine oils, ethyl alcohol.
The tank car is equipped with a vapour return system
permitting hermetic filling & discharge.
The filling of the tank is effected either via the top DN500
manhole or via one of the lateral shut-off valves mounted
at both ends of the bottom T-pipe and the internal bottom
valve. The discharge of the tank (discharge by gravity or by
means of a pump) is also performed via the internal bottom
valve and one of the bottom lateral shut-off valves.
The central tank slope ensures maximum discharge.
The construction of the tank car complies with all of the
provisions of the UIC-Code and RIV Agreement. The tank
meets the requirements of the Regulations concerning the
International Carriage of Dangerous Goods by Rail (RID).
The tank car is authorized to run in domestic and foreign
traffic.
DEC Sp. z o.o.
ul. Twarda 30, 00-831 Warszawa
Dzia∏ sprzeda˝y/Sales Department
tel. +48 22 697 92 60
fax +48 22 697 92 20
Recepcja/Reception
tel. +48 22 697 91 00
fax +48 22 697 92 00
886663057.061.png 886663057.072.png 886663057.083.png 886663057.094.png 886663057.001.png 886663057.012.png 886663057.013.png 886663057.014.png 886663057.015.png 886663057.016.png 886663057.017.png 886663057.018.png 886663057.019.png 886663057.020.png 886663057.021.png 886663057.022.png 886663057.023.png 886663057.024.png 886663057.025.png 886663057.026.png 886663057.027.png 886663057.028.png 886663057.029.png 886663057.030.png 886663057.031.png
452R
CHARAKTERYSTYKA TECHNICZNA WAGONU
TECHNICAL PARAMETERS
15 240/15 340 mm
St3sCuY
D∏ugoÊç wagonu ze zderzakami
Length over buffers
Materia∏ zbiornika
Tank material
80 m 3
9 700 mm
Rozstaw czopów skr´tu
Distance between bogie-car pins
PojemnoÊç ca∏kowita zbiornika
Total tank capacity
3 125 mm
wg/according to 4.3 RID
Maksymalna szerokoÊç wagonu
Maximum car width
Maksymalny stopieƒ nape∏niania
Maximum degree of filling
ok./approx. 24 t
4,0 (4)* bar
Masa w∏asna wagonu
Ta r e weight
NadciÊnienie obliczeniowe
Calculation overpressure
O – GP
1,5 (3)* bar
Hamulec zespolony systemu Oerlikon
Combined Oerlikon brake
Maksymalne nadciÊnienie robocze
Maximum working overpressure
ESt3f
1,5 (4)* bar
Zawór rozrzàdczy
Brake distributor
CiÊnienie próbne
Test pressure
100 km/h
Maksymalna pr´dkoÊç wagonu
w stanie ∏adownym
loaded
Maximum speed
* w nawiasach podano dane dotyczàce wersji z kodem L4BN
*data provided in brackets refers to the L4BN tank code.
100 km/h
w stanie pró˝nym
empty
Armatura za∏adunkowo-spustowa
Items of filling and discharge equipment
Zespó∏ zaworów GESTRA EV30 obs∏ugiwany z poziomu toru:
Filling & discharge system Gestra EV 30 operated from the ground
Maximum loads with operating speed agreed
ABC
¸adownoÊç wagonu w zale˝noÊci od klasy toru
for these loads
Zawór denny UV70
DN125
Internal bottom valve UV 70
DN80
Zawór napowietrzajàcy LV50
Vent valve LV 50
S
40,0 t 48,0 t 56,0 t
DN80
Klapowy zawór zwrotny FV10
Vacuum breaker FV 10 with flame arrestor
Zawory boczne:
Lateral shut-off valves mounted at both ends of the bottom T-pipe:
20,0 t
Maksymalny nacisk zestawu ko∏owego na szyny
Maximum weight per axle
R=75 m
Minimalny promieƒ ∏uku toru
Minimum radius for curve negotiation
DN100
kulowe ZK105 z przy∏àczem M130x6 lub 5 1/2’’
Ball shut-off valve ZK105 with connection M130x6 or 5 1/2’’
lub
or
Uk∏ad biegowy
Running gear
DN100
kàtowe (grzybkowe) Krombach AV 895 z przy∏àczem 5 1/2’’
mushroom valve Krombach AV 895 with connection 5 1/2’’
1Xta
Typ wózków
Bogie type
2"
Przy∏àcze wahad∏a gazowego
Vapour return connection
Zawór bezpieczeƒstwa:
Safety valve:
Zbiornik
Tank
ZB-I/a
Zbiornik z kodem L1,5BN
Safety valve tank code L1,5BN
L1,5BN /L4BN
Kod zbiornika
Tank code
1,5 bar
– nadciÊnienie otwarcia
– opening overpressure
0,05 bar
– podciÊnienie otwarcia
– opening vacuum pressure
ZB-XIIb
Zbiornik z kodem L4BN
Safety valve tank code L4BN
3,0 bar
– nadciÊnienie otwarcia
– opening overpressure
0,05 bar
– podciÊnienie otwarcia
– opening vacuum pressure
886663057.032.png 886663057.033.png 886663057.034.png 886663057.035.png 886663057.036.png 886663057.037.png 886663057.038.png 886663057.039.png 886663057.040.png 886663057.041.png 886663057.042.png 886663057.043.png 886663057.044.png 886663057.045.png 886663057.046.png 886663057.047.png 886663057.048.png 886663057.049.png 886663057.050.png 886663057.051.png 886663057.052.png 886663057.053.png 886663057.054.png 886663057.055.png 886663057.056.png 886663057.057.png 886663057.058.png 886663057.059.png 886663057.060.png 886663057.062.png 886663057.063.png 886663057.064.png 886663057.065.png 886663057.066.png 886663057.067.png 886663057.068.png 886663057.069.png 886663057.070.png 886663057.071.png 886663057.073.png 886663057.074.png 886663057.075.png 886663057.076.png 886663057.077.png 886663057.078.png 886663057.079.png 886663057.080.png 886663057.081.png 886663057.082.png 886663057.084.png 886663057.085.png 886663057.086.png 886663057.087.png 886663057.088.png 886663057.089.png 886663057.090.png 886663057.091.png 886663057.092.png 886663057.093.png 886663057.095.png 886663057.096.png 886663057.097.png 886663057.098.png 886663057.099.png 886663057.100.png 886663057.101.png 886663057.102.png 886663057.103.png 886663057.104.png 886663057.002.png 886663057.003.png 886663057.004.png 886663057.005.png 886663057.006.png 886663057.007.png 886663057.008.png 886663057.009.png 886663057.010.png 886663057.011.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin