SRD (1).pdf

(362 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
ARKUSZ WYNIKÓW SRD Marta Bogdanowicz
Data badania .............................
imię i nazwisko dziecka.............................................................................................
wiek ............................ klasa ...............................
1. Motoryka mała
p 2
p 20
= suma
+
+
=
2. Motoryka duża
p 4
p 10
p 15
= suma
+
+
+
+
=
3. Funkcje wzrokowe
p 1
p 5
p 9
p 11
p 12
p 16
p 18
= suma
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
=
4. Funkcje językowe – percepcja
p 7
p 13
p 17
p 19
p 21
= suma
+
+
+
+
+
+
+
+
=
5. Funkcje językowe – ekspresja
p 3
p 6
p 8
= suma
+
+
+
+
=
6. Uwaga
p 14
= suma
=
7. Wynik ogólny
suma 21 pozycji
884163653.278.png 884163653.289.png 884163653.300.png 884163653.311.png 884163653.001.png 884163653.012.png 884163653.023.png 884163653.034.png 884163653.045.png 884163653.056.png 884163653.067.png 884163653.077.png 884163653.088.png 884163653.099.png 884163653.110.png 884163653.121.png 884163653.132.png 884163653.143.png 884163653.153.png 884163653.164.png 884163653.175.png 884163653.186.png 884163653.197.png 884163653.208.png 884163653.219.png 884163653.230.png 884163653.241.png 884163653.251.png 884163653.252.png 884163653.253.png 884163653.254.png 884163653.255.png 884163653.256.png 884163653.257.png 884163653.258.png 884163653.259.png 884163653.260.png 884163653.261.png 884163653.262.png 884163653.263.png 884163653.264.png 884163653.265.png 884163653.266.png 884163653.267.png 884163653.268.png 884163653.269.png 884163653.270.png 884163653.271.png 884163653.272.png 884163653.273.png 884163653.274.png 884163653.275.png 884163653.276.png 884163653.277.png 884163653.279.png 884163653.280.png 884163653.281.png 884163653.282.png 884163653.283.png 884163653.284.png 884163653.285.png 884163653.286.png 884163653.287.png 884163653.288.png 884163653.290.png 884163653.291.png 884163653.292.png 884163653.293.png 884163653.294.png 884163653.295.png 884163653.296.png 884163653.297.png 884163653.298.png 884163653.299.png 884163653.301.png 884163653.302.png 884163653.303.png 884163653.304.png 884163653.305.png 884163653.306.png 884163653.307.png 884163653.308.png 884163653.309.png 884163653.310.png 884163653.312.png 884163653.313.png 884163653.314.png 884163653.315.png 884163653.316.png 884163653.317.png 884163653.318.png 884163653.319.png 884163653.320.png 884163653.321.png 884163653.002.png 884163653.003.png 884163653.004.png 884163653.005.png 884163653.006.png 884163653.007.png 884163653.008.png 884163653.009.png 884163653.010.png 884163653.011.png 884163653.013.png 884163653.014.png 884163653.015.png 884163653.016.png 884163653.017.png 884163653.018.png 884163653.019.png 884163653.020.png 884163653.021.png 884163653.022.png 884163653.024.png 884163653.025.png 884163653.026.png 884163653.027.png 884163653.028.png 884163653.029.png 884163653.030.png 884163653.031.png 884163653.032.png 884163653.033.png 884163653.035.png 884163653.036.png 884163653.037.png 884163653.038.png 884163653.039.png 884163653.040.png 884163653.041.png 884163653.042.png 884163653.043.png 884163653.044.png 884163653.046.png 884163653.047.png 884163653.048.png 884163653.049.png 884163653.050.png 884163653.051.png 884163653.052.png 884163653.053.png 884163653.054.png 884163653.055.png 884163653.057.png 884163653.058.png 884163653.059.png 884163653.060.png 884163653.061.png 884163653.062.png 884163653.063.png 884163653.064.png 884163653.065.png 884163653.066.png 884163653.068.png 884163653.069.png
 
PROFIL WYNIKÓW OGÓLNYCH SRD Marta Bogdanowicz
imię i nazwisko dziecka.............................................................................................
wiek ............................ klasa ...............................
wynik surowy
(suma punktów)
STOPIEŃ
RYZYKA
wynik
przeliczony
(wg norm)
wysokie
ryzyko
4
umiarkowane
ryzyko
3
pogranicze
ryzyka
2
brak
ryzyka
1
funkcje
językowe
(percepcja
i ekspresja)
motoryka
(mała i duża)
funkcje
wzrokowe
wynik
ogólny
uwaga
INTERPRETACJA
1. motoryka – .....................................................................................................................
2. funkcje wzrokowe – ........................................................................................................
3. funkcje językowe – .........................................................................................................
4. uwaga – ..........................................................................................................................
5. wynik ogólny – ...............................................................................................................
UWAGA:
Opis i sposób posługiwania się SRD oraz normy dla klasy I i II znajdują się w książce M. Bogdanowicz
Ryzyko specyicznych trudności w czytaniu i pisaniu: dysleksji, dysortograii i dysgraii (Harmonia Uni-
versalis, Gdańsk 2011). Książkę można zamówić w Wydawnictwie:
– telefonicznie (58 348 09 50)
– przez Internet (e-mail: universalis@universalis.com.pl).
Kopiowanie bez pisemnej zgody Harmonii Universalis zabronione
884163653.070.png 884163653.071.png 884163653.072.png 884163653.073.png 884163653.074.png 884163653.075.png 884163653.076.png 884163653.078.png 884163653.079.png 884163653.080.png 884163653.081.png 884163653.082.png 884163653.083.png 884163653.084.png 884163653.085.png 884163653.086.png 884163653.087.png 884163653.089.png 884163653.090.png 884163653.091.png 884163653.092.png 884163653.093.png 884163653.094.png 884163653.095.png 884163653.096.png 884163653.097.png 884163653.098.png 884163653.100.png 884163653.101.png 884163653.102.png 884163653.103.png 884163653.104.png 884163653.105.png 884163653.106.png 884163653.107.png 884163653.108.png 884163653.109.png 884163653.111.png 884163653.112.png 884163653.113.png 884163653.114.png 884163653.115.png 884163653.116.png 884163653.117.png 884163653.118.png 884163653.119.png 884163653.120.png 884163653.122.png 884163653.123.png 884163653.124.png 884163653.125.png 884163653.126.png 884163653.127.png 884163653.128.png 884163653.129.png 884163653.130.png 884163653.131.png 884163653.133.png 884163653.134.png 884163653.135.png 884163653.136.png 884163653.137.png 884163653.138.png 884163653.139.png 884163653.140.png 884163653.141.png 884163653.142.png 884163653.144.png 884163653.145.png 884163653.146.png 884163653.147.png
 
PROFIL WYNIKÓW SZCZEGÓŁOWYCH SRD  Marta Bogdanowicz
imię i nazwisko dziecka.............................................................................................
wiek ............................ klasa ...............................
wynik surowy
(suma punktów)
STOPIEŃ
RYZYKA
wynik
przeliczony
(wg norm)
wysokie
ryzyko
4
umiarkowane
ryzyko
3
pogranicze
ryzyka
2
brak
ryzyka
1
funkcje
językowe
– percepcja
funkcje
językowe
– ekspresja
motoryka
mała
motoryka
duża
funkcje
wzrokowe
uwaga
INTERPRETACJA
1. motoryka mała – ............................................................................................................
2. motoryka duża – ............................................................................................................
3. funkcje wzrokowe – ........................................................................................................
4. funkcje językowe – percepcja .........................................................................................
5. funkcje językowe – ekspresja .........................................................................................
6. uwaga – ..........................................................................................................................
Interpretacja opisowa: .......................................................................................................
.............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
.............................................................................................................................................
Wskazania: .........................................................................................................................
.............................................................................................................................................
884163653.148.png 884163653.149.png 884163653.150.png 884163653.151.png 884163653.152.png 884163653.154.png 884163653.155.png 884163653.156.png 884163653.157.png 884163653.158.png 884163653.159.png 884163653.160.png 884163653.161.png 884163653.162.png 884163653.163.png 884163653.165.png 884163653.166.png 884163653.167.png 884163653.168.png 884163653.169.png 884163653.170.png 884163653.171.png 884163653.172.png 884163653.173.png 884163653.174.png 884163653.176.png 884163653.177.png 884163653.178.png 884163653.179.png 884163653.180.png 884163653.181.png 884163653.182.png 884163653.183.png 884163653.184.png 884163653.185.png 884163653.187.png 884163653.188.png 884163653.189.png 884163653.190.png 884163653.191.png 884163653.192.png 884163653.193.png 884163653.194.png 884163653.195.png 884163653.196.png 884163653.198.png 884163653.199.png 884163653.200.png 884163653.201.png 884163653.202.png 884163653.203.png 884163653.204.png 884163653.205.png 884163653.206.png 884163653.207.png 884163653.209.png 884163653.210.png 884163653.211.png 884163653.212.png 884163653.213.png 884163653.214.png 884163653.215.png 884163653.216.png 884163653.217.png 884163653.218.png 884163653.220.png 884163653.221.png 884163653.222.png 884163653.223.png 884163653.224.png 884163653.225.png 884163653.226.png 884163653.227.png 884163653.228.png 884163653.229.png 884163653.231.png 884163653.232.png 884163653.233.png 884163653.234.png 884163653.235.png 884163653.236.png 884163653.237.png 884163653.238.png 884163653.239.png 884163653.240.png 884163653.242.png 884163653.243.png 884163653.244.png 884163653.245.png 884163653.246.png 884163653.247.png 884163653.248.png 884163653.249.png
 
MARTA BOGDANOWICZ: RYZYKO DYSLEKSJI, DYSORTOGRAFII I DYSGRAFII
SKALA RYZYKA DYSLEKSJI (SRD) Marta Bogdanowicz
arkusz badania
...............................................................................................
....................
.....................
.................................
imię i nazwisko dziecka
wiek
klasa
data badania
SRD zawiera 21 stwierdzeń, które należy ocenić według skali 4-stopniowej. Cyfry na skali wskazują na brak
występowania symptomów ryzyka dysleksji (1 pkt) lub na stopień ich nasilenia (2–3–4 pkt). Zakreślając
cyfry, zaznaczamy, że dany symptom:
1
2
3
4
NIGDY
CZASEM
CZĘSTO
ZAWSZE
nie występuje
występuje
występuje
występuje
Proszę uważnie przeczytać poniższe stwierdzenia i zakreślić kółkiem cyfry najlepiej charakteryzujące
zachowanie dziecka.
1.
2.
3.
4.
Dziecko ma trudności z zapamiętaniem wszystkich liter.
Dziecko ma trudności z posługiwaniem się nożyczkami.
Dziecko ma wadę wymowy.
Dziecko jest mało sprawne ruchowo: słabo biega, skacze, źle jeździ na rowerze,
hulajnodze.
Dziecko pisze litery i cyfry zwierciadlanie lub odwzorowuje wyrazy przez zapisy-
wanie ich od strony prawej do lewej.
Dziecko przekręca słowa (np. mówi: „kraktor”), zmienia przedrostki w wyrazach
(np. „zauczyć się”), myli wyrazy o podobnym brzmieniu.
Dziecko nie umie odróżnić głosek o podobnym brzmieniu (np. g–k, z–s), dlatego nie
dostrzega różnic w parach wyrazów, takich jak: góra – kura, koza – kosa.
Dziecko ma problem z budowaniem poprawnych wypowiedzi (zmienia szyk wyra-
zów w zdaniu albo używa nieprawidłowych form gramatycznych).
Dziecko niechętnie bawi się układankami, klockami lego, puzzlami lub nie umie
układać ich według wzoru (tworzy tylko własne kompozycje).
Dziecko niechętnie uczestniczy w zabawach ruchowych.
Dziecko ma problem z odróżnianiem i zapamiętaniem liter o kształtach identycz-
nych, lecz inaczej ułożonych na płaszczyźnie (np. b–p–g–d).
Dziecko niechętnie rysuje, pomimo że jest do tego zachęcane.
Dziecko ma trudności z pamięciowym odtwarzaniem materiału uszeregowane-
go w sekwencje (np. nazwy pory dnia i posiłków, dni tygodnia, pór roku, szeregi
4-cyfrowe).
Dziecko ma trudności z koncentracją uwagi, łatwo się rozprasza.
Dziecko źle funkcjonuje na zajęciach fizycznych (np. podczas gry w piłkę, wyko-
nywania układów gimnastycznych, ćwiczeń równoważnych, takich jak: chodzenie
po linii, stanie na jednej nodze).
Dziecko ma trudności z odróżnieniem i zapamiętaniem liter o podobnych kształtach
(np. m–n, l–t–ł).
Dziecko ma trudności z wyróżnieniem głosek w słowach (np. nos = n-o-s).
Dziecko ma problemy z odtwarzaniem szlaczków i figur geometrycznych (przery-
sowaniem rombu ze wzoru).
Dziecko ma trudności z łączeniem głosek w słowo (np. o-k-o = oko).
Dziecko ma problemy z zawiązywaniem sznurowadeł, zapinaniem guzików, wiąza-
niem kokardek oraz wykonywaniem innych czynności samoobsługowych.
Dziecko ma trudności z dokładnym zapamiętaniem krótkich wierszyków i piosenek
oraz z rozpoznawaniem i tworzeniem rymów.
1
1
1
2
2
2
3
3
3
4
4
4
1
2
3
4
5.
1
2
3
4
6.
1
2
3
4
7.
1
2
3
4
8.
1
2
3
4
9.
1
1
2
2
3
3
4
4
10.
11.
1
1
2
2
3
3
4
4
12.
13.
1
1
2
2
3
3
4
4
14.
15.
1
2
3
4
16.
1
1
2
2
3
3
4
4
17.
18.
1
1
2
2
3
3
4
4
19.
20.
1
2
3
4
21.
1
2
3
4
884163653.250.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin