Instrukcja obsługi Challenger NT Ford ODIS_Pilot ver. D.pdf

(90 KB) Pobierz
QPrint
INSTRUKCJA
OBSýUGI
AUTOALARMU
Challenger
NT Ford ODIS/Pilot
ver.D
Informacje i serwis:
Clifford Auto Alarm Center
03-687 Warszawa
ul. ýodygowa 25
tel. 679 44 49 fax.679 56 54
www.clifford.com.pl , e-mail: aac@clifford.com.pl
Sterowanie alarmu z pilota fabrycznego
UZBROJENIE SYSTEMU
(ZARYGLOWANIE DRZWI)
NacisnĢę dwa razy* przycisk , dwa sygnaþy syreny i
dwa bþyski Ļwiateþ potwierdzĢ uzbrojenie systemu. Dioda
LED zacznie rwnomiernie migaę. Drzwi siħ zablokujĢ.
ROZBROJENIE SYSTEMU
(OTWARCIE DRZWI)
NacisnĢę przycisk . Jeden sygnaþ syreny, jeden bþysk
Ļwiateþ oraz zgaĻniħcie diody LED potwierdzĢ rozbrojenie
systemu.
UZBROJENIE SYSTEMU
(ZARYGLOWANIE DRZWI)
Z ZABLOKOWANYMI CZUJNIKAMI
NacisnĢę dwa razy* przycisk , dwa sygnaþy syreny i
dwa bþyski Ļwiateþ potwierdzĢ uzbrojenie systemu. Dioda
LED zacznie rwnomiernie migaę. Drzwi siħ zablokujĢ. W
przeciĢgu 3 sekund po wþĢczeniu alarmu jeszcze raz
naciskamy przycisk , sygnaþ syreny i migniħcie Ļwiateþ
potwierdzĢ wyþĢczenie dodatkowych czujnikw. (Funkcja ta
pozwala na pozostawienie np. psa w zamkniħtym
samochodzie z uzbrojonym alarmem).
OTWARCIE BAGAņNIKA**
NacisnĢę przycisk , po otwarciu bagaŇnika alarm
zostanie zablokowany na czas otwarcia. W czasie gdy
bagaŇnik jest otwarty dioda LED szybko miga, po
zamkniħciu bagaŇnika wszystkie funkcje ochronne zostanĢ
przywrcone.
* Dotyczy samochodw z podwjnym ryglowaniem zamkw. Pierwsze naciĻniħcie
przycisku tylko zamyka drzwi bez wþĢczenia alarmu. W samochodach bez
ryglowania zamkw pierwsze naciĻniħcie wþĢcza alarm.
** JeŇeli chcemy otworzyę bagaŇnik zaraz po jego zamkniħciu musimy odczekaę 5
sekund.
Instrukcja obsþugi Challenger NT Ford ODIS/Pilot ver.D
str.2/5
288523280.018.png 288523280.019.png 288523280.020.png 288523280.021.png 288523280.001.png 288523280.002.png 288523280.003.png 288523280.004.png 288523280.005.png 288523280.006.png 288523280.007.png
Sterowanie alarmu z pilota dodatkowego
UZBROJENIE SYSTEMU;
ZAMKNIĦCIE DRZWI:
NacisnĢę przycisk . Dwa sygnaþy syreny i dwa bþyski Ļwiateþ
potwierdzĢ uzbrojenie systemu i zaryglowanie drzwi. Dioda LED
zacznie rwnomiernie migaę.
ROZBROJENIE SYSTEMU;
OTWARCIE DRZWI:
NacisnĢę przycisk . Jeden sygnaþ syreny oraz jeden bþysk Ļwiateþ
potwierdzi rozbrojenie systemu i otwarcie drzwi. Dioda LED
przestanie migaę.
UZBROJENIE ALARMU Z
ZABLOKOWANYMI
CZUJNIKAMI:
NacisnĢę przycisk , nastħpnie w przeciĢgu 3 sekund po wþĢczeniu
alarmu jeszcze raz naciskamy przycisk . Sygnaþ syreny i migniħcie
Ļwiateþ potwierdzĢ wyþĢczenie dodatkowych czujnikw. (Funkcja ta
pozwala na pozostawienie np. psa w zamkniħtym samochodzie z
uzbrojonym alarmem).
FUNKCJA PANIC:
(uruchomienie syreny w
sytuacji zagroŇenia)
NacisnĢę i przytrzymaę przycisk i . Syrena wþĢczy siħ na 30
sekund lub do momentu naciĻniħcia przycisku . (funkcja PANIC
dziaþa tylko gdy system jest uzbrojony)
Funkcje diody LED
miga wolno
Þ system uzbrojony
nie miga
Þ system rozbrojony
miga szybko
Þ wyþĢczone czujniki przy otwartym bagaŇniku
miga po dwa razy
Þ uzbrojony immobilizer
Ļwieci siħ na staþe
Þ tryb serwisowy funkcji immobilizera (tylko przy wþĢczonym zapþonie)
Blokada silnika
Uzbrojenie alarmu nie pozwala na uruchomienie silnika. Wbudowany immobilizer powoduje
zablokowanie jednego z obwodw elektrycznych (wybr instalatora) np. zapþonu lub p-py paliwa.
Automatyczne blokowanie i odblokowanie zamka centralnego Î funkcja
programowana
Dla bezpieczeıstwa kierowcy i pasaŇerw, drzwi w samochodzie automatycznie zamknĢ siħ po 3
sekundach od wþĢczenia zapþonu. Kiedy wyþĢczymy zapþon drzwi natychmiast siħ odblokujĢ.
Informacja o prbie wþamania oraz pamiħę ostatniego zdarzenia
JeŇeli podczas nieobecnoĻci wþaĻciciela pojazdu nastĢpiþa prba wþamania, przy rozbrojeniu systemu
bħdzie sþychaę, oprcz normalnych dodatkowĢ liczbħ sygnaþw dŅwiħkowych. Przyczyna alarmu
bħdzie odpowiednio sygnalizowana:
4 sygnaþ syreny
Þ wzbudzenie czujnikw
3 sygnaþ syreny
Þ wþĢczenie stacyjki
2 sygnaþy syreny
Þ otwarcie drzwi, maski lub bagaŇnika
Pamiħę ostatniego alarmu moŇemy wywoþaę w nastħpujĢcy sposb:
1. Wciskamy i trzymamy wyþĢcznik serwisowy.
2. WþĢczamy i wyþĢczamy alarm.
3. Miganie diody LED sygnalizowaę bħdzie przyczynħ ostatniego alarmu: ....
4 migniħcia diody
Þ wzbudzenie czujnikw
3 migniħcia diody
Þ wþĢczenie stacyjki
2 migniħcia diody
Þ otwarcie drzwi, maski lub bagaŇnika
Inteligentna samodiagnoza systemu
Gdy podczas uzbrajania alarmu niedomkniħte sĢ drzwi, maska, bagaŇnik, lub gdy uszkodzony jest
ktryĻ czujnik bħdzie sþychaę dodatkowe 4 sygnaþy dŅwiħkowe. W tej sytuacji system automatycznie
pominie uszkodzony obwd, zapobiegajĢc faþszywym alarmom.
UWAGA: JeŇeli w stanie uzbrojenia czujnik dodatkowy wywoþa piħciokrotnie alarm to
system go zablokuje.
Instrukcja obsþugi Challenger NT Ford ODIS/Pilot ver.D
str.3/5
288523280.008.png 288523280.009.png 288523280.010.png 288523280.011.png 288523280.012.png 288523280.013.png 288523280.014.png 288523280.015.png
Samouzbrojenie (rearming)
JeĻli w ciĢgu 45 sekund od wyþĢczenia alarmu nie nastĢpi otwarcie drzwi, alarm uzbroi siħ
automatycznie zamykajĢc drzwi. Funkcja zabezpiecza nas przed przypadkowym rozbrojeniem
systemu (np. naciĻniħcie nadajnika (pilota) w kieszeni).
Awaryjne wyþĢczenie alarmu
Awaryjne wyþĢczenie alarmu pozwala wyþĢczyę sygnaþy alarmowe oraz pominĢę wszystkie funkcje
ochronne w sytuacji awaryjnej, gdy system nie reaguje na nadajnik(pilota) (np. wyczerpana bateria).
1. WejĻę do samochodu, otwierajĢc drzwi kluczem (zostanĢ otwarte tylko drzwi kierowcy, wþĢczy
siħ alarm).
2. PrzeþĢczyę stacyjkħ w pozycjħ zapþon (Uwaga!!! Po wþĢczeniu zapþonu wyþĢczenie alarmu
jest moŇliwe tylko i wyþĢcznie ukrytym wyþĢcznikiem. Nie wyþĢczymy alarmu pilotem)
3. Wprowadzię PINKOD (Patrz wprowadzanie i programowanie PINKODU) Î alarm zostanie
rozbrojony i bħdzie moŇna uruchomię silnik.
Immobilizer
Zawsze po wejĻciu do samochodu i wþĢczeniu zapþonu (sygnaþy dŅwiħkowe z miniaturowego
gþoĻniczka bħdĢ nam przypominaþy o nie rozbrojonym immobilizerze) musimy rozbroię immobilizer
poprzez wpisanie PINKODU (system potwierdzi to trzema sygnaþami dŅwiħkowymi miniaturowego
gþoĻniczka). W ten sposb informujemy system, Ňe silnik bħdzie uruchamiany przez upowaŇnionĢ
osobħ. Po 20 sekundach od chwili wyþĢczenia zapþonu immibilizer uzbroi siħ ponownie i bħdzie
koniecznoĻę ponownego wpisania PINKODU. WþĢczenie alarmu rwnieŇ powoduje uzbrojenie
immobilizera. Uzbrojenie immobilizera sygnalizowane jest podwjnym miganiem diody LED. Funkcja
zabezpiecza samochd w przypadku kradzieŇy kluczy z pilotem.
