Akademia home.pl Jak dobrze wybrać adres internetowy.doc

(75 KB) Pobierz
Akademia home

Akademia home.pl

Rejestracja domeny powinna być krokiem przemyślanym, aby nie naraziła nas na straty - dlatego należy poświęcić jej przynajmniej krótką chwilę. Dla wszystkich, którzy zastanawiają się nad wyborem swojej domeny, przygotowaliśmy krótki poradnik.

Oto, co znajdziesz w naszym poradniku:
  1. Wybierz krótką i łatwą do zapamiętania nazwę.
  2. Czy liczy się tylko domena .pl?
  3. Pozycjonowanie domeny.
  4. Używanie myślnika i kropki.

Tu sprawdzisz dostępność adresu:

Początek formularza

www.

Dół formularza

Wybierz krótką i łatwą do zapamiętania nazwę

Na skuteczną promocję w Internecie niebagatelny wpływ ma odpowiedni dobór nazwy domeny. Łatwy do zapamiętania adres w krótkim czasie przyczyni się do znaczącego przyrostu gości na stronie internetowej, którzy mogą okazać się potencjalnymi klientami. Nazwa odgrywa także pierwszorzędną rolę przede wszystkim w kontaktach z tradycyjnymi nośnikami reklamy, jak np. billboardy, ulotki czy reklamy w gazetach. Odcięta wówczas od Internetu osoba nie ma możliwości kliknięcia linku bądź wpisania adresu w przeglądarce, by od razu zostać przekierowaną na odpowiednią stronę.

Na co więc warto zwrócić uwagę podczas rejestracji domeny? Pierwszą i najważniejszą zasadą powinno być maksymalne skrócenie i uproszczenie adresu – im mniej znaków, tym lepiej. Nie jest to oczywiście zadanie łatwe, gdyż na rynku domenowym panuje coraz większy „ścisk” i większość ciekawych nazw jest już dawno zajętych. Niemniej, warto spróbować poszukać krótkiej i jednocześnie dobrze brzmiącej domeny.

Nazwa domeny powinna odzwierciedlać oczywiście charakter prowadzonej działalności, dlatego jeśli domena krótka będzie niedostępna, możemy przetestować nazwy dwuczłonowe. Pamiętajmy przy tym, by w takim wypadku zarestrować tak naprawdę dwie domeny: jedną z myślnikiem i drugą bez. Nie możemy sobie bowiem pozwolić na tracenie ruchu poprzez pomyłki naszych przyszłych klientów.

Unikajmy także wykorzystywania w nazwie cyfr oraz stawiania obok siebie podobnych w zapisie liter, np. „i" oraz „l", chyba że występują one w nazwie potocznej. Finalnie sprawdźmy po prostu, czy każdy jest w stanie łatwo zapiętać lub powtórzyć naszą domenę - dobrym testem jest próba podania nazwy przez telefon.

Przykład: e-dlugopisykulkowe24.warszawa.pl to nazwa, którą niewiele osób zapamięta, będzie sprawiała kłopoty przy wpisywaniu w przeglądarce i podawaniu w rozmowach telefonicznych. Domena dlugopis.pl będzie natomiast łatwa do zapamiętania i może świetnie posłużyć w całej komunikacji marketingowej.

Czy liczy się tylko domena .pl?

Domena z końcówką .pl jest najpopularniejsza w Polsce i zawsze warto zacząć nasze poszukiwania właśnie od tego typu nazw. Jeśli okaże się jednak, że wybrana przez nas domena .pl jest już zajęta, nie zawsze musimy uciekać w sztuczne „udziwnianie” nazwy poprzez dodawanie na jej początku liter „e”, „i” czy innych znaków wydłużających domenę.

Oczywiście w niektórych sytuacjach jest to uprawnione, gdyż nazwy typu efirma.pl czy ezakupy.pl nie są pozbawione sensu, jednakże tworzenie osobliwości jak np. ichleb.pl jest działaniem pozbawionym większej logiki.

W takim wypadku trzeba po prostu sprawdzić dostępność rozszerzeń typu .org, .net, .biz czy .info, gdyż są ona mniej popularne, w związku z czym szansa na to, iż nasza nazwa będzie wciąż wolna jest znacznie większa. W ostateczności można zdecydować się na rozwiązanie typu .org.pl, biz.pl lub domenę regionalną, jednakże trzeba mieć świadomość, iż domeny te są „produktami” gorszej kategorii i powinno się je rejestrować dopiero w ostateczności.

Jedną z domen, która zyskała popularność wśród polskich przedsiębiorców, jest również .eu. Ma ona pewną zaletę - może funkcjonować jako skuteczna wizytówka naszej firmy nie tylko w Polsce, ale w całej Europie, a nawet na świecie. Okazuje się też, że polskie firmy chętniej wybierają .eu niż .com – wynika to bez wątpienia z faktu, że ta pierwsza jest obecnie bardziej dostępna i wciąż wiele nazw pozostało w niej wolnych.

Przykład: należy więc sprawdzić wiele opcji i testować różne konfiguracje nazw. Jeśli nasz dlugopis.pl będzie zajęty, sprawdźmy, czy wolne pozostają nazwy np. dlugopis.com lub dlugopis.eu. Ewentualnie przetestujmy wersje takie jak aledlugopisy.pl, strefadlugopisow.pl czy dobrydlugopis.pl (oczywiście, z ich odpowiednikami .com i .eu).

Reklama

Pozycjonowanie domeny

Wyszukiwarki internetowe to jedno z najważniejszych miejsc, gdzie klienci wyszukują informacji o produktach. Wysoka pozycja naszej strony w wynikach wyszukiwania daje gwarancję dotarcia do dużej liczby osób zainteresowanych naszą ofertą.

Dla niektórych możliwość dobrego pozycjonowania nazwy internetowej jest jednym z kluczowych aspektów przy kupnie domeny. Nazwa dobrze dopasowana do najczęściej wyszukiwanych fraz związanych z naszym biznesem będzie w takim wypadku bardziej wartościowa. Wyszukiwarki takie jak Google będą wówczas częściej pokazywały wyniki pochodzące z naszej strony, a to przełoży się na liczbę odwiedzin potencjalnych klientów. Warto więc sprawdzać, które słowa kluczowe mają w Google najwięcej wyników i na ich bazie budować nazwy domen.

Należy jednak pamiętać, że wypozycjonować można każdą domenę, nawet najgorszą, tworząc odpowiednie zaplecze, więc czynnik ten, chodź znaczący, powinien być rozważany w drugiej kolejności. O wiele łatwiej jest bowiem budować swój biznes w oparciu o dobrą domenę.

Przykład: jeśli nasza firma nazywa się Palox i produkujemy np. kanapy, to zarejestrowanie domeny Palox.pl jest naturalnym krokiem, który powinniśmy uczynić. Myśląc jednak o promocji oferty w wyszukiwarce, dobrym posunięciem będzie rejestracja dodatkowych adresów. Wtedy warto przetestować nazwy takie, jak wygodnakanapa.pl, stylowekanapy.pl etc. Takie adresy wyszukiwarka Google "traktuje" znacznie lepiej.

Używanie myślnika i kropki

Myślniki lub kropka oddzielające dwa człony w nazwie domeny to czasami dobry pomysł na zakup domeny, jeśli wersja bez myślników jest już zarejestrowana. Dobrym przykładem domeny z myślnikiem jest nasza-klasa.pl.

Pamiętajmy jednak, że jeśli domena nie jest dobrze rozreklamowana, to nie możemy liczyć na to, że ktoś sam wpadnie na pomysł rozdzielenia naszej nazwy myślnikiem. Czy warto interesować się domenami z myślnikiem lub kropką?

Domeny z kropką to raczej odosobnione przypadki i muszą się wiązać ze szczególnym pomysłem na nazwę. Radzimy być tutaj ostrożnym i raczej na początku testować bardziej standardowe rozwiązania. Ale domeny wykorzystujące myślnik są już pełnoprawnymi i często niedocenianymi formami adresów internetowych, szczególnie w wypadku, kiedy chcemy stworzyć nazwę wieloczłonową.

Przykład: jak twierdzą eksperci, domena w formie: slowo-kluczowe.pl jest zdecydowanie lepsza, niż eslowokluczowe24h.pl.

Wybierz adres dla siebie

Teraz możesz przystąpić do działania - znaleźć najlepsze domeny i zarezerwować je, zanim zrobią to inni. Korzystając z poniższego formularza sprawdzisz dostępność wybranych przez siebie adresów internetowych i będziesz mógł je błyskawicznie zarejestrować.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin