scenariusz cz. ii.doc

(154 KB) Pobierz
Opracowała:

Uczniowie uzupełniają wyrazy prawidłową literą i układają według kolejności alfabetycznej. Pod każdym wyrazem zamieszczona jest jedna litera. Dzieci odczytują utworzony wyraz ,,FROMBORK’’ – odszukują na mapie Krynicę Morską, zawieszają zdobytą chorągiew i wyruszają dalej.

  1. Ortofrajdek czyta treść następnego zadania: ,,Uzupełnijcie brakujące litery w zdaniach. Odczytajcie je i ułóżcie z nich opowiadanie. Pracę wykonajcie w zespołach.’’ Ortofrajdek dzieli dzieci na zespoły. (Wzór planszy po wykonaniu zadania.)

 

WSTĘP

 

 

 

              Pięć wieksw tems , zył wielki mists Mikołaj Kopernik.

ZESPÓŁ I

 

 

 

ROZWINIĘCIE

 

 

 

 

W pewnym okresie swojego sycia, osiedlił się we Fromborks . Zamieszkał we wiesy, ktsra słusyła mu za mieszkanie i pracownię. Co wieczsr z jej okna obserwował rozgwiesdsone niebo.   

 

 

 

ZESPÓŁ II

 

 

 

 

ZAKOŃCZENIE

 

 

 

              O Koperniks mswimy, se wstsymał Słońce i poruszył Ziemię.

 

ZESPÓŁ III

 

 

 

 

 

Dzieci odszukują na mapie Frombork i zamieszczają zdobytą chorągiew. Pociąg rusza do miejscowości Szafarnia, w której przez krótki okres czasu mieszkał wielki, polski kompozytor Fryderyk Chopin.

  1. Ortofrajdek zaprasza dzieci do zabawy.  ,,Połowa z was otrzyma plakietki z wyrazami[1], druga część z kolorowymi kwadratami. Dobieracie się w pary zgodnie z zasadami kolorowej ortografii. Kiedy usłyszycie utwór Fryderyka Chopina, będziecie poruszali się w rytm melodii. Kiedy usłyszycie przerwę w muzyce ustawiacie się w pociąg. Dzieci odszukują na mapie Szafarnię i zawieszają zdobytą chorągiew.(Tabela przygotowana do pocięcia).

 

 

Sopin

 

najwięksy

twsrczość

mazsrki

klawiatura

 

 

 

 

 

ujs

 

psebywał

szczegslne

ksltsra

wewnąts

 

 

 

 

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ - CZĘŚĆ II

 

  1. Ortofrajdek czyta zadanie: ,,Na tablicy powieszone są kartoniki. Każdej literze odpowiada jeden znak rzymski. Jeżeli ułożycie je w kolejności od najmniejszego do największego, dowiecie się przed czym ostrzega ten znak.’’ (Tabela przygotowana do pocięcia.)

 

I

 

II

III

IV

V

VI

VII

VIII

IX

X

XI

XII

XIII

XIV

XV

XVI

XVII

XVIII

XIX

XX

U

 

W

A

 

A

J

P

R

O

M

I

E

N

I

O

W

A

N

I

E

 

              Dzieci odszukują na mapie miejscowość Świerk koło Warszawy, zawieszają   

            zdobytą chorągiew i ruszają w drogę!

4.     Pasażerowie docierają do Muzeum Przemysłu Naftowego. Ignacy Łukasiewicz zostawił dla nich zagadkę. Jeżeli ją rozwiążą zdobędą następną chorągiew. Dzieci rozwiązują w zespołach, ponieważ wynalazca lampy naftowej zostawił trzy koperty. 

     ZESPÓŁ I

 

 

 
Jestem rssowa lampa Jszefina. Świecę od
 
siodmej rano do drsgiej po  południs. Ile godzin
 
świecę? Pokolorsjcie mnie na msj ulubiony kolor.

 

 



 

 

 

 

 

 

    ZESPÓŁ II

 

Jestem zsłta lampa Małgosata. Świecę od ssmej

 

rano do dwsnastej w połsdnie. Ile godzin świecę?

 

Pokolorsjcie mnie na msj ulubiony kolor.

 

ZESPÓŁ II

 

 

 

 

 

 

 

 



Jestem sabrowa lampa Katasyna. Świecę od
 
szsstej rano do tseciej po  połsdnis. Ile godzin
 
świecę? Pokolorsjcie mnie na msj slsbiony kolor.

 

     ZESPÓŁ III

 

 

 

 

 

 

 

 


[1] Wyrazy zaczerpnięte z gry komputerowej ,,Ortofrajda’’

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin