Z okazji zakończenia roku szkolnego w przedszkolu postanowiłam przygotować program artystyczny pod hasłem „ Z muzyką przez świat idziemy”. Układając program – napisałam kilka wierszy które wkomponowałam w całość scenariusza, by uatrakcyjnić przebieg tej uroczystości. Tutaj chciałabym tylko podzielić się własną twórczością. .
Muzyczne Abecadło
A – audycja artysta i akustyka
Akustyk z artystą się boryka
Żeby było dobre brzmienie
Potrzebne jest dobre nagłośnienie
B – jak basem gruchnie czasem
To zastukasz aż obcasem
Bardzo gruby jest ten bas
Lecz zachwycić może was
C – cymbałki dźwięczą cudnie
Raz ochoczo raz marudnie
Jak dzwoneczki albo dzwony
Takie dźwięczne mają tony
D- dyrygent prosto staje
Instrumentom znak swój daje
Gdy batutę wezmę w dłonie
Wtedy mnie słuchają one
E – ekspresja twórcza artystów wielu
Estrada sukcesy i porażki
Koncerty emocje i zachwyty
Echem odbite od ścian oklaski
F – Flecista na swym flecie
Często sam lub gram w duecie
Jam flecista nie fujara
Fletów różnych jest co miara
G – grzechotki grzechoczemy
Dużo hałasu nieraz czynimy
Czasem małe dzieci zabawiamy
Raz miłe a raz kaprysy mamy
H – jak hejnał, Ch – jak chór
Hejnał gra jeden, chórzystów jest stu
Chóralnie razem, zwarcie i spójnie
Każdy chórzysta czuje się dumnie
I – Instrumentów cały świat
Instrumentów są rodziny
W swej inwencji instrumenty
Tworzą świat wielki niepojęty
J – jednogłośność ujętą w jednej linii
Jednogłośnie współbrzmiałe dźwięki
Jak na jeden głos można zaśpiewać
Chóralnym głosem piosenki
K – kołatki, stukot koni
Kastaniety trzymane w dłoni
Swym kołataniem galopujemy
Jak się zmęczymy to przystajemy
L - lutnicy, ludwisarze
Tworzą swoje dzieła
Lutnik buduje skrzypce
Ludwisarz dzwony odlewa
Ł – jak łobuz co przeszkadza
Czasami zagłusza czasami zawadza
Pcha się wszędzie chociaż nie proszony
Zakłóca dźwięki zakłóca tony
M – grane melodie i wkoło muzyka
Wielka orkiestra i gwizd czajnika
Te co wychodzą nucone grane
I wszystkie inne dźwięki spotykane
N – nuty i nutki w pięciolinii zapisane
Ustawione jedna za druga tworzą gamę
Nuty to zapis piosenki bez słowa
Nuty i nutki o nich tu mowa
O – jak orkiestra i oklaski
Instrumentów okrzyki i trzaski
Każdy by grał na swą nutę
Lecz dyrygent ma batutę
P - Perkusista na perkusji rytmy wystukuje
Na pianinie nam pianista akompaniuje
Przeróżne piosenki na nim wygrywa
To do tańca, to do słuchania nas wzywa
R – jak raper co rapuje
I rozgłośnia radiowa
Gdzie audycje nagrywają
Ci co grają i śpiewają
S – skrzypek skrzypce chwycił w dłonie
Smyczek zgrabnie po strunach sunie
Spod smyczka wyskakują dźwięki
Jakieś znanej zaklętej piosenki
T – trębacz jestem nie Trąbalski
Złotą trąbkę w ręku trzymam
O 12 z Kościoła Mariackiego
Hejnał na cały świat posyłam
U – utwory muzyczne
Poważne, klasyczne
W rożnych formach, nastrojach, tonacjach
Oraz przeróżnych wariacjach
W – wiolonczela i wiolonczelistka
Może grac w duecie może jako solistka
Bardzo śpiewna jej barwa soczysta
Zwana bywa jako basowa wokalistka
Z – zdanie muzyczne muzyczne zdaniena pięciolinii nutkami zapisane
Zdanie muzyczne bywa zagrane
Czasami może być zagłuszane
Y yyyyyyyyyy się ciągle zastanawia
Yyyyyyyyy przerwa w muzyce – pauza
Yyyyyyyyy – to przecież nie wypada
Yyyyyyyy – co zrobić próżna rada
Krystyna Marciniak
Nuty i nutki
Nuty i nutki w świecie muzyki
Mają też swoje różne wybryki
To są wysokie to znów niziutkie
Raz bardzo głośne to raz cichutkie
Bywają smutne i zapłakane
Lub są wesołe i rozbrykane
Raz pełzną wolno jak od niechcenia
To biegną szybko aż brak im tchnienia
Gama
Pięć liniej cztery pola
Nutki:
Do re mi fa sol la si do
Stoją sobie nutki w miejscu wyznaczonym
Każda z nich odzywa się swoim tonem
Do si la sol fa mi re do
I tak wciąż ćwiczymy gamy
I tak wciąż sie prześcigamy
diabel123