Tajny PINKOD
TAJNY KOD ROZBRAJAJġCY - Definicja
CYFRA: Cyfra jest dowolnĢ liczbĢ od 1 do 25 (wþĢcznie).
PINKOD: MoŇe skþadaę siħ z jednej, dwch lub trzech liczb.
KOD JEDNOCYFROWY = X = dowolna liczba od 1 do 25.
KOD DWUCYFROWY = XY = dwie dowolne liczby od 1, 1 do 25, 25.
KOD TRZYCYFROWY = XYZ = trzy dowolne liczby od 1, 1, 1 do 25, 25, 25.
UWAGA : Fabryczny kod cyfrowy jest zawsze liczbĢ 2. Dlatego bezwzglħdnie naleŇy
wprowadzię nowy kod, wybrany przez uŇytkownika. CzynnoĻę tħ powinien wykonaę
autoryzowany serwis.
Wprowadzenie cyfry
W celu wprowadzenia cyfry naleŇy przycisnĢę i zwolnię przycisk, tyle razy, ile wynosi
zaprogramowania cyfra. Nastħpnie poczekaę na sygnaþ dŅwiħkowy i migniħcie diody LED (sygnaþy te
nie oznaczajĢ poprawnej cyfry, tylko informujĢ, Ňe moŇemy rozpoczĢę wprowadzanie nastħpnej).
Wprowadzenie PINKODU
JeŇeli PINKOD jest jednocyfrowy naleŇy go wprowadzię w sposb podany wyŇej. JeŇeli kod ma dwie
lub trzy cyfry naleŇy powtarzaę powyŇsze postħpowanie dla kaŇdej cyfry kodu, wprowadzenie
poprawnego PINKODU zasygnalizowane bħdzie trzykrotnym sygnaþem dŅwiħkowym.
UWAGA! Wprowadzenie szeĻciu bþħdnych cyfr spowoduje zablokowanie alarmu na
10 sek. W tym czasie alarm nie bħdzie przyjmowaþ Ňadnych wprowadzanych cyfr.
Przykþad wprowadzenia PINKODU o numerze Î 3,4,1
1. WþĢcz zapþon
2. NaciĻnij 3 razy przycisk, poczekaj na sygnaþ dŅwiħkowy.
3. NaciĻnij 4 razy przycisk, poczekaj na sygnaþ dŅwiħkowy.
4. NaciĻnij 1 raz przycisk, poczekaj na trzy sygnaþy dŅwiħkowe, kod jest prawidþowy.
Instrukcja obsþugi Challenger NT Ford ODIS/Pilot ver.D
str.4/5
288523280.016.png 288523280.017.png
Tryb serwisowy funkcji immobilizera:
W przypadku, kiedy chcemy pozostawię samochd w serwisie bez ujawniania PINKODU lub nie
chcemy korzystaę z funkcji immobilizera naleŇy zablokowaę jĢ trybem serwisowym.
WþĢczenie trybu serwisowego funkcji immobilizera:
1. WþĢczyę stacyjkħ w pozycjħ zapþon.
2. Wprowadzię PINKOD, po wprowadzeniu ostatniej cyfry kodu nie puszczamy przycisku, dioda
LED zapali siħ. TrzymajĢc przycisk czekamy na krtki sygnaþ syreny.
3. Puszczamy przycisk, przy wþĢczonym zapþonie dioda LED bħdzie siħ palię na staþe,
przypominajĢc nam o wþĢczonym trybie serwisowym.
WyþĢczenie trybu serwisowego funkcji immobilizera:
1. WþĢczyę stacyjkħ w pozycjħ zapþon.
2. Wprowadzię PINKOD, po wprowadzeniu ostatniej cyfry usþyszymy krtki sygnaþ syreny, dioda
LED zgaĻnie, tryb serwisowy zostaþ wyþĢczony.
ODIS Î Optimal Driver Identification System
Dziaþanie systemu polega na automatycznej, bezobsþugowej identyfikacji wþaĻciciela pojazdu. Proces
identyfikacji osoby prowadzĢcej samochd jest realizowany sygnaþem z identyfikatora (Personal
Transmiter), noszonego zawsze przy sobie. Kiedy w momencie podchodzenia do samochodu alarm
otrzyma sygnaþ z identyfikatora, nastĢpi odblokowanie immobilizera. Nie ma potrzeby wyþĢczania
immobilizera przyciskiem, choę istnieje taka moŇliwoĻę Identyfikator jest wyposaŇony w jeden
wewnħtrzny przycisk, ktry sþuŇy do jego zaprogramowania do systemu.
Instrukcja obsþugi Challenger NT Ford ODIS/Pilot ver.D
str.5/5
Zgłoś jeśli naruszono regulamin