adaptacja_pomocy.pdf
(
2630 KB
)
Pobierz
95243363 UNPDF
Praca zbiorowa pod redakcją
Kornelii Czerwińskiej
Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej
Warszawa 2008
Recenzenci:
Prof. dr hab. Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz, UKSW
Prof. dr hab. Zoia Palak, UMCS
Redakcja techniczna:
Tomasz Piech
na język angielski:
Renata Wójtowicz
Tłumaczenie
Projekt okładki:
Tadeusz Kuczyński
Publikacja wydana w ramach projektu
„Per linguas mundi ad laborem” współinansowanego
ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL
©
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego
ISBN: 978-83-89600-45-5
Wydawca:
Akademia Pedagogiki Specjalnej
ul. Szczęśliwicka 40, 02-353 Warszawa
tel. 0-22 824-69-05
fax 0-22 658-11-18
SpiS treści
Wstęp
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
Wprowadzenie . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 14
Anna Augustyn
Adaptacja materiałów dydaktycznych w nauce języka niemieckiego
uczniów z dysfunkcją wzroku
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
19
Kornelia Czerwińska
Rysunek wypukły jako pomoc dydaktyczna w nauczaniu języków obcych
- doniesienia z badań................................................... 36
Jacek K. Knychała
Jak adaptować pomoce przeznaczone do nauki języka niemieckiego
uczniów niewidomych i słabo widzących – wskazówki praktyczne ............ 70
Ursula Weber-Kusch
Wybrane zagadnienia z zakresu nauczania języka niemieckiego
uczniów niewidomych - z doświadczeń własnych . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 82
Magdalena Michnowska
Ocena efektywności adaptacji zastosowanej w podręcznikach
dla uczniów słabo widzących . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88
Monika Szyperska
Jak wybrać podręcznik do nauki języka angielskiego dla ucznia
słabo widzącego? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95
Anna Tomaszewska
Adaptacja arkuszy egzaminacyjnych dla uczniów słabo widzących ........... 104
Grzegorz Rzeszutek
Wykorzystanie komputera podczas sprawdzania wiedzy u uczniów
z dysfunkcją wzroku . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109
Joanna Dłuska
Sposoby przezwyciężania trudności w przygotowywaniu materiałów
do nauczania języków obcych uczniów z dysfunkcją wzroku
w szkole podstawowej . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126
Katarzyna Grunt, Joanna Mitura, Wanda Tomasik
Metody i pomoce dydaktyczne w pracy ze zdolnym uczniem niewidomym
na zajęciach języków obcych – doniesienia z praktyki ...................... 134
Antonina Adamowicz-Hummel
Strategie radzenia sobie z nie zaadaptowanym materiałem dydaktycznym
-wykorzystanie pomocy optycznych i nieoptycznych w nauczaniu
osób z dysfunkcją wzroku.............................................. 139
Plik z chomika:
AGARR
Inne pliki z tego folderu:
[050218]_Agata_Piechna_-_Praca_z_dzieckiem_s_abowi.doc
(153 KB)
1. Walthes R (2007)., Tyflopedagogika, GWP, Gdańsk . (roz. Ślepota a uszkodzenie wzroku s.37-43, Historia tyflopedagogiki str. 134-142).rar
(37145 KB)
1.Fojkis A. (2004), Wyobrażenia surogatowe, ich rola i znaczenie w kształtowaniu wyobrażeń świata i pojęć u niewidomych [w] Szkoła Specjalna nr 3.rar
(21360 KB)
1.Kuczyńska-Kwapisz J. (2001), Edukacja dzieci niewidomych i słabo widzących w Polsce - historia, teraźniejszość i wizje przyszłości [w]Szkoła Specjalna nr 2.rar
(8844 KB)
1.Miler - Zdanowska K. (2008), Zastoswoanie planów w nauczaniu orientacji przestrzennej osób niewidomych [w] Szkoła specjalna nr 4.rar
(9770 KB)
Inne foldery tego chomika:
ADHD
adopcja, dom dziecka, rodzina zastępcza, opieka zastępcza
AGRESJA
ALTERNATYWNE SPOSOBY KOMUNIKACJI
ANALIZA I SYNTEZA WZROKOWA
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin