Google analytics.pdf
(
4496 KB
)
Pobierz
Microsoft Word - google_analytics_beta.doc
Przewodnik po Google Analytics
Mariusz G
Ģ
siewski
http://www.ittechnology.us
- 1 -
Wst
ħ
p.......................................................................................................................................... 5
Jak zało
Ň
y
ę
konto Google Analytics ? ....................................................................................... 7
Tworzenie konta Google Analytics w przypadku posiadania konta Google AdWords......... 7
Ł
Ģ
czenie konta Google AdWords z kontem Analytics. ......................................................... 9
Tworzenie konta Google Analytics w przypadku posiadania konta Google ....................... 10
Tworzenie konta Google Analytics w przypadku braku konta Google ............................... 12
Obsługa Google Analytics ....................................................................................................... 14
Opcje eksportu danych ......................................................................................................... 14
Funkcje okre
Ļ
lania przedziału czasowego ........................................................................... 14
Opcje wska
Ņ
ników danych................................................................................................... 15
Opcje wykresów ................................................................................................................... 16
Opcje sortowania danych ..................................................................................................... 17
Filtrowanie danych ............................................................................................................... 17
Opis zakładek i raportów w Google Analytics......................................................................... 19
Pulpit nawigacyjny ............................................................................................................... 19
U
Ň
ytkownicy witryny ........................................................................................................... 19
Przegl
Ģ
d ............................................................................................................................ 20
Odwiedziny .................................................................................................................. 20
Bezwzgl
ħ
dna liczba niepowtarzalnych u
Ň
ytkowników................................................ 20
Odsłony ........................................................................................................................ 21
ĺ
rednia liczba odsłon ................................................................................................... 21
Czas sp
ħ
dzony w witrynie............................................................................................ 21
Współczynnik odrzuce
ı
............................................................................................... 22
Nowe odwiedziny......................................................................................................... 23
Nakładka na map
ħ
............................................................................................................ 24
Funkcje przegl
Ģ
darek ....................................................................................................... 25
ń
ródła odwiedzin.................................................................................................................. 26
Przegl
Ģ
d ............................................................................................................................ 26
Odwiedziny bezpo
Ļ
rednie ................................................................................................ 26
Witryny odsyłaj
Ģ
ce........................................................................................................... 26
Wyszukiwarki................................................................................................................... 27
Wszystkie
Ņ
ródła odwiedzin............................................................................................. 28
Słowa kluczowe................................................................................................................ 30
AdWords .......................................................................................................................... 31
Wersje reklamy ................................................................................................................ 31
Tre
Ļę
..................................................................................................................................... 32
Przegl
Ģ
d ............................................................................................................................ 32
Najlepsza tre
Ļę
.................................................................................................................. 33
Analiza tre
Ļ
ci.................................................................................................................... 33
Najcz
ħ
stsze strony docelowe............................................................................................ 35
Najcz
ħ
stsze strony porzuce
ı
............................................................................................ 36
Nakładka witryny ............................................................................................................. 36
Cele....................................................................................................................................... 37
Profil witryny w Google Analytics .......................................................................................... 39
Dlaczego tworzy si
ħ
profile? ................................................................................................ 39
Zakładanie nowego profilu w Google Analytics.................................................................. 40
Wyra
Ň
enia regularne ................................................................................................................ 42
Znaczenie symboli wyra
Ň
e
ı
regularnych ......................................................................... 42
Tworzenie Celu witryny w Google Analytics.......................................................................... 46
Główny cel witryny internetowej ......................................................................................... 46
Kilka mo
Ň
liwych przykładów celów witryny: ..................................................................... 46
- 2 -
Współczynnik konwersji ...................................................................................................... 47
Konwersja i współczynnik konwersji w Google Analytics ................................................. 48
Liczenie konwersji w sklepie internetowym ........................................................................ 48
Współczynnik konwersji w stronach, które nie s
Ģ
sklepami internetowymi ....................... 49
Konfigurowanie Celów w Google Analytics ................................................................... 50
Opcjonalne kroki definiowania Celu w Google Analytics............................................... 51
Dopasowanie
Ļ
cisłe ...................................................................................................... 53
Dopasowanie cz
ħĻ
ci głównej........................................................................................ 53
Wyra
Ň
enia regularne .................................................................................................... 54
Cele w interfejsie Google Analytics................................................................................. 54
Przegl
Ģ
d ........................................................................................................................ 54
Odwrotna
Ļ
cie
Ň
ka do celu ............................................................................................ 55
Porzucone
Ļ
cie
Ň
ki ......................................................................................................... 55
Wizualizacja
Ļ
cie
Ň
ek .................................................................................................... 56
Zaawansowane u
Ň
ycie celów ............................................................................................... 57
Filtry w Google Analytics ........................................................................................................ 60
Tworzenie filtrów ................................................................................................................. 60
Pola filtru.............................................................................................................................. 61
Typy filtrów.......................................................................................................................... 65
Filtry predefiniowane ....................................................................................................... 65
Wyklucz cału ruch z domeny ....................................................................................... 65
Wyklucz wszystkie klikni
ħ
cia z adresu IP ................................................................... 66
Uwzgl
ħ
dnij tylko ruch z podkatalogu .......................................................................... 66
Filtry niestandardowe ....................................................................................................... 67
Wzorzec wyklucz ......................................................................................................... 68
Wzorzec uwzgl
ħ
dnij ..................................................................................................... 68
Wyszukaj i zamie
ı
....................................................................................................... 69
Filtr zaawansowany...................................................................................................... 69
Kaskadowe filtry zaawansowane ................................................................................. 72
Segementacja ruchu w Google Analytics................................................................................. 75
Podstawowa segmentacja u
Ň
ytkowników ............................................................................ 75
Segmentacja w Google Analytics w profilu witryny ........................................................... 75
Segmentacja geograficzna.................................................................................................... 78
Google Analytics i inne kampanie reklamowe ........................................................................ 80
Parametry
Ļ
ledzenia kampanii reklamowych ....................................................................... 80
Narz
ħ
dzie do budowania adresów URL............................................................................... 81
Przykłady praktyczne
Ļ
ledzenia kampanii ........................................................................... 82
Uprawnienia u
Ň
ytkowników w Google Analytics ................................................................... 84
Dodawanie nowego u
Ň
ytkownika do konta Google Analytics ............................................ 84
Modyfikacja uprawnie
ı
w koncie Google Analytics ........................................................... 85
Google Analytics i zbieranie danych........................................................................................ 88
First party and third party cookies........................................................................................ 88
Jak Google Analytics zbiera dane ........................................................................................ 88
Kod Urchin na własnym serwerze........................................................................................ 90
Zmiana nazwy podstrony w Tre
Ļ
ci ...................................................................................... 91
Niestandardowa konfiguracja Google Analytics.................................................................. 91
Zbieranie statystyk dla wielu subdomen za pomoc
Ģ
tego samego kodu. ......................... 91
Modyfikacja kodu GATC przy badaniu kilku domen...................................................... 94
Funkcja _utmLinker() ...................................................................................................... 94
Funkcja utmLinkPost()..................................................................................................... 94
Jak działa przenoszenie cookies w Google Analytics ? ....................................................... 95
- 3 -
ĺ
ledzenie zdarze
ı
w Google Analytics .................................................................................... 97
Badanie linków wychodz
Ģ
cych ............................................................................................ 97
Badanie wyj
Ļę
przy u
Ň
yciu banerów reklamowych ............................................................. 98
Badanie u
Ň
ywalno
Ļ
ci plików do
Ļ
ci
Ģ
gni
ħ
cia ...................................................................... 100
Minusy stosowania funkcji UrchinTracker ........................................................................ 101
Funkcjonalno
Ļ
ci Ecommerce w Google Analytics ................................................................ 102
Jak
Ļ
ledzi
ę
sprzeda
Ň
na witrynie Ecommerce poprzez Google Analytics.......................... 102
Uaktywnienie funkcjonalno
Ļ
ci Ecommerce................................................................... 102
Modyfikacje w kodzie
Ņ
ródłowym................................................................................. 104
Opisy parametrów formularza E-commerce .................................................................. 105
Jak wykorzystywa
ę
funkcjonalno
Ļ
ci Ecommerce Google Analytics w witrynach spoza
sektora Ecommerce? .......................................................................................................... 106
Wysłanie emaila za pomoc
Ģ
znacznika „mailto” ........................................................... 106
ĺ
ci
Ģ
gni
ħ
cia pliku pdf ...................................................................................................... 107
Wysłanie emaila z formularza........................................................................................ 107
Wykorzystanie segmentacji w Google Analytics............................................................... 108
Podstawowa składnia funkcji utmSetVar....................................................................... 108
Praktyczne zastosowanie funkcji utmSetVar w sklepie internetowym.......................... 108
Wywołanie funkcji z parametrem .............................................................................. 108
Pobieranie danych z formularza ................................................................................. 109
Ograniczenia funkcji _utmSetVar .............................................................................. 109
- 4 -
Wst
ħ
p
Ka
Ň
dego wła
Ļ
ciciela, nawet niedu
Ň
ej strony internetowej, interesuj
Ģ
informacje na temat
u
Ň
ytkowników jego witryny. Chcieliby
Ļ
my wiedzie
ę
:
•
ilu u
Ň
ytkowników ma nasza strona,
•
w jaki sposób dowiedzieli si
ħ
o naszej stronie,
•
co ich najbardziej interesuje na witrynie
•
które kanały zdobywania u
Ň
ytkowników daj
Ģ
naszej stronie najwi
ħ
ksze korzy
Ļ
ci i itp
Informacje takie pozwalaj
Ģ
:
•
oceni
ę
czy nasza oferta jest dobrze skonstruowana (np. je
Ň
eli mamy du
Ň
o odwiedzin, a
mało zapyta
ı
znaczy to,
Ň
e co
Ļ
jest nie tak z samym przedstawieniem oferty);
•
stwierdzi
ę
, sk
Ģ
d trafiaj
Ģ
do nas warto
Ļ
ciowi u
Ň
ytkownicy, którzy s
Ģ
zainteresowani
naszymi produktami i usługami, sp
ħ
dzaj
Ģ
du
Ň
o czasu na naszej stronie;
•
okre
Ļ
li
ę
potencjał poszczególnych kanałów zdobywania u
Ň
ytkowników i
potencjalnych klientów.
Narz
ħ
dziem, które doskonale si
ħ
sprawdza przy tego typu zadaniach jest Google Analytics,
darmowy
program firmy Gogle, za pomoc
Ģ
, którego mo
Ň
emy bada
ę
u
Ň
ywalno
Ļę
naszej
witryny internetowej.
Faktem, na który warto zwróci
ę
uwag
ħ
jest niedawne wdro
Ň
enie przez Google polskiej
wersji Google Analytics, dzi
ħ
ki czemu do korzystania z tej aplikacji nie jest konieczna
znajomo
Ļę
j
ħ
zyka angielskiego.
- 5 -
Plik z chomika:
syfek34
Inne pliki z tego folderu:
Poznaj zaawansowane opcje Google Analytics.pdf
(151 KB)
Usługi Google, których wcześniej nie znałeś.pdf
(169 KB)
getting movies, mp3,games using google.txt
(0 KB)
Excellent tricks and techniques of Google Hacks.txt
(157 KB)
zaawansowane szukanie w google-zobacz.txt
(4 KB)
Inne foldery tego chomika:
- ▧ ▍Filmy DVD - Nowosci 2014
- ✔____NEW FILM PREMIERY 2015
- ✔____NEW FILM PREMIERY 2015(1)
- ✔____NEW FILM PREMIERY 2015____✔
- ✔____NEW FILM PREMIERY 2015____✔(2)
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin