wzór biznesplanu.doc

(75 KB) Pobierz
BIZNES PLAN

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BIZNESPLAN

DLA

(nazwa firmy)

......................................................................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


SPIS TREŚCI

SPIS TREŚCI              1

STRESZCZENIE              2

MISJA I CELE              3

OGÓLNA CHARAKTERYTYKA FIRMY              4

OPIS RYNKU              5

KONKURENCJA              7

OGÓLNE OTOCZENIE FIRMY              10

Otoczenie polityczne              10

Otoczenie ekonomiczne              10

Otoczenie społeczne              11

Otoczenie technologiczne              11

MARKETING              12

Produkt              12

Cena              12

Promocja              13

Dystrybucja              13

PERSONEL              14

ANALIZA OPŁACALNOŚCI PRZEDSIĘWZIĘCIA              15

Kapitał potrzebny do uruchomienia firmy              15

HARMONOGRAM URUCHOMIENIA PRZEDSIĘWZIĘCIA              18


STRESZCZENIE

 

              Niniejszy biznes plan przedstawia uruchomienie nowego przedsięwzięcia, jakim jest........................... Założycielami spółki są: ............................ Firma ma zamiar prowadzić działalność w...................................... Będzie się zajmowała ....................................... Swoje usługi oferuje klientom mieszkającym na terenie całego miasta.

              Znaczna część majątku trwałego będzie wniesiona przez wspólników w postaci ....................................... (opis majątku)

              Rynek ......................................( opis rynku i działającej konkurencji).

              W ramach działań marketingowych zamierzamy.......................................

              Niniejszy biznes plan został sporządzony dla przedłożenia go w Banku ................. celem uzyskania kredytu.


MISJA I CELE

 

 

Misją. ...................................... (cel nadrzędny działania firmy)

              Do głównych celów zaliczamy :

·                zdobycie czołowej pozycji na lokalnym rynku......................................;

·                dotarcie do jak największej liczby klientów, poprzez skuteczną promocję;

·                systematyczne obniżanie kosztów działalności;

·                ciągłe polepszanie jakości świadczonych usług.

·                 

·                 

·                 

·                 

 

              Planujemy rozpocząć działalność....................................... Na początku przewidujemy objąć swoim zasięgiem mieszkańców centrum ......................................, z biegiem czasu powinniśmy dotrzeć do mieszkańców sąsiednich dzielnic ...................................... Zamierzamy ustalić swoją pozycję na rynku poprzez jak największą redukcję kosztów oraz oferowanie jak najbogatszego wyboru....................................... Niskie koszty chcemy osiągnąć przez uzyskanie jak najniższych kosztów. Nastawiamy się na dużą liczbę klientów przez co możemy liczyć na korzyści skali. Aby zwiększyć zainteresowanie potencjalnych klientów ofertą planujemy ....................................... Będziemy także dążyć do wykreowania marki firmy na rynku lokalnym.

 

 

 

 

 

OGÓLNA CHARAKTERYTYKA FIRMY

 

              NAZWA:

              ADRES:

              TELEFON:

              DATA ROZPOCZĘCIA DZIAŁALNOŚCI:

              MIEJSCE, W KTÓRYM FIRMA JEST ZAREJESTROWANA:

              FORMA WŁASNOŚCI:

             

 

              Spółka zajmuje się....................................... Planujemy zgromadzić na początek 30 000 złoty, a następnie systematycznie  się rozwijać. Dysponujemy ......................................

              Wszyscy wspólnicy będą zaangażowani w prowadzenie spółki, za odpowiednim wynagrodzeniem. Obecnie nie planujemy zatrudniania nowego personelu. Osobą odpowiedzialną za prowadzenie spraw spółki będzie....................................... Pozostali wspólnicy będą zajmowali się na bieżąco funkcjonowaniem przedsięwzięcia. ...................................... będzie zajmował......................................, a.......................................

              Na początek planujemy ....................................... Aby jak najlepiej trafić w gusty klientów będziemy przeprowadzać.......................................

              Naszą przewagę konkurencyjną zamierzamy oprzeć o niskie koszty, oraz systematyczne polepszanie jakości świadczonych usług. Stopniowe wzbogacanie naszej oferty pozwoli nam na dotarcie do coraz szerszych kręgów odbiorców.

             

             

 

OPIS RYNKU

 

              Rynek, na którym zamierzamy działać jest rynkiem lokalnym. Naszym docelowym obszarem geograficznym rynku jest miasto. Jednak na początku trzeba liczyć się z tym, iż będą to głównie klienci mieszkający najbliżej. Naszym atutem jest położenie w centrum miasta przy głównej arterii komunikacyjnej. Zamierzamy wykorzystać ten fakt do promocji naszej .......................................

              Głównym dostawcą firmy będzie ......................................  mieszczące / cy się w ...................................... przy ulicy....................................... Jego oferta zawiera pełny asortyment wyrobów niezbędnych do funkcjonowania......................................, począwszy od ...................................... a skończywszy na....................................... .

              Przedział wiekowy ludzi korzystających z tego typu usług jest bardzo szeroki, stąd konieczność znacznego zróżnicowania oferty. Największą grupę wśród potencjalnych klientów stanowią ludzie w wieku ...................................... lat. Głównie są to osoby osiągające dochody w granicach ...................................... zł miesięcznie. Wśród potencjalnych klientów udział ludzi z wyższym wykształceniem jest ......................................, przeważa wykształcenie.......................................

              Według naszych ocen możemy liczyć na zdobycie ok. ...................................... stałych klientów (X), przy założeniu, że będą to tylko klienci z okolicy. Gdyby udało nam się rozszerzyć działalność na teren całego miasta to możemy mówić o liczbie ok. ...................................... klientów (X1).

              Kwota ze sprzedaży.............. od pojedynczego klienta wynoszą ......................................  zł na tydzień, czyli w skali roku wynoszą ...................................... zł (Y). Dzięki powyższym danym możemy określić rozmiar rynku:

              POTENCJALNY RYNEK = X * Y zł =  z      zł,  przy założeniu mniejszej liczby klientów lub

              POTENCJALNY RYNEKX1  * Y zł = z1  zł, przy założeniu większej liczby klientów.              .
KONKURENCJA

 

              Do najważniejszych konkurentów należy zaliczyć:

·            

·            

·            

·            

·            

·            

 

              ...................................... jest naszym najgroźniejszym konkurentem. Rozwijając naszą działalność wkraczamy w jej obszar geograficzny działalności. Można powiedzieć, że walczymy o tych samych klientów. Możemy się więc spodziewać działań odwetowych. Do głównych sił w/w konkurenta należą:

·            

·            

·            

·            

·            

 

              Natomiast do słabości zaliczylibyśmy:

·            

·            

·            

·            

·            

 

              Szans na skuteczną rywalizację z tą firmą upatrujemy w konkurencji za pomocą....................................... Oceniamy, że.......................................

              Zamierzamy konkurować też poprzez szybką i sprawną obsługę, miły wystrój wnętrza oraz wszelkiego rodzaju akcje promocyjne i konkursy.

 

Największe doświadczenie  na naszym rynku posiada - funkcjonująca od ...................................... roku - ....................................... Mimo, iż jest ona zlokalizowana w ...................................... stanowi dla nas poważne zagrożenie konkurencyjne. Firma ta mieści się w odległości ok. ....................................... Rozszerzając swoją działalność na teren ...................................... musimy liczyć się z reakcją w/w firmy. Do głównych jej sił należą:

·           największe w mieście doświadczenie w prowadzeniu tego typu działalności;

·           duża liczba stałych klientów;

·            

·            

·            

 

              Do słabości można zaliczyć:

·           słabo rozwinięte działania promocyjne;

·            

·            

·            

 

              Z tą firmą również zamierzamy konkurować za pomocą działań ....................................... Nasze początkowe ceny będą nieco niższe niż w......................................, później uplasują się mniej więcej na równym poziomie. Trudność porównania cen wynika z faktu, że stosuje różne ceny w zależności od......................................, My zamierzamy wprowadzić tylko ...................................... rodzaje cen. Nasz konkurent stosuje ......................................  rodzajów.

              Nieco mniej groźnym konkurentem jest....................................... Jest to mała firma rodzinna, nastawiona na niewielką liczbę klientów. Do jej silnych stron trzeba zaliczyć:

·           niskie ceny;

·            

·            

·            

·            

 

Słabe strony to przede wszystkim:

·           ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin