montaż silnika.PDF
(
773 KB
)
Pobierz
Slajd 1
Cz
ęś
ci i zespo
ł
y silnika po naprawie
sprawdza si
ę
, a nast
ę
pnie montuje.
Przed monta
ż
em wszystkie cz
ęś
ci silnika
musz
ą
by
ć
umyte i przedmuchane
spr
ęż
onym powietrzem. Niektóre z nich
sp
ł
ukuje si
ę
rzadkim olejem.
Cylindry pokrywa si
ę
cienk
ą
warstw
ą
oleju o dobrych w
ł
a
ś
ciwo
ś
ciach smarnych.
Sk
ł
adanie silnika rozpoczyna wmontowanie do kad
ł
uba
uk
ł
adu
korbowego
.Najpierw wk
ł
ada si
ęł
o
ż
yska g
ł
ówne i wa
ł
korbowy.
Czopy wa
ł
u i panewki powinny by
ć
bardzo starannie
oczyszczone i pokryte warstw
ą
oleju. Nast
ę
pnie montuje si
ę
t
ł
oki z korbowodami. W silnikach z wymiennymi mokrymi
tulejami mo
ż
na najpierw w
ł
o
ż
y
ć
t
ł
ok z pier
ś
cieniam i
korbowodem do tulei, a potem dopiero osadzi
ć
je razem z
tulej
ą
w kad
ł
ubie. Po w
ł
o
ż
eniu t
ł
oków do wszystkich
cylindrów wk
ł
ada si
ę
panewki do korbowodów i pokryw, po
czym zak
ł
ada si
ę
je na odpowiednie czopy korbowe.
Ś
ruby
nale
ż
y dokr
ę
ca
ć
kluczem dynamometrycznym. Bardzo wa
ż
ne
jest staranne zabezpieczenie nakr
ę
tek. Po zamontowaniu
uk
ł
adu korbowego przykr
ę
ca si
ę
wewn
ę
trzne przewody
olejowe, pomp
ę
oleju,smok i przygotowuje si
ę
doln
ą
cz
ęść
kad
ł
uba do zamkni
ę
cia misk
ą
olejow
ą
. Podczas zak
ł
adania
pompy oleju nale
ż
y zwróci
ć
uwag
ę
na prawid
ł
owe zaz
ę
bienie
ko
ł
a z
ę
batego nap
ę
du pompy, nast
ę
pnie sprawdzi
ć
, czy
wszystkie
ś
ruby zosta
ł
y w
ł
a
ś
ciwie dokr
ę
cone i zabezpieczone
oraz za
ł
o
ż
y
ć
uszczelk
ę
. Uszczelk
ę
zwykle obustronnie smaruje
si
ę
past
ą
uszczeniaj
ą
c
ą
. Misk
ę
olejow
ą
przykr
ę
ca si
ę
do
kad
ł
uba, zwracaj
ą
c uwag
ę
na w
ł
a
ś
ciwe u
ł
o
ż
enie si
ę
uszczelki.
Wk
ł
adanie t
ł
oków z pier
ś
cieniami do cylindra
.
Nast
ę
pnym montowanym mechanizmem jest
uk
ł
ad rozrz
ą
du.
Kolejno
ść
monta
ż
u zale
ż
y od rozwi
ą
zania konstrukcyjnego
tego uk
ł
adu. Ko
ł
o nap
ę
dowe wa
ł
ka rozrz
ą
du najcz
ęś
ciej
osadza si
ę
na wa
ł
ku przed w
ł
o
ż
eniem go do silnika.
Popychacze i czopy przed wmontowaniem nale
ż
y
posmarowa
ć
olejem silnikowym. Podczas zaz
ę
biania kó
ł
nap
ę
du wa
ł
ka lub przed za
ł
o
ż
eniem
ł
a
ń
cucha ( lub paska
z
ę
batego ) nale
ż
y zwróci
ć
uwag
ę
na znaki umo
ż
liwiaj
ą
ce
prawid
ł
owe zestawienie rozrz
ą
du. Sposoby znakowania kó
ł
s
ą
ró
ż
ne. Nale
ż
y zawsze sprawdzi
ć
sposób oznakowania w
instrukcji fabrycznej pojazdu. W przypadku nap
ę
du
ł
a
ń
cuchem lub paskiem z
ę
batym wa
ż
ne jest równie
ż
sprawdzenie, czy obydwa ko
ł
a znajduj
ą
si
ę
w jednej
p
ł
aszczy
ź
nie. W
ł
a
ś
ciwe po
ł
o
ż
enie kó
ł
uzyskuje si
ę
,
zmieniaj
ą
c liczb
ę
podk
ł
adek regulacyjnych. Sposób monta
ż
u
pozosta
ł
ych elementów mechanizmu rozrz
ą
du – zaworów,
d
ź
wigienek, dr
ąż
ków popychaczy itd. - zale
ż
y od konstrukcji
silnika. Wi
ę
kszo
ść
nowoczesnych silników ma mechanizmy
rozrz
ą
du umieszczone w g
ł
owicy.
Plik z chomika:
smario25
Inne pliki z tego folderu:
Diagnostyka układu kierowniczego ( Politechnika Warszawska ).pdf
(2029 KB)
Kąty ustawienia kół ( WERTHER International ).pdf
(160 KB)
Geometria kół i systemy zawieszenia KIA.pdf
(918 KB)
Jak uzyskać licencję sportową.doc
(30 KB)
Regulamin_MPRC.pdf
(199 KB)
Inne foldery tego chomika:
Pliki dostępne do 19.01.2025
@@@ Planeta X
▼ Archeologia Zakazana ▼
▼ Inne spojrzenie ▼
▼ National Geographic ▼
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin