Google analytics.pdf

(4496 KB) Pobierz
Microsoft Word - google_analytics_beta.doc
Przewodnik po Google Analytics
Mariusz G Ģ siewski
http://www.ittechnology.us
- 1 -
Wst ħ p.......................................................................................................................................... 5
Jak zało Ň y ę konto Google Analytics ? ....................................................................................... 7
Tworzenie konta Google Analytics w przypadku posiadania konta Google AdWords......... 7
Ł Ģ czenie konta Google AdWords z kontem Analytics. ......................................................... 9
Tworzenie konta Google Analytics w przypadku posiadania konta Google ....................... 10
Tworzenie konta Google Analytics w przypadku braku konta Google ............................... 12
Obsługa Google Analytics ....................................................................................................... 14
Opcje eksportu danych ......................................................................................................... 14
Funkcje okre Ļ lania przedziału czasowego ........................................................................... 14
Opcje wska Ņ ników danych................................................................................................... 15
Opcje wykresów ................................................................................................................... 16
Opcje sortowania danych ..................................................................................................... 17
Filtrowanie danych ............................................................................................................... 17
Opis zakładek i raportów w Google Analytics......................................................................... 19
Pulpit nawigacyjny ............................................................................................................... 19
U Ň ytkownicy witryny ........................................................................................................... 19
Przegl Ģ d ............................................................................................................................ 20
Odwiedziny .................................................................................................................. 20
Bezwzgl ħ dna liczba niepowtarzalnych u Ň ytkowników................................................ 20
Odsłony ........................................................................................................................ 21
ĺ rednia liczba odsłon ................................................................................................... 21
Czas sp ħ dzony w witrynie............................................................................................ 21
Współczynnik odrzuce ı ............................................................................................... 22
Nowe odwiedziny......................................................................................................... 23
Nakładka na map ħ ............................................................................................................ 24
Funkcje przegl Ģ darek ....................................................................................................... 25
ń ródła odwiedzin.................................................................................................................. 26
Przegl Ģ d ............................................................................................................................ 26
Odwiedziny bezpo Ļ rednie ................................................................................................ 26
Witryny odsyłaj Ģ ce........................................................................................................... 26
Wyszukiwarki................................................................................................................... 27
Wszystkie Ņ ródła odwiedzin............................................................................................. 28
Słowa kluczowe................................................................................................................ 30
AdWords .......................................................................................................................... 31
Wersje reklamy ................................................................................................................ 31
Tre Ļę ..................................................................................................................................... 32
Przegl Ģ d ............................................................................................................................ 32
Najlepsza tre Ļę .................................................................................................................. 33
Analiza tre Ļ ci.................................................................................................................... 33
Najcz ħ stsze strony docelowe............................................................................................ 35
Najcz ħ stsze strony porzuce ı ............................................................................................ 36
Nakładka witryny ............................................................................................................. 36
Cele....................................................................................................................................... 37
Profil witryny w Google Analytics .......................................................................................... 39
Dlaczego tworzy si ħ profile? ................................................................................................ 39
Zakładanie nowego profilu w Google Analytics.................................................................. 40
Wyra Ň enia regularne ................................................................................................................ 42
Znaczenie symboli wyra Ň e ı regularnych ......................................................................... 42
Tworzenie Celu witryny w Google Analytics.......................................................................... 46
Główny cel witryny internetowej ......................................................................................... 46
Kilka mo Ň liwych przykładów celów witryny: ..................................................................... 46
- 2 -
Współczynnik konwersji ...................................................................................................... 47
Konwersja i współczynnik konwersji w Google Analytics ................................................. 48
Liczenie konwersji w sklepie internetowym ........................................................................ 48
Współczynnik konwersji w stronach, które nie s Ģ sklepami internetowymi ....................... 49
Konfigurowanie Celów w Google Analytics ................................................................... 50
Opcjonalne kroki definiowania Celu w Google Analytics............................................... 51
Dopasowanie Ļ cisłe ...................................................................................................... 53
Dopasowanie cz ħĻ ci głównej........................................................................................ 53
Wyra Ň enia regularne .................................................................................................... 54
Cele w interfejsie Google Analytics................................................................................. 54
Przegl Ģ d ........................................................................................................................ 54
Odwrotna Ļ cie Ň ka do celu ............................................................................................ 55
Porzucone Ļ cie Ň ki ......................................................................................................... 55
Wizualizacja Ļ cie Ň ek .................................................................................................... 56
