Instrukcja obsługi Challenger NT Ford ODIS_Pilot ver. C.pdf

(104 KB) Pobierz
QPrint
INSTRUKCJA
OBSýUGI
AUTOALARMU
Challenger
NT Ford ODIS/Pilot
ver.C
Informacje i serwis:
Clifford Auto Alarm Center
03-687 Warszawa
ul. ýodygowa 25
tel. 679 44 49 fax.679 56 54
www.clifford.com.pl , e-mail: aac@clifford.com.pl
Sterowanie alarmu z pilota fabrycznego
UZBROJENIE SYSTEMU
(ZARYGLOWANIE DRZWI)
NacisnĢę dwa razy* przycisk , dwa sygnaþy syreny i
dwa bþyski Ļwiateþ potwierdzĢ uzbrojenie systemu. Dioda
LED zacznie rwnomiernie migaę. Drzwi siħ zablokujĢ.
ROZBROJENIE
SYSTEMU
NacisnĢę przycisk . Jeden sygnaþ syreny, jeden bþysk
Ļwiateþ oraz zgaĻniħcie diody LED potwierdzĢ rozbrojenie
systemu.
(OTWARCIE DRZWI)
NacisnĢę przycisk , nastħpnie nacisnĢę dwa razy*
CICHE UZBROJENIE
(ZARYGLOWANIE DRZWI)
Funkcja programowana
przycisk , dwa bþyski Ļwiateþ potwierdzĢ uzbrojenie
systemu. Dioda LED zacznie rwnomiernie migaę. Drzwi
siħ zablokujĢ.
CICHE ROZBROJENIE;
(OTWARCIE DRZWI)
Funkcja programowana
NacisnĢę przycisk , nastħpnie nacisnĢę przycisk .
jeden bþysk Ļwiateþ oraz zgaĻniħcie diody LED potwierdzĢ
rozbrojenie systemu.
UZBROJENIE SYSTEMU
(ZARYGLOWANIE DRZWI)
Z
NacisnĢę dwa razy* przycisk , dwa sygnaþy syreny i
dwa bþyski Ļwiateþ potwierdzĢ uzbrojenie systemu. Dioda
LED zacznie rwnomiernie migaę. Drzwi siħ zablokujĢ. W
przeciĢgu 3 sekund po wþĢczeniu alarmu jeszcze raz
CZUJNIKAMI
ZABLOKOWANYMI
naciskamy przycisk , sygnaþ syreny i migniħcie Ļwiateþ
potwierdzĢ wyþĢczenie dodatkowych czujnikw. (Funkcja ta
pozwala na pozostawienie np. psa w zamkniħtym
samochodzie z uzbrojonym alarmem).
OTWARCIE BAGAņNIKA***
NacisnĢę przycisk , po otwarciu bagaŇnika alarm
zostanie zablokowany na czas otwarcia. W czasie gdy
bagaŇnik jest otwarty dioda LED szybko miga, po
zamkniħciu bagaŇnika wszystkie funkcje ochronne zostanĢ
przywrcone.
* Dotyczy samochodw z podwjnym ryglowaniem zamkw. Pierwsze naciĻniħcie przycisku
tylko zamyka drzwi bez wþĢczenia alarmu. W samochodach bez ryglowania zamkw pierwsze
naciĻniħcie wþĢcza alarm.
** Po zaprogramowaniu cichego uzbrajania i rozbrajania, jeĻli zastosujemy powyŇszĢ procedurħ
alarm bħdzie siħ wþĢczaþ i wyþĢczaþ z sygnalizacjĢ dŅwiħkowĢ.
*** JeŇeli chcemy otworzyę bagaŇnik zaraz po jego zamkniħciu musimy odczekaę 5 sekund.
Instrukcja obsþugi NT Ford ODIS/Pilot ver.C
str.2/5
288498368.026.png 288498368.027.png 288498368.028.png 288498368.029.png 288498368.001.png 288498368.002.png 288498368.003.png 288498368.004.png 288498368.005.png 288498368.006.png 288498368.007.png 288498368.008.png 288498368.009.png 288498368.010.png 288498368.011.png 288498368.012.png 288498368.013.png 288498368.014.png
Sterowanie alarmu z pilota dodatkowego
UZBROJENIE SYSTEMU;
ZAMKNIĦCIE DRZWI:
NacisnĢę przycisk . Dwa sygnaþy syreny i dwa bþyski Ļwiateþ
potwierdzĢ uzbrojenie systemu i zaryglowanie drzwi. Dioda LED
zacznie rwnomiernie migaę.
ROZBROJENIE SYSTEMU;
OTWARCIE DRZWI:
NacisnĢę przycisk . Jeden sygnaþ syreny oraz jeden bþysk Ļwiateþ
potwierdzi rozbrojenie systemu i otwarcie drzwi. Dioda LED
przestanie migaę.
CICHE UZBROJENIE;
ZAMKNIĦCIE DRZWI:
NacisnĢę przycisk , a nastħpnie przycisk . Dwa sygnaþy syreny i
dwa bþyski Ļwiateþ potwierdzĢ uzbrojenie systemu i zaryglowanie
drzwi. Dioda LED zacznie rwnomiernie migaę.
CICHE ROZBROJENIE;
OTWARCIE DRZWI:
NacisnĢę przycisk , a nastħpnie przycisk . Jeden sygnaþ syreny
oraz jeden bþysk Ļwiateþ potwierdzi rozbrojenie systemu i otwarcie
drzwi. Dioda LED przestanie migaę.
UZBROJENIE ALARMU Z
ZABLOKOWANYMI
CZUJNIKAMI:
NacisnĢę przycisk , nastħpnie w przeciĢgu 3 sekund po wþĢczeniu
alarmu jeszcze raz naciskamy przycisk . Sygnaþ syreny i migniħcie
Ļwiateþ potwierdzĢ wyþĢczenie dodatkowych czujnikw. (Funkcja ta
pozwala na pozostawienie np. psa w zamkniħtym samochodzie z
uzbrojonym alarmem).
FUNKCJA PANIC:
(uruchomienie syreny w
sytuacji zagroŇenia)
NacisnĢę i przytrzymaę przycisk i . Syrena wþĢczy siħ na 30
sekund lub do momentu naciĻniħcia przycisku . (funkcja PANIC
dziaþa tylko gdy system jest uzbrojony)
Funkcje diody LED
miga wolno
Þ system uzbrojony
nie miga
Þ system rozbrojony
miga szybko
Þ wyþĢczone czujniki przy otwartym bagaŇniku
Ļwieci siħ na staþe
Þ tryb serwisowy funkcji anty-napadowej (tylko przy wþĢczonym zapþonie)
Blokada silnika
Uzbrojenie alarmu nie pozwala na uruchomienie silnika. Wbudowany immobilizer powoduje
zablokowanie jednego z obwodw elektrycznych (wybr instalatora) np. zapþonu lub p-py paliwa.
Automatyczne blokowanie i odblokowanie zamka centralnego Î funkcja
programowana
Dla bezpieczeıstwa kierowcy i pasaŇerw, drzwi w samochodzie automatycznie zamknĢ siħ po 3
sekundach od wþĢczenia zapþonu. Kiedy wyþĢczymy zapþon drzwi natychmiast odblokujĢ siħ.
Informacja o prbie wþamania oraz pamiħę ostatniego zdarzenia
JeŇeli podczas nieobecnoĻci wþaĻciciela pojazdu nastĢpiþa prba wþamania, przy rozbrojeniu systemu
bħdzie sþychaę, oprcz normalnych dodatkowĢ liczbħ sygnaþw dŅwiħkowych. Przyczyna alarmu
bħdzie odpowiednio sygnalizowana :
4 sygnaþ syreny
Þ wzbudzenie czujnikw
3 sygnaþ syreny
Þ wþĢczenie stacyjki
2 sygnaþy syreny
Þ otwarcie drzwi, maski lub bagaŇnika
Pamiħę ostatniego alarmu moŇemy wywoþaę w nastħpujĢcy sposb:
1. Wciskamy i trzymamy wyþĢcznik serwisowy.
2. WþĢczamy i wyþĢczamy alarm.
3. Miganie diody LED sygnalizowaę bħdzie przyczynħ ostatniego alarmu:
4 migniħcia diody Þ wzbudzenie czujnikw
3 migniħcia diody Þ wþĢczenie stacyjki
2 migniħcia diody Þ otwarcie drzwi, maski lub bagaŇnika
Instrukcja obsþugi NT Ford ODIS/Pilot ver.C
str.3/5
288498368.015.png 288498368.016.png 288498368.017.png 288498368.018.png 288498368.019.png 288498368.020.png 288498368.021.png 288498368.022.png 288498368.023.png 288498368.024.png
Inteligentna samodiagnoza systemu
Gdy podczas uzbrajania alarmu niedomkniħte sĢ drzwi, maska, bagaŇnik lub gdy uszkodzony jest
ktryĻ czujnik bħdzie sþychaę dodatkowe 4 sygnaþy dŅwiħkowe. W tej sytuacji system automatycznie
pominie uszkodzony obwd, zapobiegajĢc faþszywym alarmom.
UWAGA: JeŇeli w stanie uzbrojenia czujnik dodatkowy wywoþa piħciokrotnie alarm to system
zablokuje go.
Samouzbrojenie (rearming)
JeĻli w ciĢgu 45 sekund od wyþĢczenia alarmu nie nastĢpi otwarcie drzwi, alarm uzbroi siħ
automatycznie zamykajĢc drzwi. Funkcja zabezpiecza nas przed przypadkowym rozbrojeniem
systemu (np. naciĻniħcie nadajnika (pilota) w kieszeni).
Funkcja ta dotyczy tylko obsþugi fabrycznym pilotem.
Awaryjne wyþĢczenie alarmu
Awaryjne wyþĢczenie alarmu pozwala wyþĢczyę sygnaþy alarmowe oraz pominĢę wszystkie funkcje
ochronne w sytuacji awaryjnej gdy system nie reaguje na nadajnik(pilota) (np. wyczerpana bateria).
1. WejĻę do samochodu, otwierajĢc drzwi kluczem (zostanĢ otwarte tylko drzwi kierowcy, wþĢczy
siħ alarm).
2. PrzeþĢczyę stacyjkħ w pozycjħ zapþon (Uwaga!!! Po wþĢczeniu zapþonu wyþĢczenie alarmu
moŇliwe jest tylko i wyþĢcznie ukrytym wyþĢcznikiem. Nie wyþĢczymy alarmu pilotem)
3. Wprowadzię PINKOD (Patrz wprowadzanie i programowanie PINKODU) Î alarm zostanie
rozbrojony i bħdzie moŇna uruchomię silnik.
Funkcja antynapadowa
Zawsze po wejĻciu do samochodu i uruchomieniu silnika naleŇy rozbroię funkcjħ anty-napadowĢ
poprzez wprowadzenie PINKODU (system potwierdzi to sygnaþem dŅwiħkowym miniaturowego
gþoĻniczka). W ten sposb informujemy system, Ňe pojazd jest prowadzony przez upowaŇnionĢ
osobħ. Ponadto gdy w dowolnej chwili zostanĢ otwarte drzwi kierowcy (co ma miejsce podczas
napadu) lub zostanie wyþĢczony i wþĢczony zapþon, naleŇy ponownie rozbroię funkcjħ antynapadowĢ.
Co bħdzie jeĻli zapomnisz nacisnĢę ukryty wyþĢcznik ?
JeŇeli funkcja anty-napadowa nie zostanie rozbrojona w ciĢgu 45 sekund od momentu uruchomienia
silnika (lub/i otwarcia drzwi), system bħdzie dawaę kierowcy sygnaþ dŅwiħkowy miniaturowym
gþoĻniczkiem i miganiem diody LED. JeŇeli w ciĢgu kolejnych 30 sekund nie zostanie wprowadzony
PINKOD, system unieruchomi silnik oraz wþĢczy Ļwiatþa awaryjne (ostrzeŇenie innych uŇytkownikw
drogi) a nastħpnie wþĢczy syrenħ na 30 sekund. PoniewaŇ ponowny rozruch silnika nie jest moŇliwy 1 ,
wþĢczona jest syrena, bþyskajĢ Ļwiatþa i porywaczowi nie pozostaje nic innego jak szybko opuĻcię
pojazd. WþĢczenie stacyjki w pozycjħ zapþon i wprowadzenie PINKODU przez wþaĻciciela wyþĢczy
sygnaþy alarmowe i pozwoli uruchomię silnik.
Tajny PINKOD
TAJNY KOD ROZBRAJAJġCY - Definicja
CYFRA: Cyfra jest dowolnĢ liczbĢ od 1 do 25 (wþĢcznie).
PINKOD: MoŇe byę liczbĢ zþoŇonĢ z jednej, dwch lub trzech cyfr.
KOD JEDNOCYFROWY =X = dowolna liczba od 1 - 25.
KOD DWUCYFROWY = XY = dwie dowolne liczby od 1,1 do 25, 25.
KOD TRZYCYFROWY = XYZ = trzy dowolne liczby od 1,1,1 do 25, 25, 25.
UWAGA : Fabryczny kod cyfrowy jest zawsze liczbĢ 2. Dlatego bezwzglħdnie naleŇy
wprowadzię nowy kod, wybrany przez uŇytkownika. CzynnoĻę tħ powinien wykonaę
autoryzowany serwis.
1 gdy funkcja anty-napadowa wyþĢczy silnik i zatrzyma pojazd w niebezpiecznym miejscu (przejazd kolejowy, skrzyŇowanie, þuk
drogi) system pozwala na jednokrotne, czasowe uruchomienie silnika dajĢc moŇliwoĻę zjechania na pobocze. W takiej sytuacji
naleŇy na chwilħ wyþĢczyę zapþon i ponownie uruchomię silnik. MoŇliwe jest tylko jednokrotne podjħcie takiej prby, a silnik
bħdzie pracowaþ tylko 10 sekund
Instrukcja obsþugi NT Ford ODIS/Pilot ver.C
str.4/5
288498368.025.png
Wprowadzenie cyfry
W celu wprowadzenia cyfry naleŇy przycisnĢę i zwolnię przycisk, tyle razy, ile wynosi
zaprogramowania cyfra. Nastħpnie poczekaę na sygnaþ dŅwiħkowy i migniħcie diody LED (sygnaþy te
nie oznaczajĢ poprawnej cyfry, tylko informujĢ, Ňe moŇemy rozpoczĢę wprowadzanie nastħpnej).
Wprowadzenie PINKODU
JeŇeli PINKOD jest jednocyfrowy naleŇy go wprowadzię w sposb podany wyŇej. JeŇeli kod ma dwie
lub trzy cyfry naleŇy powtarzaę powyŇsze postħpowanie dla kaŇdej cyfry kodu, wprowadzenie
poprawnego PINKODU zasygnalizowane bħdzie trzykrotnym sygnaþem dŅwiħkowym.
UWAGA! Wprowadzenie szeĻciu bþħdnych cyfr spowoduje zablokowanie alarmu na 10 sek.
W tym czasie alarm nie bħdzie przyjmowaþ Ňadnych wprowadzanych cyfr.
Przykþad wprowadzenia PINKODU o numerze Î 3,4,1
1. WþĢcz zapþon lub uruchom silnik
2. NaciĻnij 3 razy przycisk, poczekaj na sygnaþ dŅwiħkowy.
3. NaciĻnij 4 razy przycisk, poczekaj na sygnaþ dŅwiħkowy.
4. NaciĻnij 1 raz przycisk, poczekaj na trzy sygnaþy dŅwiħkowe, kod jest prawidþowy, funkcja
anty-napadowa wyþĢczona.
Tryb serwisowy funkcji anty-napadowej:
W przypadku, kiedy chcemy pozostawię samochd w serwisie bez ujawniania PINKODU, lub nie
chcemy korzystaę z funkcji anty-napadowej naleŇy zablokowaę jĢ trybem serwisowym.
WþĢczenie trybu serwisowego funkcji anty-napadowej:
1. WþĢczyę stacyjkħ w pozycjħ zapþon.
2. Wprowadzię PINKOD, po wprowadzeniu ostatniej cyfry kodu nie puszczamy przycisku, dioda
LED zapali siħ. TrzymajĢc przycisk czekamy na krtki sygnaþ syreny.
3. Puszczamy przycisk, dioda LED bħdzie siħ palię na staþe przy wþĢczonym zapþonie,
przypominajĢc nam o wþĢczonym trybie serwisowym.
WyþĢczenie trybu serwisowego funkcji anty-napadowej:
1. WþĢczyę stacyjkħ w pozycjħ zapþon.
2. Wprowadzię PINKOD, po wprowadzeniu ostatniej cyfry usþyszymy krtki sygnaþ syreny, dioda
LED zgaĻnie, tryb serwisowy zostaþ wyþĢczony.
ODIS Î Optimal Driver Identification System
Dziaþanie systemu polega na automatycznej, bezobsþugowej identyfikacji wþaĻciciela pojazdu. Proces
identyfikacji osoby prowadzĢcej samochd jest realizowany sygnaþem z identyfikatora (Personal
Transmiter), noszonego zawsze przy sobie. W momencie napadu i kradzieŇy samochodu po
uruchomieniu funkcji anty-napadowej (otwarcie drzwi i/lub wyþĢczenie/wþĢczenie zapþonu), gdy system
nie otrzyma sygnaþu z identyfikatora, nastĢpi procedura zatrzymania pojazdu po upþywie
odpowiedniego czasu.
Identyfikator jest wyposaŇony w jeden wewnħtrzny przycisk, ktry sþuŇy do jego zaprogramowania do
systemu. Po zaprogramowaniu identyfikatora do systemu nadaje on co 12 Î 15 sekund sygnaþ
radiowy. Dwa kolejno nastħpujĢce po sobie sygnaþy odebrane przez system rozbrajajĢ funkcjħ
anty-napadowĢ (nie ma potrzeby rozbrajaę jej przyciskiem serwisowym, choę istnieje taka moŇliwoĻę).
Instrukcja obsþugi NT Ford ODIS/Pilot ver.C
str.5/5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin