Umowa o dzieło
Zawarta w dniu ................... r. w .................................... pomiędzy: Zamawiającym – ......................................... zam. w ...................... przy ul. ........................................ a Wykonawcą – ....................................... zam. w ...................... przy ul. ........................... (mającym siedzibę w ........................ przy ul .......................................).
§1
Zamawiający zleca, a Wykonawca przyjmuje do wykonania: ................................................
w budynku mieszkalnym położonym w ........................ przy ul. ....................................
Szczegółowy zakres przedmiotu umowy (kosztorys) określa załącznik do umowy.
§2
1. Termin rozpoczęcia wykonania dzieła ustala się na dzień .................. r.
2. Termin zakończenia robót określa się na dzień ......................... r.
§3
Zamawiający umożliwi rozpoczęcie robót zgodnie z terminem określonym w § 2 pkt 1, wskaże Wykonawcy miejsce poboru wody i energii oraz składowania śmieci, umożliwi korzystanie z zaplecza sanitarnego.
§4
1. Zamawiający zobowiązuje się dostarczyć materiały niezbędne do wykonania dzieła określone w załączniku
do umowy w terminie do dnia ..................
2. Wykonawca po wykonaniu dzieła zobowiązany jest rozliczyć się z otrzymanych materiałów oraz zwrócić
niewykorzystane materiały najpóźniej do czasu przyjęcia dzieła przez Zamawiającego.
§5
1. Strony ustalają ryczałtowe wynagrodzenie za zamówione prace na kwotę ............................... (słownie: ......................................................... złotych).
2. Wypłata wynagrodzenia nastąpi po przyjęciu przez Zamawiającego wykonanego dzieła i rozliczeniu się Wykonawcy z powierzonych mu materiałów.
§6
1. Wykonawca zobowiązuje się wykonać pracę terminowo i bez usterek, zgodnie ze sztuką budowlaną, z zachowaniem wszelkich zasad i obowiązujących norm.
2. Wykonawca zobowiązuje się ponadto do usunięcia wszystkich nieczystości i odpadów powstałych podczas wykonywania robót objętych umową.
§7
1. Wykonawca udziela dwuletniej gwarancji na wykonane prace.
2. W przypadku stwierdzenia w okresie gwarancji wad w wykonanej pracy Wykonawca zobowiązuje się do ich nieodpłatnego usunięcia w terminie jednego tygodnia od daty zgłoszenia.
§8
Odbiór dzieła nastąpi po uprzednim sprawdzeniu wykonanych prac i sporządzeniu protokołu odbioru zawierającego wykaz ewentualnych usterek i wad oraz określeniu terminu ich usunięcia.
§9
1. Strona, która z własnej winy odstąpi od realizacji niniejszej umowy, będzie zobowiązana do zapłaty kary umownej w wysokości .......................% wynagrodzenia za przedmiot umowy.
2. W razie zwłoki w zakończeniu wykonania dzieła Zamawiającemu przysługuje prawo naliczenia kary umownej
w wysokości ....................% wynagrodzenia za każdy dzień zwłoki.
3. Stronom przysługuje prawo do dochodzenia odszkodowania przewyższającego karę umowną na zasadach ogólnych.
§10
W sprawach nieunormowanych niniejszą umową mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego.
§11
Wykonawca oświadcza, że posiada umiejętności i kwalifikacje do wykonania ww. pracy.
§12
Umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron.
…………………….. . . ……………………………….
Budnet.pl
magendavid