PROJEKT
PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO
mgr Sylwii Świerczek
nauczyciela kontraktowego ubiegającego się
o stopień nauczyciela mianowanego
na okres od 1 września 2007r. do 31 maja 2010r.
„Pisanie o tym, co się robi, pomaga nierzadko zrozumieć znaczenie własnego osiągnięcia, zdanie sobie z niego sprawy”.
(M. Czerepaniak-Walczak)
Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż:
mgr Sylwia Świerczek
Imię i nazwisko opiekuna stażu:
Ewa Tyde
Nazwa placówki, w której nauczyciel odbywał staż:
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy
w Będzinie
Plan rozwoju zawodowego zgodny z:
- Rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni
awansu zawodowego nauczycieli;
- Kartą Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r. (z późniejszymi zmianami);
- Przedszkolnym Planem Rozwoju;
- Przedszkolnym Programem Wychowawczym.
Cele wyznaczające kierunki działania w realizacji zadań w okresie stażu:
Cele główne:
- rozwój kompetencji nauczyciela
- zdobycie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego
Cele operacyjne:
- poznawanie dokumentów programowych przedszkola
- obserwowanie i prowadzenie zajęć
- realizowanie zadań wynikających z potrzeb placówki
- uczestniczenie w formach doskonalenia, służących własnemu rozwojowi
- doskonalenie warsztatu i metod pracy
wynikające z Rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli obejmują:
§ 7 ust. 2 pkt 1
UMIEJĘTNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY, DOKONYWANIE EWALUACJI WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA ICH SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA ZMIAN W TYCH DZIAŁANIACH
LP.
ZADANIA
FORMY REALIZACJI
SPOSOBY DOKUMENTOWANIA
TERMINY REALIZACJI
1.
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu
- zawarcie kontraktu
- opracowanie harmonogramu współpracy z opiekunem stażu
- organizowanie spotkań z opie-kunem stażu zgodnie z usta-lonym harmonogramem
- konstruowanie Planu Rozwoju Zawodowego
- kontrakt
- harmonogram współpracy
z opiekunem stażu
- notatki ze spotkań z opiekunem
stażu
- Plan Rozwoju Zawodowego
IX 2007
okres stażu
2.
Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu oraz innych nauczycieli
- hospitacja wg wcześniej
opracowanych narzędzi
- analiza zajęć z opiekunem
- scenariusze zajęć
3.
Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna
- opracowanie scenariuszy
zajęć
- analiza mocnych
i słabych stron
- karty hospitacji zajęć
4.
Organizowanie własnego warsztatu pracy.
- przygotowanie
miesięcznego planu pracy
w oparciu o podstawę
programową oraz
realizowany program
wychowania przedszkolnego
- przygotowywanie pomocy dydaktycznych, narzędzi diagnostycznych, dokonywanie ewaluacji własnych działań.
...
diabel123