JAK ZROBIĆ LAMPKĘ NOCNA.doc

(24 KB) Pobierz
JAK ZROBIĆ LAMPKĘ NOCNA

JAK ZROBIĆ LAMPKĘ NOCNA

 

Tutorial ten opisuje jak zrobic lampke nocna. Jest to tutorial ukazujacy wykorzystanie podstawowych narzedzi Max'a, tak wiec bedzie on pomocny poczatkujacym grafikom. Nie jest to tutorial trudny jednak do jego wykonania potrzebna bedzie wiedza podstawowa o programie, chodzi mi o umiejscowienie narzedzi. A wiec do dziela..... :)

 

---------------------------------------------------

 

 

Zaczniemy od wlanczenia programu, lub jezeli jest juz wlanczony to nacisnij RESET z menu FILE :).

W oknie widoku FRONT tworzymy linie > CREATE > SHAPES > LINE tak jak na rys.1.

(wlancz najlepiej SNAP TO GRID, bedzie sie lepiej pracowalo).

 

 

 

Majac zrobiona linie przejdz do zakladki MODIFY i na

poziomie VERTEX zacznij edytowac ta linie jak na rys.2 .

 

 

 

Wierzcholkom 1,2,3,4,5,6 daj wygladzanie BEZIERA.

Efekt naszych modyfikacji powinien wyglandac tak...

 

 

 

Majac tak przygotowana linie przypisujemy do niej modyfikacje

MODIFY > MORE > LATHE . Dajemy wiecej segmentow ( ja dalem 32),

align MIN, oraz zaznaczamy opcje WELD CORE aby nie miec

smieci na gorze i dole naszego obiektu. Jak narazie jestesmy na tym etapie rys.4 .

 

 

 

Kolejna rzecza jaka zrobimy bedzie nasadka pod zarowke (czy jak to tam sie nazywa :) ).

W widoku FRONT tworzymy linie jak na rys.5.

 

 

 

Modyfikujemy ja na poziomie VERTEX zaokraglajac jej dolny rog.

Znowu dajemy LATHE. Teraz czas na abazur. W oknie widoku TOP

tworzymy CREATE > SHAPES > NGON z 20 sciankami ( SIDES=20 ).

 

 

 

Prezchodzimy do zakladki MODIFY > EXTRUDE . Wartosc dobierz sobie

sam wedle uznania ( ja dalem AMOUNT=250 ) rys.7 .

 

 

 

Teraz modyfikacja EDIT MESH dla naszego abazura.

W widoku TOP wyselekcjonuj co 2 VERTEX tak jak na rys.8,

 

 

 

zeskaluj NON-UNIFORM'em wzgl. osi XY o jakies 10%.

Teraz w widoku FRONT wybierz wszystkie gorne wierzcholki

i zeskaluj je o 35%, efekt na rys.9 .

 

 

 

Jednak jak pewnie zauwazyles nasz abazur jest "pelny w srodku"

tzn. ze nie mozna nic do niego wlozyc :).

Nacisnij edycje na POLYGON'ach, zaznacz dolna czesc abazura

i opcja EXTRUDE zrob w nim dziore, a BEVEL'em

zmniejsz rozmiar tego polygonu rys.10 .

 

 

 

Aby nasz klsz nie byl taki kanciaty mozna do niego dodac

modyfikacje SMOOTH z wartoscia TRESHOLD=20 rys.11 .

 

 

 

Mamy wiec lampke gotowa, mozna dodac do niej jeszcze pare

detali takich jak kabel, jakies pierscienie, swiatla,

texturki, co tylko wyobraznia podpowie. A tak moze wyglandac koncowa lampka...

 

 

 

Na tym zakoncze.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin