Gimnastyka- skok okroczny przez kozła.doc

(46 KB) Pobierz

KONSPEKT NR 07                           

GIMNASTYKA

U: nauka skoku okrocznego przez kozła.

S: siła mięśni nóg.

W: sposoby wykorzystania przyborów w gimnastyce.

 

KLASA:             

MIEJSCE: sala gimnastyczna.             

LICZBA ĆWICZĄCYCH:             

CZAS: 45’

PRZYBORY I PRZYRZADY: dwie piłki koszowe, kozioł, materace, 2 liny,

 

 

TOK

TREŚĆ

INTERPRETACJA TREŚCI

UWAGI

Moment organizacyjno porządkowy

 

Zabawy ożywiające

Wyścigi rzędów

 

 

 

 

 

 

 

Ćw tł w pł strzałkowej

 

 

Ćw NN

 

 

Ćw tł w pł czołowej

 

Ćw równoważne

 

 

Ćw mm brzucha

 

 

 

Ćw mm grzbietu

 

 

 

Ćw tł w pł złożonej

 

 

Ćw w podporach

 

 

 

Ćw w podskokach

Zbiórka, powitanie, sprawdzenie listy obecności, podanie zadań lekcji.

 

 

1 slalom między sobą trzymając się cały czas za ręce.

 

2 uczniowie stają w rzędzie w lekkim rozkroku w odległości na wyciągnięcie RR. Pierwszy podaje piłkę nad głową drugi między NN itd. Piłkę trzymamy oburącz. Ostatni przynosi piłkę na początek. Wyścig kończy się jak pierwszy ponownie wróci na początek.

 

3 ustawienie i zasady jak wyżej, z tym że piłkę podajemy poprzez skręty tułowia (slalomem).

 

Ćwiczący stają w lekkim rozkroku plecami do siebie w odległości 1 kroku. Równoczesny skłon w przód tak aby podać sobie ręce między nogami.

 

Przepychanie w parach. Ćwiczący oparci są o siebie prawymi (lewymi) barkami.

 

PW plecami do siebie, dłonie podane nad sobą.

Równoczesne skłony boczne.

 

Stojąc przodem do siebie na prawych (lewych) nogach, lewymi (prawymi) nogami wykonujemy obszerne krążenia.

 

Leżenie tyłem, nogi ugięte w stawach kolanowych i splecione ze współćwiczącym. Równoczesne wykonywanie „brzuszków”.

 

 

PW leżenie przodem głowami do siebie. splecione RR obiera na biodrach, wyprostowane RR opiera na barkach współćwiczącego.

stara się unieść barki w górę, dociska do parkietu.

 

PW postawa w lekkim rozkroku plecami do siebie, RR podane w górze.

Równoczesne obroty w prawo 10x, a potem w lewo 10x.

 

PW leżenie tyłem obok siebie głowami w przeciwnych kierunkach. RR chwytamy za kostki współćwiczącego.

Przenoszenie partnera nad sobą na drugą stronę. Zmiana w parach.

 

Opierając RR na barkach współćwiczącego wykonujemy 15 energicznych podskoków.

 

 

 

 

 

Dwuszereg

 

 

Podział na dwa zastępy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie dobierają się w pary.

 

 

Zmiana stron.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zmiana w parach.

 

Skoki.

 

 

 

 

 

Ćw zwinnościowo akrobatyczne.

 

Ćw równoważne.

 

 

 

Ćw w zwisach i podporach.

 

 

 

Czas dla ucznia.

 

1.      Pokaz i objaśnienie.

2.      Odbicie obunóż z miejsca, ręce oparte na koźle.

3.      Jak wyżej z dwóch kroków.

4.      Jak wyżej z truchtu, siad okroczny na koźle.

5.      Prawidłowy przeskok.

 

Każdy uczeń wymyśla dowolny układ na ścieżce i wykonuje go kilkakrotnie.

 

 

Przejście po linie (kto dalej).

Ćw dodatkowe. Dwóch ćwiczących kręci liną pozostali przeskakują przez nią.

 

W zwisie, przejście po drabinkach z obrotami w prawo i w lewo.

Podpór przodem, nogi stopniowo przestawiamy po szczebelkach w górę. (każdy według własnych możliwości).

 

U: nauka skoku okrocznego przez kozła.

 

 

 

 

 

 

 

S: siła mm nóg.

 

 

Rozstawienie sprzętu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uprzątnięcie sali.

Ćw korekcyjno uspokajające

 

 

 

Moment organizacyjno porządkowy

Siad turecki, plecy wyprostowane, RR na kolanach, oczy zamknięte. Kto uzna że upłynęło 30’’ od włączenia czasu otwiera oczy i wstaje.

 

 

Zbiórka, omówienie zajęć, pożegnanie.

 

Dwuszereg.

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin