A.K. Pradeep mózg na zakupach. neuromarketing w sprzedaży full version.pdf

(11489 KB) Pobierz
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
ID DO:
Spis treści
Mózg na zakupach.
Neuromarketing w sprzedaży
Tłumaczenie: Magda Witkowska
ISBN: 978-83-246-3297-8
Tytuł oryginału: The Buying Brain:
Format: 158 × 235, stron: 256
KATALOG KSI EK:
Katalog online
Bestsellery
Nowe książki
Zapowiedzi
W głowie klienta
• Jak działa mózg i jak można wpływać na jego decyzje?
• Jak poznać prawdziwe oczekiwania i potrzeby klientów?
• Jak tworzyć przekazy reklamowe, produkty i marki, które pokochają klienci?
Techniki „neuro” w sprzedaży i marketingu
Tradycyjny marketing jest jak wróżenie z fusów. Możesz przeprowadzać najściślejsze analizy,
zatrudniać najwybitniejszych specjalistów i stosować najskuteczniejsze znane Ci marketingowe
narzędzia, jednak wynik tych działań jest zwykle jedną wielką niewiadomą. Zamiast siedzieć
nad pustą iliżanką po kawie i liczyć, że może zadziała kreatywna zgadywanka lub nieskuteczne
oraz przestarzałe techniki badawcze, skorzystaj z doświadczeń liderów rynku i pozwól, by działała
moc neuromarketingu! Dzięki niemu zyskasz dostęp do konkretnych i rzeczywistych potrzeb
oraz oczekiwań konsumentów i zdobędziesz realną przewagę konkurencyjną na zatłoczonym
i zaśmieconym rynku.
Niniejsza książka zdradza tajemnicę dotyczącą tego, w jaki sposób i dlaczego mózg kupuje.
Czerpie ona ze źródła najnowszej wiedzy neurobiologicznej i zawiera praktyczne wskazówki
dla przedstawicieli świata biznesu, specjalistów ds. marketingu, projektantów, twórców stron
internetowych, copywriterów i graików. Wreszcie zyskujesz dostęp do informacji, które kryją
się głęboko w umysłach Twoich klientów — tak głęboko, że oni sami często nie potraią
wytłumaczyć swoich decyzji. Dowiedz się, jak wykorzystać założenia neuromarketingu
do kształtowania strategii Twojej marki, jak zmieniać produkt i modyikować ceny, jakie metody
analizy zastosować, żeby opakowania wyróżniały się na półkach, oraz jak nakłonić klientów,
by podczas zakupów sięgnęli po Twój produkt.
• Jak stworzyć komunikat, który trai do mózgu dzięki zaangażowaniu
wszystkich pięciu zmysłów?
• Jakie strategie efektywnie działają na konsumentów po sześćdziesiątce?
• Jak wykorzystywać preferencje kobiecego mózgu?
Jakie konkretnie zachowania konsumenckie cechują mózg matki?
• Jak nakłonić do współpracy neurony lustrzane?
• Jak zwiększyć szanse na sukces i obniżyć ryzyko porażki przy wdrażaniu nowego
produktu?
• Jak podświadomość reaguje na przekaz emitowany przez telewizję, internet
i platformy mobilne?
• Jak stworzyć neurologicznie najskuteczniejszą treść dla portali społecznościowych?
CENNIK I INFORMACJE:
o nowościach
Zamów cennik
CZYTELNIA:
Fragmenty książek
online
Do koszyka
Do przechowalni
Nowo
Promocja
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
redakcja: redakcjawww@onepress.pl
informacje: o księgarni onepress.pl
868609748.001.png
868609748.002.png
Spis treci
Przedmowa
9
Podzikowania
11
Cz I Poznajemy mózg na zakupach
Rozdzia 1. Bilion dolarów, by przekona mózg
15
Rozdzia 2. Technologia neuromarketingu
19
Rozdzia 3. Mózg Twojego klienta ma 100 tysicy lat
27
Rozdzia 4. Podstawowe informacje o mózgu
41
Rozdzia 5. Pi zmysów a mózg na zakupach
49
Rozdzia 6. Mózg przedstawiciela wyu demograficznego na zakupach
63
Rozdzia 7. Kobiecy mózg na zakupach
73
Rozdzia 8. Mózg matki na zakupach
87
Rozdzia 9. Mózg empatyczny na zakupach
101
Cz II Odwoujemy si do mózgu na zakupach
Rozdzia 10. Mierniki i wskaniki neuromarketingowe
111
Rozdzia 11. Podró konsumenta
121
Rozdzia 12. Mózg na zakupach a marki
127
Rozdzia 13. Mózg na zakupach a produkty
141
Rozdzia 14. Mózg na zakupach a opakowanie
159
Rozdzia 15. Mózg na zakupach a alejka sklepowa
175
Rozdzia 16. Mózg na zakupach a reklama
197
Rozdzia 17. Mózg na zakupach a ekrany i media spoecznociowe
221
Rozdzia 18. Wizja przyszoci
233
Przypisy i bibliografia
237
Skorowidz
245
7
Rozdzia 5.
Pi zmysów
a mózg na zakupach
Dziki lekturze tego rozdziau dowiesz si:
Jak funkcjonuje kady z piciu zmysów.
Jak stworzy komunikat, produkt, dowiadczenie lub koncepcj, które trafiyby
do mózgu za porednictwem piciu zmysów.
Jak pi zmysów na co dzie oddziauje na siebie nawzajem.
Jakie s istotne, nowe informacje na temat kadego z piciu zmysów.
Na jakime wspaniaym, kolorowym, smakowitym, melodyjnym, aromatycznym i zmy-
sowym wiecie yjemy! Ludzki mózg tak wspaniale wyewoluowa, e moemy w peni
cieszy si zmysowymi rozkoszami, których dostarcza nam Bkitna Planeta. Nie ulega
wtpliwoci, e inne zwierzta dysponuj bardziej wyczulonymi zmysami. Pod wzgldem
jakoci wzroku nie moemy si w aden sposób równa z sokoem wdrownym, a pies
dysponuje dalece wraliwszym nosem. Delfiny sysz znacznie wicej ni my, podobnie
zreszt jak koty czy gryzonie mieszkajce w Twoim domu lub jego okolicy.
Skd zatem ten zachwyt nad ludzkimi picioma zmysami? O niezwykoci naszej
zdolnoci do odbierania bodców zmysowych decyduje przede wszystkim to, e moemy
swobodnie korzysta ze wszystkich piciu zmysów. U wielu zwierzt wysoka wraliwo
na bodce pewnego rodzaju stanowi rekompensat za brak jednego lub kilku pozostaych
zmysów. Sokó moe „dotyka” wycznie wasnym dziobem i szponami, a koci jzyk musi
si zadowoli znacznie uboszym wachlarzem smaków ni nasz.
Wszechstronno mona zatem uzna za pierwszy z powodów, dla których powinnimy
si cieszy z posiadania takich, a nie innych zmysów. Drugi powód ma zwizek z przy-
jemnoci, jak czerpiemy z dozna zmysowych. Nasze zmysy dostarczaj nam rozrywki
— tworzymy sztuk i muzyk, eby si nimi cieszy, a nastpnie zachwycamy si ich pik-
nem. To oczywicie swego rodzaju samonapdzajcy si mechanizm. Im czciej sprawia-
my sobie tego rodzaju przyjemno, tym wicej powstaje zwizanych z tym cieek ner-
wowych, a im wicej cudownych rzeczy potrafimy stworzy i doceni, tym wicej radoci
przynosi nam odbieranie dozna zmysowych.
49
50
Mózg na zakupach. Neuromarketing w sprzeday
DEFINICJA WIADOMOCI
Ca wiedz i wszystkie wnioski gromadzimy za porednictwem zmysów. Zmysów uy-
wamy równie do wyraania emocji i uczu.
Nasze zmysy nadaj sens temu wszystkiemu, z czym si stykamy.
Teraz zajmiemy si omawianiem po kolei (rozpoczynajc od najwaniejszego) piciu
zmysów, którymi dysponuje czowiek. Wyjanimy sobie, jak funkcjonuj i jak rol od-
grywaj podczas zakupów.
WZROK
O tym, e przywizujemy tak du wag do rzeczy, które widzimy , zadecydoway oczywicie
wzgldy ewolucyjne. Mniej wicej jedna czwarta ludzkiego mózgu bierze udzia w przetwa-
rzaniu bodców wzrokowych . To znacznie wicej ni w przypadku któregokolwiek z po-
zostaych zmysów.
Okoo 70 procent ludzkich receptorów zmysowych znajduje si w oczach. W naszym
postrzeganiu i pojmowaniu wiata wzrok odgrywa bardzo istotn rol. Najprostszym i naj-
skuteczniejszym sposobem na zwrócenie uwagi mózgu na zakupach jest zatem zastosowa-
nie bodców wzrokowych. Na skutek ewolucji wzrok sta si najwaniejszym sporód na-
szych zmysów, a bodce wzrokowe na ogó maj przewag nad wszystkimi pozostaymi.
Na przykad w przypadku zestawienia elementów wizualnych i dwikowych te pierwsze
mózg uzna za bardziej wiarygodne i istotne. Wanie z tego powodu tekst mówiony, który
towarzyszy reklamie wizualnej, ale nie jest zsynchronizowany z obrazem, zostanie przez
mózg zignorowany.
Co ciekawe, odbiór bodców wzrokowych dokonuje si nie na poziomie oczu, lecz na po-
ziomie mózgu.
Oczy wychwytuj wiato i poprawiaj ostro obrazu. Niemniej to mózg interpretuje
kolory, ksztaty, wyrazy twarzy i krajobrazy, które si na ten obraz skadaj. Wanie dlate-
go potrafimy sobie szczegóowo przypomnie obrazy sprzed miesicy, a nawet lat; dlatego
marzenia na jawie maj tak realistyczny charakter; dlatego te w nocy nimy kolorowe,
szczegóowe obrazy, czsto bardziej „realistyczne” ni sama rzeczywisto.
Szczyt intensywnoci odbioru bodców wzrokowych przypada na wiek od pitnastu
do trzydziestu lat. Gdy naukowcy pytaj ludzi po siedemdziesitce o wspomnienia kojarz-
ce im si z okrelonym zbiorem sów czy obrazów, badani na ogó przywouj zdarzenia, które
miay miejsce wanie w tym okresie ich ycia. Wynika to po czci z faktu, e w yciu
wikszoci ludzi midzy pitnastym a trzydziestym rokiem ich ycia bardzo wiele si dzieje.
To wanie w tym okresie wiele osób wyprowadza si z domu rodziców, po raz pierwszy
wstpuje w zwizek maeski, ksztatuje wasn tosamo oraz gusta, w szczególnoci
muzyczne czy literackie.
Zgłoś jeśli naruszono regulamin