KONTRAKT Z UCZNIAMI;
a) Każdy uczeń jest oceniany sprawiedliwie.
b) Ocenie podlegająwszystkie wymienione foemy aktywności
c) Każdy uczeń owinien otrzymać w ciągu semestru minimum 3 oceny.
d) Krótkie sprawdziany i odpowiedzi ustne są obowiązkowe.
e) Sprawdziany są zapowiedziane z tygodniowym wyprzedzeniem i odnotowywane w dzienniu lekcyjnym
f) Uczen nieobecny na sprawdzianie ustala wspólnie z nauczycielem termin jego zaliczenia.
g) Nie ocenia się ucznia na najbliższych zajęciach po dłuższej nieobecności w szkole
h) Uczeń ma prawo zdobyć dodatkową ocenę za wykonanie pracy nadobowiązkowej.
i) 1 raz w semestrze uczeń ma prawo być nie przygotowany do lekcji (bez wyraźnej przyczyny) – fakt ten zgłasza nauczycielowi przed lekcją.
Narzędzia oceniania
a) Odpowiedzi ustne;
b) Prace pisemne: kartkówki, , referaty
c) Prace domowe;
d) Aktywność i zaangażowanie.
Obszary aktywności:
a) Poznanie podstawowych zagadnień teoretycznych, sprawdzanie stopnia zrozumienia.
b) Edukacja muzyczna:
ü Śśpiew
ü Gra na instrumentach
ü Aktywnoąć twórcza
ü Słuchanie(percepcja muzyki)
c) Stosowanie wiedzy przedmiotowej w sytuacjach praktycznych
d) Aktywność na lekci
e) Praca w grupie
f) Wkład pracy ucznia.
W ocenie uwzględnia się realne osiągnięcia ucznia, jego postawę wobec stawianych zadań oraz pracę wkładaną w ich wykonanie
· posiada wiedzę i umiejętności wykraczające poza program nauczania przedmiotu w danej klasie..
· samodzielnie i twórczo rozwija swoje uzdolnienia muzyczne
· potrafi bezbłędnie i bez pomocy nauczyciela zaśpiewać bezbłednie pod względem muzycznym pieśni jedno i dwugłosowe.
· Umie grać z nut melodie na dowolnym instrumencie melodycznym i perkusyjnym
· szczególnie aktywnie bierze udział w:
- muzycznych konkursach
- pozalekcyjnych zajęciach muzycznych (chór, zespół)
- programach artystycznych prezentowanych w szkole i środowisku (oncert, akademie, festyny)
Aktywny udział w działalności artystycznej koła wokalnego PROMYK gwarantuje uczniowi cząstkową ocenę celującą i może wpływać na ocenę semestralną i końcoworoczną.
· opanował pełen zakres wiedzy (95%) wiedzy i umiejętności określonych w programie nauczania danej klasy
· umijętnie wykorzystuje posiadaną wiedzę muzyczna w ćwiczeniach praktycznych (śpiew, gra na instrumentach, słuchanie muzyki)
· potrafi bez pomocy nauczyciela zaśpiewać poprawnie pod względem muzycznym pieśni jednogłosowe.
· Posługuje się zapisem nutowym w grze na szkolnych instrumentach
· Prowadzi systematycznie i starannie zeszyt przedmiotowy
· wykazyje dużą aktywność ma lekcji w różnych formach zajęć pozalekyjnych
· nie opanował w pełni wiedzy i umiejętności określonej w programie (80%) nauczania danej klasy ale opanował je na poziomie przekraczającym wymagania zawarte w minimum programowym.
· Poprawnie wykorzystuje zdobyte wiadomości w ćwiczeniach praktycznych
· Bierze czynny udział w zajęciach lekcyjnych
· Potrafi zagrać na instrumentach szkolnych wybrany utwór
· Prowadzi zeszyt przedmiotowy – niewielkie braki w notatkach
· częściowo opanował wiadomości zarte w programie nauczania danej klasy –
· potrafi wykonać niektóre zadania z zakresu śpiewu, gry na instrumentach, percepcji muzyki przy pomocy nauczyciela
· wykazuje małe zainteresowanie przedmiotem
· prowadzi zeszyt niesystematycznie i mało starannie.
· Ma braki w opanowaniu minimum programowego ale nie przekreśleają one możliwośći zdobywania wiedzy i umiejętności w dalszej edukacji.
· Nie potrafi samodzielnie wykonać działań w poszczególnych formach atywność.(śpiew, gra na instrumentach, percepcja muzyki) z pomocą nauczyciela spiewa prostą piosenkę.
· Wykona rytm fragmentu utworu na instrumencie perkusyjnym
· Niechętnie uczestniczy w zajęciach lekcyjnych
· Posiada zeszyt przedmiotowy
· Chęć śpiewania gwarantuje uczniowi ocenę dopuszczającą.
· Pomomo starań nauczyciela nie przejawiał zainteresowania przedmiotem oraz żadnej aktywności na lekcjach muzyki.
· Nie opanował żadnych umiejętności muzycznych
· Nie potrafi nawet przy pomocy nauczyciela zaśpiewać żadnej piosenki
· Nie opanował minimum wiadomości okreslonych programem
Uwaga! W ocenie cząstkowej i semstralnej z przedmiotu muzyka bierze się pod uwage w szczególności zaangażowanie i wkład pracy ucznia a nie jego zdolności muzyczne.
jagda4