Sfera Aktywności Emocjonalno-społecznej.docx

(16 KB) Pobierz

Sfera Aktywności Emocjonalno- Społecznej

 

 

 

Charakterystyczne umiejętności dziecka

Działania Wspierające

3 lat

4 lat

5 lat

6 lat

Wiedza o sobie

- Wie jak Się nazywa

- Wie ile ma lat

-Zaczyna używać zaimków „Ja” i „Nie”

- Żyje w świecie wyobraźni

- Myślenie pod kątem, wzbogacenia własnego „ Ja”

- Potrafi się przedstawić

- Zna swoje uczucia

-Zna numery telefonów

- Bardziej samodzielny

- Częste zadawanie pytań

- Częste powtarzanie informacji istotnych

Codzienne zachowanie się

- Zadaje dużo pytań

- Umie swobodnie jeść

- Skrajne emocje

- Myje twarz i ręce

- Rozumie polecenia

- potrafi manipulować

- Stara się samodzielnie ubrać

- Samodzielnie korzysta z łazienki

- Lubi przeciwstawiać się rodzicom

- Pewny siebie

-Przechwalanie

 

-Przystosowuje się do nowych sytuacji

 

- Potrafi samodzielnie dbać o siebie

- Niegrzeczne, krnąbrne

- Trudno przyznają się do błędów

- Lubią kłamać

- Żądny przygód

- Uczenie podstawowych czynności, pokazywanie i pomaganie w ich realizacji

Zachowanie się w nowych sytuacjach

- Ssanie kciuka

- Krycie się za rodzicem

-Skrępowanie / wstyd

- Reaguje płaczem

- Jest zazdrosny o innych członków rodziny

- Nieśmiałe / Oporne

- Trudno mu się rozstać z rodzicem

- Nawiązuje relacje z innymi

 

- Potrafi odnaleźć się w nowej sytuacji

- Oswajanie z nowymi rzeczami

- Tłumaczenie jak zachować się w danej sytuacji

Nawiązanie kontaktu z innymi

- Kontakty nie są istotne

- Skupiony jest na rodzicu

- Chce zwrócić uwagę na siebie

- Jest bardzo aktywny

- Dołącza do grupy

- Lubi przebywać w gronie rówieśników

- Lubi być w centrum uwagi

- Popisuje się

- Umożliwienie dziecku, kontaktu z rówieśnikami

- Wytłumaczenie zasad / Reguł

Zachowanie się podczas działania

- Lubi  sam się bawić

 

 

 

- Równolegle bawi się z rówieśnikami

- Dołącza do grupy

- Bawi się z grupą

- Umożliwienie rozwoju dziecka, poprzez zapewnienie mu środków dydaktycznych

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin