Konspekt zajęć hospitowanych w dniu 18.02.2011
Temat zajęć: ”Co robimy w dzień? Co robimy w nocy?” – zabawa dydaktyczna
Cele: Zapoznanie dzieci ze zjawiskiem powstawania dnia i nocy , klasyfikacja obrazków według dwóch cech, rysowanie linii prostych po śladzie
Metody: słowna; objaśnienia, wypowiedzi
czynna; zadań stawianych do wykonania
oglądowa; pokaz, demonstracja
Formy; indywidualna, grupowa
Pomoce; obrazki do klasyfikacji, sylweta słońca i księżyca, tamburyno, sylweta dwustronna do zabawy ruchowej, karty pracy.
PRZEBIEG
Wstęp do zajęcia- Opowieść ruchowa
Jest dzień. Słoneczko obudziło się, przeciągnęło i ziewnęło szeroko. Powolutku zaczęło się wznosić coraz wyżej i wyżej na niebie. Świeciło, świeciło , aż się bardzo tym zmęczyło i zaczęło opadać coraz niżej i niżej , aż w końcu zasnęło.
Jest noc Zza chmur wychylił się księżyc . Spacerował po niebie, zaglądał ciekawie w okna, bawił się w ganianego z chmurkami, aż zmęczony zasnął.
I znów słonce się obudziło i wędrowało po niebie, a gdy zasnęło na niebie pojawił się księżyc.
- jaka to jest pora gdy na niebie świeci słońce?
- Jaka to pora kiedy na niebie jest księżyc?
„Zgadnij co robię?” -Zabawa pantomimiczna
Nauczyciel pokazuje czynności , a dzieci odgadują co dzisiaj robił. Następnie chętne dzieci pokazują wykonywane przez siebie czynności a nauczyciel i rówieśnicy odgadują.
Część główna
Ćwiczenie klasyfikacyjne
Chętne dzieci wybierają obrazek i umieszczają go pod sylwetą słońca lub księżyca w zależności od tego , czy sytuacja na obrazku ma miejsce w dzień czy w nocy.
(Można spróbować uzasadnić swój wybór).
Zabawa orientacyjno-porządkowa „Dzień, noc”
Dzieci maszerują w rytm tamburyna . Na hasło ”dzień ”i symbol słońca - naśladują (podskakującą piłeczkę, mycie się, czesanie, jedzenie…itp. ), a na symbol i hasło „noc”- kucają i ” zasypiają” na dywanie.
Ćwiczenie graficzne
Dzieci dorysowują żółtą kredką promienie słońca dookoła koła wyciętego z żółtego papieru, naklejonego na kartce, symbolizującego słońce.
Zakończenie zajęcia, podsumowanie zdobytych wiadomości.
monika75107