BADANIE DOJRZAŁOŚCI DO UCZENIA SIĘ MATEMATYKI NA SPOSÓB SZKOLNY
Prowadzący badanie: Katarzyna Liszka
Imię i wiek dziecka: Mateusz, lat 7
Data prowadzenia badania: 10.12.2009
I. DZIECIĘCE LICZENIE
1. sprawne liczenie i odróżnianie liczenia błędnego od poprawnego
sposób wykonania próby przez dziecko:
ocena wykonania (poziom):
2. porównywanie dwóch zbiorów i ustalanie, w którym jest więcej elementów
3. rozumienie i stosowanie umowy w grze
4. umiejętność wyznaczania wyniku dodawania i odejmowania w zakresie 10 „w pamięci” lub na palcach
II. OPERACYJNE ROZUMOWANIE NA POZIOMIE KONKRETNYM W ZAKRESIE:
1. ustalania stałości ilości nieciągłych
2. porządkowania elementów w zbiorze przy wyznaczaniu konsekwentnych serii
3. ustalania stałości masy (tworzywa)
4. ustalania stałości długości przy obserwowanych przekształceniach
5. ustalania stałej objętości cieczy przy transformacjach zmieniających jej wygląd
III. OGÓLNA DIAGANOZA DOJRZAŁOSCI DO UCZENIA SIĘ MATEMATYKI:
grudzien33