Zaawansowane u Ň ycie celów ............................................................................................... 57
Filtry w Google Analytics ........................................................................................................ 60
Tworzenie filtrów ................................................................................................................. 60
Pola filtru.............................................................................................................................. 61
Typy filtrów.......................................................................................................................... 65
Filtry predefiniowane ....................................................................................................... 65
Wyklucz cału ruch z domeny ....................................................................................... 65
Wyklucz wszystkie klikni ħ cia z adresu IP ................................................................... 66
Uwzgl ħ dnij tylko ruch z podkatalogu .......................................................................... 66
Filtry niestandardowe ....................................................................................................... 67
Wzorzec wyklucz ......................................................................................................... 68
Wzorzec uwzgl ħ dnij ..................................................................................................... 68
Wyszukaj i zamie ı ....................................................................................................... 69
Filtr zaawansowany...................................................................................................... 69
Kaskadowe filtry zaawansowane ................................................................................. 72
Segementacja ruchu w Google Analytics................................................................................. 75
Podstawowa segmentacja u Ň ytkowników ............................................................................ 75
Segmentacja w Google Analytics w profilu witryny ........................................................... 75
Segmentacja geograficzna.................................................................................................... 78
Google Analytics i inne kampanie reklamowe ........................................................................ 80
Parametry Ļ ledzenia kampanii reklamowych ....................................................................... 80
Narz ħ dzie do budowania adresów URL............................................................................... 81
Przykłady praktyczne Ļ ledzenia kampanii ........................................................................... 82
Uprawnienia u Ň ytkowników w Google Analytics ................................................................... 84
Dodawanie nowego u Ň ytkownika do konta Google Analytics ............................................ 84
Modyfikacja uprawnie ı w koncie Google Analytics ........................................................... 85
Google Analytics i zbieranie danych........................................................................................ 88
First party and third party cookies........................................................................................ 88
Jak Google Analytics zbiera dane ........................................................................................ 88
Kod Urchin na własnym serwerze........................................................................................ 90
Zmiana nazwy podstrony w Tre Ļ ci ...................................................................................... 91
Niestandardowa konfiguracja Google Analytics.................................................................. 91
Zbieranie statystyk dla wielu subdomen za pomoc Ģ tego samego kodu. ......................... 91
Modyfikacja kodu GATC przy badaniu kilku domen...................................................... 94
Funkcja _utmLinker() ...................................................................................................... 94
Funkcja utmLinkPost()..................................................................................................... 94
Jak działa przenoszenie cookies w Google Analytics ? ....................................................... 95
- 3 -
ĺ ledzenie zdarze ı w Google Analytics .................................................................................... 97
Badanie linków wychodz Ģ cych ............................................................................................ 97
Badanie wyj Ļę przy u Ň yciu banerów reklamowych ............................................................. 98
Badanie u Ň ywalno Ļ ci plików do Ļ ci Ģ gni ħ cia ...................................................................... 100
Minusy stosowania funkcji UrchinTracker ........................................................................ 101
Funkcjonalno Ļ ci Ecommerce w Google Analytics ................................................................ 102
Jak Ļ ledzi ę sprzeda Ň na witrynie Ecommerce poprzez Google Analytics.......................... 102
Uaktywnienie funkcjonalno Ļ ci Ecommerce................................................................... 102
Modyfikacje w kodzie Ņ ródłowym................................................................................. 104
Opisy parametrów formularza E-commerce .................................................................. 105
Jak wykorzystywa ę funkcjonalno Ļ ci Ecommerce Google Analytics w witrynach spoza
sektora Ecommerce? .......................................................................................................... 106
Wysłanie emaila za pomoc Ģ znacznika „mailto” ........................................................... 106
ĺ ci Ģ gni ħ cia pliku pdf ...................................................................................................... 107
Wysłanie emaila z formularza........................................................................................ 107
Wykorzystanie segmentacji w Google Analytics............................................................... 108
Podstawowa składnia funkcji utmSetVar....................................................................... 108
Praktyczne zastosowanie funkcji utmSetVar w sklepie internetowym.......................... 108
Wywołanie funkcji z parametrem .............................................................................. 108
Pobieranie danych z formularza ................................................................................. 109
Ograniczenia funkcji _utmSetVar .............................................................................. 109
- 4 -
Wst ħ p
Ka Ň dego wła Ļ ciciela, nawet niedu Ň ej strony internetowej, interesuj Ģ informacje na temat
u Ň ytkowników jego witryny. Chcieliby Ļ my wiedzie ę :
ilu u Ň ytkowników ma nasza strona,
w jaki sposób dowiedzieli si ħ o naszej stronie,
co ich najbardziej interesuje na witrynie
które kanały zdobywania u Ň ytkowników daj Ģ naszej stronie najwi ħ ksze korzy Ļ ci i itp
Informacje takie pozwalaj Ģ :
oceni ę czy nasza oferta jest dobrze skonstruowana (np. je Ň eli mamy du Ň o odwiedzin, a
mało zapyta ı znaczy to, Ň e co Ļ jest nie tak z samym przedstawieniem oferty);
stwierdzi ę , sk Ģ d trafiaj Ģ do nas warto Ļ ciowi u Ň ytkownicy, którzy s Ģ zainteresowani
naszymi produktami i usługami, sp ħ dzaj Ģ du Ň o czasu na naszej stronie;
okre Ļ li ę potencjał poszczególnych kanałów zdobywania u Ň ytkowników i
potencjalnych klientów.
Narz ħ dziem, które doskonale si ħ sprawdza przy tego typu zadaniach jest Google Analytics,
darmowy program firmy Gogle, za pomoc Ģ , którego mo Ň emy bada ę u Ň ywalno Ļę naszej
witryny internetowej.
Faktem, na który warto zwróci ę uwag ħ jest niedawne wdro Ň enie przez Google polskiej
wersji Google Analytics, dzi ħ ki czemu do korzystania z tej aplikacji nie jest konieczna
znajomo Ļę j ħ zyka angielskiego.
- 5 -
37376858.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin