Rachunkowość.doc

(165 KB) Pobierz
Rachunkowość

Rachunkowość

Możliwości

Obsługa Rachunkowości w systemie ISOF obejmuje następujące dziedziny:

·         księgowość (dekretacja, system FK lub Książki podatkowej),

·         zakupy,

·         majątek trwały,

·         rejestry VAT, deklaracje INTRASTAT,

·         Kadry i Płace,

·         rozrachunki, przelewy, wyciągi bankowe,

·         raporty kasowe,

·         windykacja należności.

Dekretacja

Wprowadzenie

Moduł obsługi dekretacji jest narzędziem przeznaczonym do prowadzenia pełnej księgowości lub książki podatkowej. Przyjęte w nim rozwiązania pozwalają zdefiniować schematy dekretacji dla wszystkich dostępnych w systemie dokumentów podlegających księgowaniu. Dzięki tym definicjom dokumenty wystawiane w czasie pracy operacyjnej mogą być automatycznie dekretowane w systemie ISOF-FK lub systemie zewnętrznym.

Funkcjonalność

Funkcjonalność modułu Dekretacja umożliwia definicję schematów dekretacji dla wszystkich dokumentów podlegających księgowaniu, oraz wszystkich innych danych potrzebnych w dekretacji, dekretowanie dokumentów zarejestrowanych w systemie, przeglądanie utworzonych dekretów, eksport przygotowanych dekretów do systemu FK. Oprócz definicji większość funkcji może być wykonywana automatycznie, decydują o tym parametry systemowe określające przyjęty przez Firmę sposób działania systemu.

Definicje schematów dekretacji

Dla każdego księgowanego dokumentu możliwe jest określenie tzw. schematu dekretacji, który wskazuje dostępne sposoby księgowania w danej Firmie. Definiując schemat dekretacji, użytkownik posługuje się kontami księgowymi oraz umownymi skrótami określającymi w symboliczny sposób różne składniki w dekretach: kartoteki kontrahentów, towarów, magazyny, jednostki organizacyjne, dodatkowe kategorie wykorzystywane w księgowaniach i inne. Dzięki temu możliwe jest ogólne zdefiniowanie schematu, a sama funkcja dekretująca dokumenty potrafi te symbole przetworzyć.

Wszystkie potrzebne definicje składników schematów dekretacji definiowane są w Module Dekretacji. Określa się tu również, które z dokumentów mają być automatycznie dekretowane, tzn. jeśli dokument będzie zawierał konieczne dane i będzie zatwierdzony, możliwe jest automatyczne wygenerowanie dekretu w oparciu o odpowiadający mu schemat dekretacji.

Dekretacja dokumentów

Wygenerowanie dekretu może się odbywać również po wywołaniu odpowiedniej funkcji przez użytkownika. Specjalne zestawienie pokazuje wszystkie dokumenty, które mogą być zadekretowane, użytkownik wybiera te z nich, dla których chce wygenerować dekrety. Możliwy jest wcześniejszy podgląd dekretu. W przypadku gdy dekretacja nie przebiega prawidłowo, system informuje o tym w formie odpowiedniego komunikatu.

Przeglądanie dekretów

Wszystkie przygotowane dekrety można przeglądać na specjalnie przygotowanej liście dokumentów. Dzięki temu możliwa jest zawsze analiza, które dokumenty zostały już zadekretowane, a które jeszcze nie. Dla każdego dekretu możliwy jest podgląd dokumentu źródłowego, ewentualnie dokumentów powiązanych, w tym obrazów zeskanowanych faktur. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości możliwe jest również usunięcie dekretu i ponowna dekretacja dokumentu.

Po przygotowaniu i sprawdzeniu dekretów możliwy jest ich zapis do systemu FK. Dekrety zostaną zapisane w buforze w postaci gotowych księgowań. Po ewentualnej weryfikacji zaimportowanych dekretów możliwe jest wykonanie finalnego księgowania.

Zalety

Moduł Dekretacji jest bardzo nowoczesnym rozwiązaniem wykazującym wymienione niżej zalety.

Automatyzacja dekretacji dokumentów

Dzięki możliwości zdefiniowania schematów dekretacji dokumenty powstające na bieżąco w procesie obsługi zdarzeń w Firmie mogą być automatycznie dekretowane, a w księgowości wystarczy jedynie kontrola poprawności tych dokumentów.

