Media publiczne - System medialny w Polsce, red. P. Bielawski, A. Ostrowski.pdf
(
2665 KB
)
Pobierz
Redakcja naukowa
Piotr Bielawski i Andrzej Ostrowski
Recenzent
prof. dr hab. Marian Jasiukiewicz
Redaktor wydawniczy
Romuald Lazarowicz
Korekta
Mirosława Zmysłowska
Skład i łamanie
Rafał Łapiński
Copyright for text © by autorzy tekstów, 2010
Copyright for this edition © by Wydawnictwo „Lena”, 2010
All rights reserved.
ISBN 978-83-930857-1-2
Wydawnictwo „Lena”
ul. Pasteura 15a-20
50-367 Wrocław
www.wydawnictwo-lena.pl
Wydział Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej
Dolnośląska Szkoła Wyższa
ul. Strzegomska 47
53-611 Wrocław
e-mail: bielawski2@wp.pl
tel. 601 42 73 92
Nie ma wątpliwości co do znaczenia problematyki mediów publicznych we
współczesnej Polsce. Stały się one przedmiotem gry politycznej, są zawłaszcza-
ne przez kolejne ekipy polityczne sprawujące władzę. Są też politycznie wy-
korzystywane przez swoich aktualnych mocodawców. Banalne stwierdzenie
o tym, że są „czwartą władzą”, jest nieprawdziwe. Są one czymś więcej w dobie
mediatyzacji całego życia społecznego, także polityki.
Dlatego każda próba oglądu tej problematyki zasługuje na poparcie, zwłasz-
cza wtedy, kiedy autorami opracowań są teoretycy i praktycy mediów, a czasem
teoretycy praktykujący w mediach.
Aktualność tematu wynika także z sytuacji samych mediów publicznych,
które są w przededniu zmian szykowanych przez rządzącą koalicję, zmian usta-
wowych niezagrożonych – jak to wcześniej bywało – przez veto prezydenta.
prof. dr hab. Marian Jasiukiewicz
SPIS TREŚCI
Piotr Bielawski, Andrzej Ostrowski
Wstęp .................................................................................................................................................... 6
Z prof. Wawrzyńcem Konarskim (SWPS)
rozmawia dr Katarzyna Giereło-Klimaszewska (DSW)
Potrzebujemy odpowiedzialnych animatorów życia publicznego ................................................ 7
MODELE I SYSTEMY
Piotr Bielawski (DSW)
Media publiczne – potencjalny fundament demokracji w Polsce .............................................. 24
Krystyna Doktorowicz (UŚl)
Polski system mediów publicznych. Jak to się stało? .................................................................... 37
Paulina Olechowska (USz)
Ocena mediów publicznych w badaniach opinii publicznej po 1989 roku. Próba syntezy..... 47
Katarzyna Giereło-Klimaszewska (DSW)
Przyszła rola mediów publicznych w kontekście tworzenia systemu medialnego .................. 59
Beata Romiszewska (UMCS)
Pozycja mediów publicznych we współczesnych systemach medialnych
– wnioski dla Polski........................................................................................................................... 75
MISJA
Bogdan Borowik (UMCS)
Obywatelska koncepcja mediów publicznych – perspektywa politologiczna ........................... 88
Maria Gmerek (UWr)
Misja alternatywna .......................................................................................................................... 101
Małgorzata Gruchoła (KUL)
Edukacja medialna zadaniem mediów publicznych................................................................... 120
Bartłomiej Łódzki (DSW)
Powinności misyjne Polskiego Radia SA w zakresie rozwoju techniki i usług
w okresie 2005-2009........................................................................................................................ 139
EKONOMIA I SOCJOLOGIA
Marek Czyrka (WSBiA)
Dziennikarze mediów publicznych wobec polityków w pierwszych latach III RP ................ 154
Zbigniew Kosiorowski (ZPSB)
Zarządzanie mediami publicznymi w kryzysie zasilania abonamentowego ........................... 165
Mateusz Nieć (WSFP)
Państwo narodowe – rozrywka – media publiczne, wzajemne relacje ................................... 170
Andrzej Ostrowski (DSW)
Sport jako nośnik oglądalności telewizyjnej we współczesnym systemie medialnym........... 195
Adam Szynol (UWr)
Przyszłość mediów publicznych w Polsce
– najważniejsze wyzwania, problemy i ograniczenia.................................................................. 203
PRAWO
Andrzej Malicki (ORA)
Ochrona dóbr osobistych w przypadku ich naruszenia
w publikacjach medialnych............................................................................................................ 220
Józef Szocki (WSZ)
Miejsce własności intelektualnej w epokach prasy drukowanej i cyfrowej ............................. 235
Lucyna Szot (UWr)
Obiektywizm w mediach publicznych.......................................................................................... 248
REGIONALIZM
Katarzyna Bernat (WSEiP)
Rola Regionalnej Rozgłośni Polskiego Radia Kielce SA i TVP 3 Kielce
w budowaniu tożsamości regionu świętokrzyskiego .................................................................. 264
ks. Michał Drożdż (UPJPII)
Publiczne radio lokalne w integracji małych ojczyzn................................................................. 278
Lechosław Gawrecki (GWSHM)
Sport w regionalnych spółkach polskiego radia .......................................................................... 297
Jolanta Hajdasz (WSUS)
Regionalne media publiczne w Polsce – przyczyny agonii ....................................................... 307
Plik z chomika:
irq65
Inne pliki z tego folderu:
Z. Nęcki, Negocjacje w biznesie.pdf
(22557 KB)
B. McNair, Glasnost, Perestroika and the Soviet Media.pdf
(1738 KB)
J. Curran, Media and power.pdf
(3657 KB)
B. McNair, An Introduction to Political Communication.pdf
(1451 KB)
Mediatyzacja kampanii politycznych, red. M. Kolczyński, M. Mazur i S. Michalczyka.pdf
(69621 KB)
Inne foldery tego chomika:
-.-PSYCHOLOGIA KSIAZKI
◄Prace magisterskie i dyplomowe
●Sennik
♦♦♦ Mapy Ciała refleksologia
1181 ebooków mobi
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin