Konspekt zajęcia hospitowanego w dniu 24.02.2009
Temat zajęcia: „Czary- Mary”- zabawy matematyczne kolorowymi nakrętkami
Cel główny: Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 3, rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
Cele szczegółowe: kształcenie zdolności logicznego myślenia, tworzenie dowolnych wzorów z kolorowych nakrętek, utrwalenie pojęcia „para”, grupowanie według kolorów, utrwalenie i nazywanie barw, wdrażanie do współpracy w grupach.
Metody: słowna- wypowiedzi dzieci do obrazków
czynna- zadań stawianych do wykonania
oglądowa- demonstracja, pokaz
Formy: zajęcie z całą grupą, praca w grupach
Pomoce: 2 obrazki, „skrzynia skarbów”, kolorowe plastikowe nakrętki, gwiazdki na nitkach, kolorowe kartoniki, kartka „mapa”, płyta CD z dowolną muzyką
Przebieg
1) Wstęp
N-l przebrany za wróżkę wita dzieci. Odkrywa na tablicy ściennej pierwszy obrazek.
- Co się dzieje na tym obrazku?
Następnie odkrywa drugi obrazek.
- Popatrzcie uważnie i powiedzcie czym się te obrazki różnią?
2) Część główna
Zły czarodziej Abrakadabra zabrał królewnie Różyczce jej skrzynię ze skarbami i dla żartu schował ja gdzieś w waszej sali. Zostawił na szczęście mapę, która podpowie wam gdzie jej szukać.
N-l wyjmuje kartkę z obrazkiem szafy i strzałką.
- Jak myślicie co to może oznaczać?
- Gdzie powinnam szukać skarbu?
N-l zdejmuje z szafy skrzynię ze skarbami i pokazuje dzieciom jej zawartość.
Zanim oddam królewnie skrzynię ze skarbami, trochę się nimi pobawimy.
☺ ”Ile masz czarodziejskich kamyków?”- utrwalenie umiejętności przeliczania w zakresie 3
☺ ”Kto ma taki kolor jak ja?”- utrwalenie i nazywanie barw
☺ ”Kamyk do kamyka”- utrwalenie pojęcia „para”, układanie nakrętek parami wg. kolorów, wdrażanie do współpracy w grupach
☺ „Segregowanie kamyków”- grupowanie wg. określonego przez n-la koloru
☺ ”Jakiego koloru brakuje?”- kształcenie zdolności logicznego myślenia, rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej
☺” Obrazek dla królewny”- układanie dowolnej kompozycji według własnego pomysłu.
Zabawa orientacyjno- porządkowa „Kolorowe gwiazdki”- wyrabianie poprawnej reakcji na pauzę w muzyce i spostrzegawczości
Taniec w kole z wróżką do piosenki :Hej biały walczyk”- zachęcanie do tworzenia koła wiązanego, rytmicznego poruszania się
3)Zakończenie zajęcia
Podsumowanie
- W co się razem bawiliśmy?
- Czy potraficie liczyć do 3? (pokażcie na swoich paluszkach)
- potraficie wymienić kolory gwiazdek ?
1
monika75107