Ograniczenie nakładu pracy

Pełna automatyzacja przepływu dokumentów księgowych oraz ich usystematyzowanie pozwala na wykonanie w krótszym czasie wszystkich operacji związanych z obsługą księgową wielu dokumentów.

Korzyści

·         Oszczędność czasu związanego z obsługą księgowania licznych dokumentów.

·         Mniejsze koszty związane z ograniczeniem czasu potrzebnego do tworzenia i weryfikowania dokumentów księgowych.

·         Ustalony sposób dekretowania dokumentów, co ogranicza ryzyko pomyłek lub niepoprawnych księgowań.

·         Pełna automatyzacja procesów oraz przepływu danych pomiędzy księgowością a pozostałymi działami Firmy.

·         Możliwość współpracy z innymi systemami FK, szczególnie na etapie wdrażania systemu.

·         Większa wiarygodność raportów przy zawsze takich samych metodach dekretacji każdego dokumentu.

 

Moduł finansowo-księgowy

Wprowadzenie

Moduł finansowo-księgowy jest narzędziem przeznaczonym do prowadzenia pełnej księgowości. Przyjęte w module rozwiązania pozwalają zdefiniować przebieg standardowych typów księgowań, dzięki czemu osoby wprowadzające dane posługiwać się będą jedynie pojęciami zdarzeń ekonomicznych, bez potrzeby bezpośredniego kontaktu z systemem kont. Odpowiednie algorytmy automatycznie odzwierciedlą zarejestrowane zdarzenie gospodarcze na właściwe konta.

Ścisłe zintegrowanie systemu z pozostałymi elementami ISOF pozwala zminimalizować nakład pracy potrzebny do prowadzenia ksiąg.

Funkcjonalność

Zestaw funkcji oferowanych przez moduł finansowo-księgowy jest niezwykle bogaty. Pozwala on zaspokoić potrzeby w zakresie ewidencji i analizy danych w niemal każdej firmie. Posiada wszystkie wymagane zestawienia i raporty, np. zestawienie sald i obrotów, rachunek zysków i strat, bilans, dziennik księgowy, deklaracje VAT-7 i CIT-2.

Księgowanie dokumentów

Moduł finansowo-księgowy zorientowany jest na księgowanie dokumentów. Odpowiednim dokumentom można przypisać określone schematy księgowań, co zwiększa szybkość wprowadzania danych.

Importowanie dekretów

Moduł finansowo-księgowy jest w stanie pobrać zadekretowane już dokumenty zarejestrowane w innych modułach systemu ISOF. Do tego celu służy funkcja importu dekretów, która automatycznie wyszukuje dekrety dokumentów określonego typu i z określonego przedziału czasowego, a następnie pozwala użytkownikowi zadecydować, które z nich mają zostać zaksięgowane.

Raport kasowy

Moduł finansowo-księgowy potrafi przygotować raporty kasowe. Raport kasowy zawiera saldo konta kasy na początek dnia, wszystkie księgowania na tym koncie w podanym przedziale czasu oraz saldo tego konta na koniec dnia.

Rejestry VAT, CIT-2

Moduł FK umożliwia prowadzenie ewidencji związanej z podatkiem VAT, czyli rejestru zakupu oraz rejestru sprzedaży towarów i usług objętych podatkiem VAT, oraz wystawienie deklaracji CIT-2.

Rozrachunki

Moduł FK wyposażony został w mechanizmy wspomagające zarządzanie rozrachunkami. Ułatwiają one kontrolę należności od odbiorców oraz zobowiązań wobec dostawców.

Raporty i budżetowanie

Moduł FK integruje w sobie funkcje pozwalające generować zestawienia informacyjne oparte na danych zgromadzonych przez system rachunkowości. Dostępne są następujące raporty:

·         raporty gotówkowe, pokazujące przepływ gotówki, wspierające planowanie przepływem gotówki w firmie,

·         budżetowanie umożliwiające zaplanowanie oraz kontrolę budżetu w firmie,

·         raporty własne, budowane samodzielnie, wykorzystujące wszystkie dostępne w systemie FK dane oraz ich prezentację w przekrojach dostosowanych do specyfiki Firmy.

Moduł raportów jest zatem cennym narzędziem dla kierownictwa firmy, ponieważ dostarcza różnorodnych przekrojów informacyjnych na temat sytuacji firmy i pozwala w ten sposób podejmować bardziej optymalne decyzje. Jest ponadto dostępny również z poziomu ISOF CRM – Centrum Dowodzenia.

Wielowalutowość

Moduł FK ISOF uwzględnia również obsługę walut. Możliwe jest zdefiniowanie kont walutowych, na których odbywać się mogą księgowania w walutach. Rejestracja dokumentów walutowych podobnie jak w obsłudze dokumentów w ISOF odbywa się ze wskazaniem waluty oraz kursu. Wszystkie wartości są również przeliczane na PLN. Powstają wówczas rozrachunki walutowe. Rozrachunki mogą być rozliczanie w walucie oraz w złotówkach, możliwe jest również rozliczanie różnic kursowych.

Wszystkie konta walutowe oraz zarejestrowane dokumenty walutowe można przeglądać ze względu na walutę jak i na złotówki, zestawienia uwzględniają wartości walutowe. Dokumenty walutowe importowane z ISOF (sprzedaż, dokumenty magazynowe, zakupowe i inne) zapisywane są też jako dokumenty walutowe w FK. Istnieje również moduł rejestracji wszystkich używanych w systemie walut oraz kursów.

Zalety

Moduł finansowo-księgowy systemu ISOF pozwala skutecznie zaspokajać potrzeby przedsiębiorstw w zakresie gromadzenia i przetwarzania danych o dokonywanych przez nie operacjach gospodarczych oraz dostarczania odpowiednich informacji zarządczych.

Zintegrowany przepływ informacji

Informacje gromadzone przez poszczególne moduły ISOF przechowywane są w jednej bazie danych. Dlatego dane z jednego modułu mogą być wykorzystywane przez inne, jak to ma miejsce np. w przypadku przejmowania przez moduł FK gotowych dekretów. Rozwiązanie takie ułatwia i przyspiesza pracę a także ogranicza możliwość pomyłki.

Bogata funkcjonalność

Moduł FK oferuje wiele funkcji wspomagających dział księgowości i pokrywających większość potrzeb firmy w zakresie ewidencji i analizy danych o prowadzonych operacjach gospodarczych.

Zaawansowane mechanizmy raportowania

Moduł FK posiada zaawansowane mechanizmy raportowania pozwalające tworzyć zestawienia informacyjne dostarczające kadrze zarządzającej informacji o sytuacji finansowej firmy. Tym samym moduł FK sprzyja optymalizowaniu podejmowanych decyzji.

Korzyści

·         Łatwe budowanie raportów odpowiadających indywidualnym potrzebom Firmy.

·         Optymalizacja procesów księgowych i automatyzacja obsługi dokumentów.

·         Możliwość pełnego wykorzystania automatycznych procesów dekretacji.

·         Spójny system wspomagający przepływ danych i dokumentów z różnych działów Firmy do księgowości.

Moduł raportów

Wprowadzenie

System finansowo-księgowy zawiera moduł raportów. Przy jego pomocy zdefiniować można dowolne zestawienia informacyjne, budowane na podstawie księgi głównej.Dostarczone zestawienia informacyjne mogą być następnie wykorzystane w procesie kontroli finansowej i zarządzania.

Funkcjonalność

Moduł raportów dostarcza wielu funkcji umożliwiających szybkie i elastyczne przygotowywanie własnych zestawień informacyjnych. System dostarcza mechanizmów pozwalających na samodzielne definiowanie zaawansowanych raportów (zawierających wyrażenia, podraporty, pętle) oraz rozwiązań pozwalających zarządzać zbiorem zdefiniowanych raportów.

Zarządzanie zdefiniowanymi raportami

Moduł raportów posiada funkcję zarządzania zdefiniowanymi już raportami. Zbiór raportów wyświetlany jest w postaci listy. Dzięki rozwijanej liście wyboru typu raportu, można zadecydować, z jakiej grupy raporty będą ukazane na liście. Przyciski dodawania, edycji i usuwania raportu umożliwiają sterowanie zbiorem raportów przez dodawanie nowych, modyfikację lub usuwanie istniejących raportów. Raporty są zapamiętywane wraz z rokiem którego dotyczą.

Definiowanie kolumn i pozycji raportu

Moduł raportów umożliwia samodzielne zdefiniowanie kolumn jakie mają być dostępne w raporcie, przy wykorzystaniu listy dostępnych w FK danych.

Dostarcza również bogatego zestawu możliwości konstruowania pozycji raportu. Wartość pozycji może być wyliczana przez wyrażenie, pętlę a nawet przez podraport. Definiowanie odbywa się w specjalnym oknie, informującym o już istniejących pozycjach raportu oraz umożliwiającym ich dodawanie, modyfikację czy usuwanie.

Odpowiednia funkcja umożliwia generowanie raportów według zdefiniowanych wcześniej schematów. Funkcja ta dostarcza mechanizmu wyszukiwania definicji raportów (wg. czasu powstania i typu) oraz uruchamiania ich. Wynikiem uruchomienia odpowiedniego szablonu jest raport wynikowy zawierający określony zestaw informacji. Raporty dostępne są również z poziomu Centrum Dowodzenia.

 

 

Budżetowanie

Funkcja budżetowania umożliwia planowanie i kontrolę. Cechą charakterystyczną jest możliwość budżetowania raportów i podraportów a także pozycji raportu.

Pozwala to operować pozycjami budżetu będącymi przeliczeniami opartymi na rozbudowanych kalkulacjach z wielu kont księgowych.

Zalety

Moduł raportów posiada zalety czyniące go narzędziem bardzo przydatnym dla kadry zarządzającej, umożliwia on bowiem pełne i elastyczne wykorzystanie danych, które firma zgromadziła w swoich bazach. Dzięki modułowi raportów możliwe jest szybkie przygotowanie dowolnego nowego zestawienia informacyjnego.

Elastyczny i pełny sposób wykorzystania danych

Moduł raportów umożliwia pełne i elastyczne wykorzystywanie danych zgromadzonych przez firmę w trakcie działalności. Gdy okaże się, że istniejące funkcje nie wystarczają do zaspokojenia potrzeb informacyjnych kierownictwa, możliwe jest przygotowanie nowego raportu dostarczającego odpowiednich danych.

Szybkość definiowania raportów

Moduł raportów skraca czas, jaki upływa od chwili powstania potrzeby uzyskania nowych przekrojów informacyjnych do opracowania odpowiednich rozwiązań zaspokajających tę potrzebę.

Centrum dowodzenia

Raporty FK dostępne są również z poziomu modułu Centrum Dowodzenia, bez konieczności uruchamiania modułu FK.

Korzyści

·         Dostosowanie systemu raportowania zdarzeń księgowych do potrzeb własnej Firmy.

·         Pełny dostęp do wszystkich danych księgowych pokazanych w wygodny i przejrzysty dla kadry kierowniczej sposób.

·         Możliwość planowania wydatków i dostępnych środków finansowych.

Książka podatkowa

Wprowadzenie

Książka podatkowa przeznaczona jest do prowadzenia księgowości uproszczonej. Dzięki szerokiemu zakresowi funkcji oraz przejrzystym i wygodnym formularzom, za pomocą których użytkownik komunikuje się z systemem, książka podatkowa jest istotną pomocą w prowadzeniu księgowości uproszczonej.

 

Funkcjonalność

Książka podatkowa systemu ISOF dostarcza funkcji do prowadzenia księgowości uproszczonej.

Oprócz funkcji ewidencyjnych, dostępne są również funkcje obsługi rejestru skarbowego oraz tworzenia raportów i deklaracji podatkowych. Książka podatkowa udostępnia również funkcje konfiguracyjne, za pomocą których można dostosować system do swoich potrzeb.

Ewidencja operacji gospodarczych

Funkcja ewidencji operacji gospodarczych pozwala szybko i prosto rejestrować dokumenty księgowe. Posługując się przejrzystym formularzem, użytkownik może wyświetlić odpowiednią stronę rejestru, dodać nowy wpis lub wykonać storno wpisu. Możliwe jest również określenie jak ma być kwalifikowany VAT-7 dla danego wpisu, co umożliwia późniejsze wygenerowanie deklaracji VAT-7 na podstawie rejestrów.

Dekretacja

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin