Konspekt zajęcia hospitowanego w dniu 09.03.2009
Temat zajęcia: „Z wizytą w łazience”- zabawy zachęcającego dbania o higienę
Cel główny: Określanie i nazywanie przedmiotów związanych z utrzymaniem higieny osobistej,
Cele szczegółowe: Kształcenie umiejętności logicznego myślenia, odgadywanie nazwy przedmiotu za pomocą zmysłu dotyku, grupowanie przedmiotów wg określonego kryterium, zachęcanie do codziennego dbania o higienę.
Metody: słowna- wypowiedzi dzieci do obrazków
czynna- zadań stawianych do wykonania
oglądowa- demonstracja, pokaz
Formy: zajęcie z całą grupą, praca w grupach
Pomoce: obrazki, gąbka, gąbka, mydło, szczoteczka do zębów, kubek, pasta, ręcznik, grzebień, 2 kosze, kilka przedmiotów nie związanych z higieną, tamburyno
Przebieg
1) Wstęp
N-l odkrywa na tablicy ściennej obrazki, zachęca dzieci do uważnego przyjrzenia się nim. Następnie pyta dzieci:
- Co się dzieje na tych obrazkach?
- Kiedy myjecie ręce?
2) Część główna
● Zabawa dydaktyczna „Czarodziejska skrzynka”
Dzieci kolejno odgadują za pomocą dotyku przedmioty znajdujące się w skrzyni
● Zabawa dydaktyczna „ Sprzątamy w łazience”
N-l wyjmuje przedmioty ze skrzynki. Prosi o uważne obserwowanie przez chwilę.
Następnie proponuje dwójce wybranych dzieci o ułożenie do dwóch koszy przedmiotów służących do higieny i znajdujących się w łazience oraz przedmiotów nie pasujących do łazienki i nie służących do mycia się.
● Zabawa z naśladowaniem – „Myjemy ręce”
Odgadywanie jaką czynność wykonuje n-l, nazywanie kolejno etapów mycia rąk.
● Zabawa ruchowa z wykorzystaniem woreczków „Przeszkoda”
Marsz po obwodzie dywanu w rytm tamburyna (rozdanie woreczków)
Przeskakiwanie woreczków „przeszkód” w przód, w tył , w bok
Marsz po obwodzie (zebranie woreczków)
3)Zakończenie zajęcia
Podsumowanie
-o czym dziś mówiliśmy na zajęciach?
- czy pamiętacie kiedy należy myć ręce?
Na zakończenie n-l proponuje wspólną recytację wiersza „Zdrowym być” A. Ł. Grodzickiej w celu utrwalenie go
2
monika75107