Prezentacja
Mapa
Forum
Prezentacja nieoficjalna
Zmiana prezentacji
Uczniowie
Scenariusz zabawy w teatr
,
www:
e-mail:
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Cele: - adaptacja nowoprzybyłych dzieci do życia przedszkolnego,- budzenie zainteresowania teatrem,- rozwój wyobrażni, fantazji oraz ekspresji artystycznej,- wyzwalanie aktywności artystycznej dziecka,- doskonalenie umiejetności zwiazanych z wymową, ruchem, tańcem.Metody:- praktycznego działania, stymulowania aktywności twórczej,Techniki Freineta:- swobodna ekspresja ruchowa, słowna, plastyczna,- zabawy ze słowem,Przebieg zabawy:1. Powitanie uczestników zabawy, rozdanie kolorowych kartek, zapoznanie z tematem spotkania,2. Taniec integracyjny „Cześć, hej”, powitanie nowych dzieci i ich rodziców,3. Zabawy wstępne w pracy z zespołem teatralnym:- „Dowolny kierunek” – wszystkie dzieci chodzą po sali w wybranych przez siebie kierunkach wyobrażając sobie dowolną sytuację w jakiej mogliby się w danej chwili znaleźć.- „Tempo ruchu – temperatura” – dz. chodzą posali, n-l podaje „temperaturę” zgodnie z którą poruszają się dzieci (wysoka – szybko, niska-wolno itp.)- „Zatrzymanie w kadrze” – na sygnał wszyscy się zatrzymują zachowując wygląd postaci – mina, gest, układ rąk, nóg ,4. Zabawy oddechowe:- „Wdech – wydech”,- „Dmuchanie kartek - falowanie”5. Powiedz głośno i wyraźnie:- Czarna krowa w kropki bordo, gryzła trawę kręcąc mordą.6. Praca w zespołach zadaniowych:- zaproponuj ilustrację ruchowo - dźwiękową do wiersza z cyklu „ZOO” Jana Brzechwy,7. Dzieci pokazują swoje scenki – n-l czyta wiersz, bądź dzieci same deklamują,8. Dzieci modyfikują scenki zmieniając test wg własnej inwencji, wzbogacajac przyborami , materiałem przyrodniczym itp.,9. Dzieci wykonują brakujące elementy dekoracji czy przyborów do inscenizacji,10. Wspólnie przedstawiają inscenizację wiersza z użyciem pluszaków lub kukiełek,11. Podziękowanie za wspólną zabawę: zabawa integracyjna „Pożegnanie”.
krispol80