Sefer Jecira.pdf
(
240 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - Sefer Jecira
Sefer Jecira
1.1. Trzydziestoma dwiema cudownymi ścieżkami
mądrości
Jah
,
Jahwe Zastępów
,
Bóg Izraela
,
Bóg Żywy
i
Król
świata
,
El Szaddaj Miłościwy i Miłosierny
,
Wysoki i Wzniosły
,
mieszkający na wysokości i święty — Imię Jego
1
, wyrył i stworzył
swój świat przez trzy: przez liczbę, słowo i pismo.
1.2. Dziesięć sefir
2
nicości oraz dwadzieścia dwa podstawowe
znaki: trzy matryce, siedem podwójnych i dwanaście prostych
3
.
1.3. Dziesięć sefir nicości. Liczba dziesięciu palców, pięć
naprzeciw pięciu, i Przymierze Pojednania, miejsce w środku jak
słowo języka i słowo nagości
4
.
1.4. Dziesięć sefir nicości. Dziesięć, a nie dziewięć, dziesięć, a
nie jedenaście. Pojmij w mądrości i bądź mądry w pojmowaniu.
Zgłębiaj je, badaj, ustal rzecz dokładnie i przywróć Stwórcy
należne Mu miejsce.
1.5. Dziesięć sefir nicości. Ich miarą jest dziesięć, ponieważ nie
ma im kresu. Głębia początku i głębia końca, głębia dobra i
głębia zła, głębia góry i głębia dołu, głębia wschodu i głębia
zachodu, głębia północy i głębia południa. Pan Jeden, Bóg, Król
Niezawodny, panujący w nich wszystkich z siedziby świętości
swojej na wieki wieków.
1.6. Dziesięć sefir nicości. Ich ogląd jest jak postrzeżenie
błyskawicy, a ich granicą — bezkresność. W nich Jego słowo
biegnie i powraca. Podług Jego mowy gnają jak huragan i
oddają pokłony przed Jego tronem.
1.7. Dziesięć sefir nicości. Wetknij ich koniec w ich początek —
tak płomień jest związany z żarzącym się węglem, bowiem Pan
jest Jeden i nie ma drugiego. A wobec jednego, cóż ty liczysz?
1.8. Dziesięć sefir nicości. Okiełznaj usta swoje w mowie i serce
swoje w gorączce, a jeśli twoje serce biegnie, przywróć je na
miejsce, bo przecież powiedziano:
biegnie i powraca
. I dlatego
właśnie zawarte zostało przymierze
5
.
1.9. Dziesięć sefir nicości. Pierwsza: Duch Boga Żywego,
błogosławione i błogosławiące Imię Jego, Boga Wiekuistego.
Głos, tchnienie i mowa — oto Duch Święty.
1.10. Druga: tchnienie z Ducha. Wyrył i wyciosał nim
dwadzieścia dwa podstawowe znaki: trzy matryce, siedem
podwójnych i dwanaście prostych, a Duch w nich jeden.
Trzecia: woda z tchnienia. Wyrył i wyciosał w niej pustkę i
próżnię oraz muł i błoto. Wyrył je w rodzaj bruzdy, wyciosał je
w formie ściany i pokrył rodzajem tynku.
Czwarta: ogień z wody. Wyrył i wyciosał w nim tron
chwały,
serafim i ofanim
, istoty święte i anioły służebne. W tych
trzech sefirach założył siedzibę swoją, bo powiedziano
przecież:
uczynił
posłańcami swymi wichry, sługami swymi
ogień pałający
6
.
1.11. Piąta: trzy znaki z prostych. Zapieczętował ducha trzema i
wprowadził do swego wielkiego imienia . Zapieczętował nimi
sześć krańców: zwrócił się ku górze i zapieczętował przez .
Szósta: zapieczętował dół — zwrócił się ku dołowi i
zapieczętował przez . Siódma: zapieczętował wschód —
obrócił się do przodu i zapieczętował przez . Ósma:
zapieczętował zachód — obrócił się do tyłu i zapieczętował
przez . Dziewiąta: zapieczętował południe — obrócił się na
prawo i zapieczętował przez . Dziesiąta: zapieczętował
północ — obrócił się na lewo i zapieczętował przez .
7
1.12. Oto dziesięć sefir nicości: jeden Duch Boga Żywego,
tchnienie z Ducha, woda z tchnienia i ogień z wody oraz
wzniosłość góry i dołu, wschodu i zachodu, północy i południa.
2.1. Dwadzieścia dwa podstawowe znaki: trzy matryce, siedem
podwójnych i dwanaście prostych. Trzy matryce
fundamentem dłoń czystości i dłoń winy oraz język
rozstrzygnięcia równoważący między nimi.
2.2. Dwadzieścia dwa znaki. Wyrył je i wyciosał, wyważał je,
permutował, mieszał, stapiał i formował
8
przez nie istotę
wszelkiego stworzenia i istotę wszelkiego przyszłego
stworzenia.
2.3. Dwadzieścia dwa podstawowe znaki wyryte głosem,
wyciosane tchnieniem, wyznaczone w pięciu miejscach
ust:
9
.
2.4. Dwadzieścia dwa podstawowe znaki wprawione w obrót.
W 231 bramach obracają się tam i z powrotem — to są
znaczenia dla słów. Nic w dobru nie jest wyżej niż rozkosz, i nic
; ich
w złu nie jest niżej niż plaga. Formując wyważał i mieszał
je:
alef
ze wszystkimi i wszystkie z
alef
;
bet
ze wszystkimi i
wszystkie z
bet
i przez obrót dookoła zostało znalezione
wszystko, co uformowane i wszystko, co wymówione, a co
wychodzi z jednego imienia
10
.
2.5. Uformował z bezkształtu kształt i uczynił swoje niebycie
naszym byciem. I wyciosał wielkie kolumny z powietrza. Tak oto
Jego niebycie zostało ujęte i jest to znak. Czuwając i
permutując, czyni wszystko co stworzone i wszystkie słowa.
Jedno imię i wzór słowa. Dwadzieścia dwa ich pełna liczba jak
jedno ciało.
3.1. Trzy matryce ; ich fundamentem dłoń czystości i
dłoń winy, oraz język rozstrzygnięcia równoważący między nimi.
3.2. Trzy matryce . Wielka niepojęta tajemnica, zakryta i
pieczętująca sześcioma pieczęciami. Z nich wychodzą ogień i
woda i dzielą między siebie męskość i żeńskość. Trzy
matryce ich podstawą, z nich zrodziły się elementy, z
których wszystko zostało stworzone.
3.3. Trzy matryce w świecie: powietrze, woda, ogień.
Niebiosa zostały stworzone najpierw z ognia, a ziemia została
stworzona z wody, a powietrze równoważy między ogniem i
wodą.
3.4. Trzy matryce w roku: ogień, woda, wiatr. Gorąco
zostało stworzone z ognia, chłód z wody, a nasycenie z wiatru i
równoważy między nimi.
Trzy matryce w istocie: ogień, woda, tchnienie: głowa
została stworzona z ognia, łono zostało stworzone z wody, a
ciało zostało stworzone z tchnienia i równoważy między nimi.
3.5. Trzy matryce . Wyrył je, wyciosał i stapiał.
Zapieczętował nimi trzy matryce w świecie, trzy matryce w roku
i trzy matryce w istocie męskiej i żeńskiej.
Uczynił
mem
królem w wodzie, nałożył mu koronę, stopił jedno
z drugim i zapieczętował nimi ziemię w świecie, chłód w roku i
łono w istocie męskiej i żeńskiej, męskiej przez , a
żeńskiej przez . Uczynił
szin
królem w ogniu, nałożył mu
koronę, stopił jedno z drugim i zapieczętował przez nie niebiosa
w świecie, gorąco w roku, głowę w istocie męskiej i żeńskiej.
Uczynił znak
alef
królem w wietrze, nałożył mu koronę, stopił
jedno z drugim i zapieczętował nimi powietrze w świecie,
nasycenie w roku i ciało w istocie męskiej przez
, a
żeńskiej przez
.
4.1. Siedem
podwójnych
13
prowadzonych przez dwa
języki: życie, pokój, mądrość, bogactwo, wdzięk, nasienie i
panowanie. Prowadzonych przez dwa
języki
: wzorzec miękkości i
twardości, wzorzec mocy i słabości. Podwójne, ponieważ są
dopełnieniami. Dopełnienia: życie — śmierć, pokój — zło,
mądrość — głupota, bogactwo — bieda, wdzięk — brzydota,
Plik z chomika:
FraternitasOcculti
Inne pliki z tego folderu:
The Secret Grimoire of Turiel.pdf
(338 KB)
Grimoirium Verum.pdf
(179 KB)
The Enchiridion of Pope Leo III.pdf
(261 KB)
Sefer Jecira.pdf
(240 KB)
Tao Te Ching tłum. Wojciech P. P. Zieliński.pdf
(7004 KB)
Inne foldery tego chomika:
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin