Październik 2009
Ośrodki zainteresowań
1. Jesień w lesie.
2. Bezpieczny przedszkolak.
3. Jesień wśród zwierząt.
4. Kolorowe listy
Zajęcia edukacyjne
Inne formy działalności
JESIEŃ W LESIE
05.10.09.102009r.
1. ( 3 ) „ Jesienny las”- rozmowa w oparciu o ilustrację połączona z zabawą dydaktyczną „Co możemy zobaczyć w lesie?”.„Jesienne drzewo”- ćwiczenia graf.
· Wypowiada się na temat lasu, dostrzega zmiany zachodzące jesienią.Zna budowę drzewa: pień, korona, gałęzie, liście.
2. ( 8 ) „Jesienna orkiestra”- nauka piosenki, gramy na instrumentach perkusyjnych, określamy charakter piosenki (powolna, smutna, nastrojowa), naśladujemy ruchem treść piosenki – wykorzystujemy sylwety zwierząt (jeża, niedźwiedzia, wiewiórki i zająca
· Śpiewa piosenkę wspólnie z rówieśnikami.
3. ( 3/6 ) “Grzybobranie” słuchanie wiersza D. Gellner z użyciem ilustracji grzybów jadalnych i trujących; zwrócenie uwagi na zachowanie ostrożności podczas zbierania grzybów w lesie
· Odpowiada na pytania dotyczące treści wiersza, zna podstawowe grzyby jadalne, rozpoznaje grzyba trującego .
4. ( 9 ) „ Grzyby”- praca plastyczna z kolorowego papieru.
· Uczy się prawidłowego i bezpiecznego posługiwania się nożyczkami
5. ( 5 ) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych -prowadzony metodą zadaniową.
· Wykonuje ćwiczenia zademonstrowane przez nauczycielkę, przestrzega zasad bezpieczeństwa.
Ø ( 11 / 2 ) Spacer po najbliższej okolicy – chodzimy po opadniętych liściach,
Ø ( 3 )Wykonujemy ćwiczenia ortofoniczne na zgłoskach „szu – szu”.
Ø ( 5 ) Doskonalimy czynności samoobsługowe, usprawniamy technikę samodzielnego jedzenia;
Ø ( 9 )Orzeszki dla wiewiórki – lepimy z plasteliny kulki różnej wielkości, kształtujemy sprawność manualną;
Ø ( 8 ) Zabawy kołowe ze śpiewem;
Ø ( 9 )“Grzybek muchomorek” karta pracy nr składanie grzyba pociętego na 3 części, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej
Ø ( 1 ) Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
Ø ( 3 )“Jesienna pogoda” zabawa ortofoniczna
Ø ( 14 )“Co gdzie pasuje?” zabawa polegająca na przyporządkowaniu obrazków do właściwych ilustracji np. grzyb-las, jabłko-sad;
Ø (14 ) Słuchanie bajki czytanej przez nauczycielkę ;
Ø ( 5 ) Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym
( 5 ) Zestaw ćwiczeń porannych wg K. Wlaźnik.
( 5 ) Zabawy ruchowe
Wiewiórki do dziupli” – z el biegu
„Spacer do lasu” - orient porządk
„Jeż i wiewiórki”- z el. Podskoku
„Na jednej nóżce”- z el równowagi
„Tunel”- z el czworakow
JESIEŃ WŚRÓD ZWIERZĄT
19.10.09.23.10.2009r
1. ( 3 ) „Głodny miś” – praca z obrazkiem- zapadanie w sen zimowy zwierząt: jeż, żaba, pszczoły, niedźwiedź. Gromadzenie pożywienia przez zwierzęta .
· wzbogacenie wiadomości przyrodniczych z życia roślin i zwierząt.
2. ( 8 ) „ A to jeż” – osłuchanie i nauka piosenki.
· powtarza słowa piosenki,
· śpiewa refren wspólnie z dziećmi.
3. ( 12 ) „ Zapasy wiewióreczki”- opoiwdanie M. Kownackiej
· poszerzenie wiadomości o zwierzętach żyjących w naturalnym środowisku- wiewiórka
· zapoznanie ze sposobem gromadzenia zapasów.
4. ( 5 ) Zestaw ćwiczeń gimnastycznych w formie opowieści mchowej „Spacer po lesie”.
· słucha i przestrzega poleceń nauczycielki.
· wesoło bawi się z rówieśnikami.
5. ( 9 ) „Wiewiórka i niedźwiedź” – praca plastyczna wypełnianie konturów plasteliną.
· sprawne ugniatanie plasteliny
· rozprowadzanie jej na całej powierzchni.
Ø ( 13 )Szukamy misia”- zabawa dydaktyczna- doskonalenie orientacji w przestrzeni umiejętne określanie położenia, nazywania sprzętów w sali.
Ø ( 9 ) Orzeszki dla wiewiórki – lepimy z plasteliny kulki różnej wielkości, kształtujemy sprawność manualną
Ø (2/5) Doskonalimy czynności samoobsługowe, usprawniamy technikę samodzielnego jedzenia;
Ø ( 8 ) „Jesienny koncert” – z wykorzystanie muzyki nagranej na płytach CD - kształcenie słuchu i rozwijanie dyspozycji muzycznych .
Ø ( 7 ) „ Kosmatek szuka mieszkania” – teatrzyk wg książki H. Zdzitowieckiej.
Ø ( 11/2 )Spacer po najbliższej okolicy – chodzimy po opadniętych liściach, wykonujemy ćwiczenia ortofoniczne na zgłoskach „szu – szu”.
Ø ( 9 ) „Jesienne nastroje” – malowanie farbami plakatowymi - właściwy dobór barw /zielony żółty, brązowy, czerwony/ - zgodny z aktualną porą roku.
Ø ( 15 ) Wyjście do biblioteki miejskiej – założenie karty czytelniczej naszej grupy
( 5 ) Zestaw ćwiczeń porannych
„Znajdź swoje miejsce” -orient porządk
„Tunel” -z e czwor
„Po wąskiej dróżce”- z e równowagi
„Duże i małe piłki” z e podskoku
„W lesie” -naśladowcza
BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK
12.10.- 16.10.2009r.
1. (3/ 6/ 10 ) „ Na skrzyżowaniu”- historyjka obrazkowa.
Poznanie podstawowych zasad ruchu drogowego i ich przestrzeganie.
2. ( 8 ) „ Indiańskim krokiem”- zabawy ruchowe i umuzykalniające na tle piosenki.
· ...
elautkowska