badanie.doc

(42 KB) Pobierz
…………………………………………………………………………… klasa II……

Grupa I                  BADANIE WYNIKÓW CZYTANIA ZE ZROZUMIENIEM 
 

  …………………………………………….          …II…….       …………………………..

         ( Imię i nazwisko ucznia)                                 ( klasa)               ( % , ocena, data )

 

Przeczytaj uważnie tekst.

      Jest już późna jesień. Na dworze jest zimno i pochmurno.

    Jaskółki, bociany, słowiki, szpaki, wilgi i inne ptaki odleciały do ciepłych krajów. W Polsce zostały wróble, sójki, gawrony, sikorki.  Z dalekiej północy przyleciały jemiołuszki i gile. Rośliny zielne obumierają. Nie widać już owadów, które są podstawowym pożywieniem ptaków.

    Pogoda jest zmienna. Temperatura powietrza obniża się. Poranki są zamglone, a gdy temperatura spada poniżej zera, pojawia się szron. Wieją zimne wiatry. Jesienne wiatry wieją z różną siłą: od słabszych powiewów, poprzez wichury, aż do niszczących huraganów. Po niebie przesuwają się ciężkie chmury. Rodzaj chmur i wielkość powierzchni nieba przez nie zajęta decydują o zachmurzeniu. Bardzo rzadko niebo bywa bezchmurne, najczęściej jest częściowo lub całkowicie zachmurzone.

    Dni stają się coraz krótsze, a noce dłuższe.

    Zdarza się, że w połowie listopada spada pierwszy śnieg.
 

PODKREŚL PONIŻEJ PRAWIDŁOWE ODPOWIEDZI :                                           

1. Późną jesienią na dworze jest najczęściej:                                         …./1p

·        ciepło i pogodnie

·        zimno i pochmurno

2. Z Polski do ciepłych krajów nie odleciały:                                         .…./1p

·        szpaki, jaskółki, bociany i skowronki

·        wróble, sikorki, gawrony i sójki

3. Z dalekiej północy przyleciały do naszego kraju:                               …./1p

·        skowronki i wróble

·        gile i jemiołuszki

4. Szron pojawia się, gdy temperatura powietrza:                                  …./1p

·        spada poniżej zera

·        jest powyżej zera

5. Jesienne wiatry są:                                                                             …../1p

·        słabe i ciepłe

·        zimne i zmienne

6. Jesienią zachmurzenie zależy od:                                                        …./1p

·        rodzaju chmur i powierzchni nieba przez nie zajętej

·        temperatury powietrza i siły wiatru

7. Jesienią dni stają się:                                                                           …./1p

·        dłuższe

·        krótsze

 

Kryteria oceniania zgodne z WSO:

0 - 40%   Nie potrafi

41 - 51%   Słabo

52 - 75%   Przeciętnie

76 - 95%   Znakomicie

96 - 100%  Wzorowo

 

 

 

 

Test opracował zespół nauczycieli kształcenia zintegrowanego klas III:

mgr Teresa Kazimierczak , mgr Małgorzata Tomczyk 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Grupa II           BADANIE WYNIKÓW CZYTANIA ZE ZROZUMIENIEM

 

……………………………………   …II…...          ………………………...

     (  Imię i Nazwisko ucznia )                    ( klasa )                    ( %, ocen, data )

 

Przeczytaj uważnie tekst.
 

  Pewnego październikowego dnia mama, Bożena i jej brat Andrzej, wybrali się na grzyby. Wzięli ze sobą duże koszyki i powędrowali do lasu. Przeszli przez pole, a potem po kładce przez rzekę, nad którą rosły stare wierzby. Nad rzeką czekała na nich Katarzyna, koleżanka Bożenki i Andrzeja.

    W lesie wszyscy rozeszli się w różne strony. Andrzej znalazł dużo prawdziwków, a mama nazbierała pełny kosz maślaków. Gdy wszyscy spotkali się w umówionym miejscu, okazało się, że dziewczynki zamiast grzybów przyniosły bukiety wrzosów i jarzębinę. Na polance dzieci pomogły mamie oczyścić grzyby. Część z nich mamusia ususzy, a drugą część zamarynuje w occie. Będą zimą przypominać o jesiennym grzybobraniu. Z jarzębiny dziewczynki zrobią w szkole korale do kącika przyrody.

    To był wspaniały dzień w lesie. Wszyscy postanowili jeszcze raz wybrać się na wycieczkę. Następnym razem będą zbierać kolorowe liście.

PODKREŚL PONIŻEJ PRAWIDŁOWE ODPOWIIEDZI:

1. Na wycieczkę do lasu wybrali się:                                              …../1p

·        uczniowie drugiej klasy

·        mama, Bożena i Andrzej

2. Wzięli ze sobą na grzyby:                                                            …./1p

·        duże koszyki

·        duże torby

3. Do lasu szli przez:                                                                       …./1p

·        pole i betonowy most na rzece

·        pole i po kładce

4. Nad rzeką rosły:                                                                         …./1p

·        stare wierzby

·        stare brzozy

5. Na brzegu lasu czekała na nich:                                                  …./1p

·        Katarzyna

·        koleżanka mamy, Alinka

6. Dziewczynki przyniosły z lasu:                                                   …./1p

·        grzyby, bukiety wrzosów i jarzębinę

·        bukiety wrzosów i jarzębinę

7. Z grzybów mama przygotuje:                                                      …./1p

·        jajecznicę na kolację

·        część ususzy, a część zamarynuje w occie

 

Kryteria oceniania

0 – 40%    Nie potrafi

41 – 51%   Słabo

52 – 75%   Przeciętnie

76 – 95%   Znakomicie

96 – 100%  Wzorowo

 

 

Test  opracował zespół  nauczycieli  kształcenia zintegrowanego  klas III:

 

1.  mgr Teresa Kazimierczak  - ………………………………….

 

2. mgr Małgorzata Tomczyk  - ………………………………….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin