Bia�ystok wycofuje si� z "gej-kampanii" PREZYDENT: ZERWALI�MY UMOW� Fina� sprawy z nowym, kontrowersyjnym logo Bia�egostoku. W�adze miasta wycofa�y si� z umowy na realizacj� kampanii promocyjnej miasta, bo ta mia�a wykorzystywa� logo, podobne do znaku ameryka�skiej organizacji gej�w i lesbijek. Prezydent Bia�egostoku Tadeusz Truskolaski powiedzia� w czwartek na konferencji prasowej, �e decyzja zosta�a podj�ta "w zwi�zku z zaistnieniem okoliczno�cipoddaj�cych w w�tpliwo�� dalsze funkcjonowanie logotypu miasta w jego obecnej formie". Prawnicy sprawdzaj�, czy nie dosz�o do plagiatu. Promocja za 2,7 mln z� Za realizacj� kampanii, magistrat mia� zap�aci� krakowskiej firmie Grupa Eskadra, kt�ra wcze�niej opracowa�a nowe logo miasta, ponad 2,7 mln z�. Akcja promocyjna mia�a by� zrealizowana w maju tego roku i obejmowa� m.in. kampani� billboardow� w 10 najwi�kszych polskich miastach oraz emisj� spot�w reklamowych w og�lnopolskich mediach. Jak powiedzia� Truskolaski, w �rod� magistrat odst�pi� od realizacji umowy, wykorzystuj�c klauzul� pozwalaj�c� na rozwi�zanie jej w ci�gu miesi�ca od dnia podpisania. Podobne logotypy Sprawa wi��e si� z zamieszaniem wok� nowego logo miasta. Chodzi o odkryte przez internaut�w i podnoszone przez media du�e podobie�stwo logo Bia�egostoku do znaku u�ywanego w przesz�o�ci przez organizacj� skupiaj�c� m.in. homoseksualist�w i biseksualist�w z Nowego Jorku. Oba logotypy przedstawiaj� s�oneczka w ��to-czerwonych kolorach. Wed�ug Eskadry, podobie�stwo jest niezamierzone i przypadkowe. Ekadra: Nie wykluczamy, �e przyst�pimy do kolejnego przetargu Mateusz Zmy�lony, dyrektor kreatywny Eskadry, powiedzia� PAP, �e rozumie decyzj� magistratu i zgadza si� z ni�, poniewa� "w obliczu powagi sytuacji" i kontrowersji powsta�ych wok� logo nale�y najpierw spraw� wyja�ni� i zaczeka� na wyniki przygotowywanych przez prawnik�w ekspertyz. Nie wykluczy�, �e Eskadra wyst�pi w kolejnym og�oszonym przez miasto przetargu. Ekspertyzy pod koniec stycznia Wyniki dw�ch niezale�nych ekspertyz poznamy najprawdopodobniej pod koniec stycznia � poinformowa� prezydent Truskolaski. Obaj eksperci maj� odpowiedzie� na pytanie, czy dosz�o do pope�nienia plagiatu przy opracowywaniu logo. Koszt wykonania ekspertyz � 9 tys. z� � pokryje Eskadra. Wyniki ekspertyz ukierunkuj� dalsze prace magistratu zwi�zane z logo � poinformowa� Truskolaski. Doda�, �e je�eli eksperci uznaj� logo za plagiat, miasto "podejmie okre�lone kroki prawne". Nowa kampania si� op�ni Eskadra zadeklarowa�a te� pokrycie ewentualnych koszt�w profesjonalnych bada� opinii publicznej bia�ostoczan na temat logo, kt�re miasto przeprowadzi po uzyskaniu wynik�w ekspertyz. Jeszcze nie wiadomo, kiedy og�oszony zostanie kolejny przetarg na realizacj� kampanii promocyjnej Bia�egostoku. W�adze uzale�niaj� to od podpisania umowy z marsza�kiem wojew�dztwa na dofinansowanie tej kampanii ze �rodk�w Regionalnego Programu Operacyjnego. Najprawdopodobniej realizacja kampanii op�ni si�. �r�d�o: http://www.tvn24.pl/12690,1581636,0,1,bialystok-wycofuje-sie-z-gej_kampanii,wiadomosc.html
transfuzja