Sefer Jecira.pdf

(240 KB) Pobierz
Microsoft Word - Sefer Jecira
Sefer Jecira
1.1. Trzydziestoma dwiema cudownymi ścieżkami
mądrości Jah , Jahwe Zastępów , Bóg Izraela , Bóg Żywy i Król
świata , El Szaddaj Miłościwy i Miłosierny , Wysoki i Wzniosły ,
mieszkający na wysokości i święty — Imię Jego 1 , wyrył i stworzył
swój świat przez trzy: przez liczbę, słowo i pismo.
1.2. Dziesięć sefir 2 nicości oraz dwadzieścia dwa podstawowe
znaki: trzy matryce, siedem podwójnych i dwanaście prostych 3 .
1.3. Dziesięć sefir nicości. Liczba dziesięciu palców, pięć
naprzeciw pięciu, i Przymierze Pojednania, miejsce w środku jak
słowo języka i słowo nagości 4 .
1.4. Dziesięć sefir nicości. Dziesięć, a nie dziewięć, dziesięć, a
nie jedenaście. Pojmij w mądrości i bądź mądry w pojmowaniu.
Zgłębiaj je, badaj, ustal rzecz dokładnie i przywróć Stwórcy
należne Mu miejsce.
1.5. Dziesięć sefir nicości. Ich miarą jest dziesięć, ponieważ nie
ma im kresu. Głębia początku i głębia końca, głębia dobra i
głębia zła, głębia góry i głębia dołu, głębia wschodu i głębia
zachodu, głębia północy i głębia południa. Pan Jeden, Bóg, Król
Niezawodny, panujący w nich wszystkich z siedziby świętości
swojej na wieki wieków.
1.6. Dziesięć sefir nicości. Ich ogląd jest jak postrzeżenie
błyskawicy, a ich granicą — bezkresność. W nich Jego słowo
biegnie i powraca. Podług Jego mowy gnają jak huragan i
oddają pokłony przed Jego tronem.
1.7. Dziesięć sefir nicości. Wetknij ich koniec w ich początek —
tak płomień jest związany z żarzącym się węglem, bowiem Pan
jest Jeden i nie ma drugiego. A wobec jednego, cóż ty liczysz?
1.8. Dziesięć sefir nicości. Okiełznaj usta swoje w mowie i serce
swoje w gorączce, a jeśli twoje serce biegnie, przywróć je na
miejsce, bo przecież powiedziano: biegnie i powraca . I dlatego
właśnie zawarte zostało przymierze 5 .
1.9. Dziesięć sefir nicości. Pierwsza: Duch Boga Żywego,
błogosławione i błogosławiące Imię Jego, Boga Wiekuistego.
Głos, tchnienie i mowa — oto Duch Święty.
1.10. Druga: tchnienie z Ducha. Wyrył i wyciosał nim
dwadzieścia dwa podstawowe znaki: trzy matryce, siedem
podwójnych i dwanaście prostych, a Duch w nich jeden.
Trzecia: woda z tchnienia. Wyrył i wyciosał w niej pustkę i
próżnię oraz muł i błoto. Wyrył je w rodzaj bruzdy, wyciosał je
w formie ściany i pokrył rodzajem tynku.
Czwarta: ogień z wody. Wyrył i wyciosał w nim tron
chwały, serafim i ofanim , istoty święte i anioły służebne. W tych
trzech sefirach założył siedzibę swoją, bo powiedziano
przecież: uczynił posłańcami swymi wichry, sługami swymi
ogień pałający 6 .
1.11. Piąta: trzy znaki z prostych. Zapieczętował ducha trzema i
wprowadził do swego wielkiego imienia . Zapieczętował nimi
381788412.018.png
sześć krańców: zwrócił się ku górze i zapieczętował przez .
Szósta: zapieczętował dół — zwrócił się ku dołowi i
zapieczętował przez . Siódma: zapieczętował wschód —
obrócił się do przodu i zapieczętował przez . Ósma:
zapieczętował zachód — obrócił się do tyłu i zapieczętował
przez . Dziewiąta: zapieczętował południe — obrócił się na
prawo i zapieczętował przez . Dziesiąta: zapieczętował
północ — obrócił się na lewo i zapieczętował przez . 7
1.12. Oto dziesięć sefir nicości: jeden Duch Boga Żywego,
tchnienie z Ducha, woda z tchnienia i ogień z wody oraz
wzniosłość góry i dołu, wschodu i zachodu, północy i południa.
2.1. Dwadzieścia dwa podstawowe znaki: trzy matryce, siedem
podwójnych i dwanaście prostych. Trzy matryce
fundamentem dłoń czystości i dłoń winy oraz język
rozstrzygnięcia równoważący między nimi.
2.2. Dwadzieścia dwa znaki. Wyrył je i wyciosał, wyważał je,
permutował, mieszał, stapiał i formował 8 przez nie istotę
wszelkiego stworzenia i istotę wszelkiego przyszłego
stworzenia.
2.3. Dwadzieścia dwa podstawowe znaki wyryte głosem,
wyciosane tchnieniem, wyznaczone w pięciu miejscach
ust: 9 .
2.4. Dwadzieścia dwa podstawowe znaki wprawione w obrót.
W 231 bramach obracają się tam i z powrotem — to są
znaczenia dla słów. Nic w dobru nie jest wyżej niż rozkosz, i nic
; ich
381788412.019.png 381788412.020.png 381788412.021.png 381788412.001.png 381788412.002.png 381788412.003.png 381788412.004.png 381788412.005.png
w złu nie jest niżej niż plaga. Formując wyważał i mieszał
je: alef ze wszystkimi i wszystkie z alef ; bet ze wszystkimi i
wszystkie z bet i przez obrót dookoła zostało znalezione
wszystko, co uformowane i wszystko, co wymówione, a co
wychodzi z jednego imienia 10 .
2.5. Uformował z bezkształtu kształt i uczynił swoje niebycie
naszym byciem. I wyciosał wielkie kolumny z powietrza. Tak oto
Jego niebycie zostało ujęte i jest to znak. Czuwając i
permutując, czyni wszystko co stworzone i wszystkie słowa.
Jedno imię i wzór słowa. Dwadzieścia dwa ich pełna liczba jak
jedno ciało.
3.1. Trzy matryce ; ich fundamentem dłoń czystości i
dłoń winy, oraz język rozstrzygnięcia równoważący między nimi.
3.2. Trzy matryce . Wielka niepojęta tajemnica, zakryta i
pieczętująca sześcioma pieczęciami. Z nich wychodzą ogień i
woda i dzielą między siebie męskość i żeńskość. Trzy
matryce ich podstawą, z nich zrodziły się elementy, z
których wszystko zostało stworzone.
3.3. Trzy matryce w świecie: powietrze, woda, ogień.
Niebiosa zostały stworzone najpierw z ognia, a ziemia została
stworzona z wody, a powietrze równoważy między ogniem i
wodą.
3.4. Trzy matryce w roku: ogień, woda, wiatr. Gorąco
zostało stworzone z ognia, chłód z wody, a nasycenie z wiatru i
równoważy między nimi.
381788412.006.png 381788412.007.png 381788412.008.png 381788412.009.png 381788412.010.png
Trzy matryce w istocie: ogień, woda, tchnienie: głowa
została stworzona z ognia, łono zostało stworzone z wody, a
ciało zostało stworzone z tchnienia i równoważy między nimi.
3.5. Trzy matryce . Wyrył je, wyciosał i stapiał.
Zapieczętował nimi trzy matryce w świecie, trzy matryce w roku
i trzy matryce w istocie męskiej i żeńskiej.
Uczynił mem królem w wodzie, nałożył mu koronę, stopił jedno
z drugim i zapieczętował nimi ziemię w świecie, chłód w roku i
łono w istocie męskiej i żeńskiej, męskiej przez , a
żeńskiej przez . Uczynił szin królem w ogniu, nałożył mu
koronę, stopił jedno z drugim i zapieczętował przez nie niebiosa
w świecie, gorąco w roku, głowę w istocie męskiej i żeńskiej.
Uczynił znak alef królem w wietrze, nałożył mu koronę, stopił
jedno z drugim i zapieczętował nimi powietrze w świecie,
nasycenie w roku i ciało w istocie męskiej przez
, a
żeńskiej przez
.
4.1. Siedem
podwójnych 13 prowadzonych przez dwa
języki: życie, pokój, mądrość, bogactwo, wdzięk, nasienie i
panowanie. Prowadzonych przez dwa
języki : wzorzec miękkości i
twardości, wzorzec mocy i słabości. Podwójne, ponieważ są
dopełnieniami. Dopełnienia: życie — śmierć, pokój — zło,
mądrość — głupota, bogactwo — bieda, wdzięk — brzydota,
381788412.011.png 381788412.012.png 381788412.013.png 381788412.014.png 381788412.015.png 381788412.016.png 381788412.017.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin