adaptacja_pomocy.pdf
(
2630 KB
)
Pobierz
95243363 UNPDF
Praca zbiorowa pod redakcją
Kornelii Czerwińskiej
Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej
Warszawa 2008
Recenzenci:
Prof. dr hab. Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz, UKSW
Prof. dr hab. Zoia Palak, UMCS
Redakcja techniczna:
Tomasz Piech
na język angielski:
Renata Wójtowicz
Tłumaczenie
Projekt okładki:
Tadeusz Kuczyński
Publikacja wydana w ramach projektu
„Per linguas mundi ad laborem” współinansowanego
ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL
©
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
ISBN: 978-83-89600-45-5
Wydawca:
Akademia Pedagogiki Specjalnej
ul. Szczęśliwicka 40, 02-353 Warszawa
tel. 0-22 824-69-05
fax 0-22 658-11-18
SpiS treści
Wstęp
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
Anna Augustyn
Adaptacja materiałów dydaktycznych w nauce języka niemieckiego
uczniów z dysfunkcją wzroku
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
19
Kornelia Czerwińska
Rysunek wypukły jako pomoc dydaktyczna w nauczaniu języków obcych
- doniesienia z badań................................................... 36
Jacek K. Knychała
Jak adaptować pomoce przeznaczone do nauki języka niemieckiego
uczniów niewidomych i słabo widzących – wskazówki praktyczne ............ 70
Ursula Weber-Kusch
Wybrane zagadnienia z zakresu nauczania języka niemieckiego
uczniów niewidomych - z doświadczeń własnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
Magdalena Michnowska
Ocena efektywności adaptacji zastosowanej w podręcznikach
dla uczniów słabo widzących . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
Monika Szyperska
Jak wybrać podręcznik do nauki języka angielskiego dla ucznia
słabo widzącego? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
Anna Tomaszewska
Adaptacja arkuszy egzaminacyjnych dla uczniów słabo widzących ........... 104
Grzegorz Rzeszutek
Wykorzystanie komputera podczas sprawdzania wiedzy u uczniów
z dysfunkcją wzroku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109
Joanna Dłuska
Sposoby przezwyciężania trudności w przygotowywaniu materiałów
do nauczania języków obcych uczniów z dysfunkcją wzroku
w szkole podstawowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126
Katarzyna Grunt, Joanna Mitura, Wanda Tomasik
Metody i pomoce dydaktyczne w pracy ze zdolnym uczniem niewidomym
na zajęciach języków obcych – doniesienia z praktyki ...................... 134
Antonina Adamowicz-Hummel
Strategie radzenia sobie z nie zaadaptowanym materiałem dydaktycznym
-wykorzystanie pomocy optycznych i nieoptycznych w nauczaniu
osób z dysfunkcją wzroku.............................................. 139
Plik z chomika:
abester
Inne pliki z tego folderu:
Tyflopsychologia rozwojowa-PZN.txt
(574 KB)
notatka_z_wady_wzroku.doc
(38 KB)
Brak wzroku.docx
(33 KB)
tyflopedagogika najważniejsze zagadnienia.doc
(78 KB)
zalecenia_do_pracy_slabowidzacych.doc
(113 KB)
Inne foldery tego chomika:
ABC pięciolatka
ABC trzylatka
ADHD
AUTYZM
BAJKI ZASYPIANKI
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin