„NIECH ŻYJĄ MISIE!!!”
OBCHODY
DNIA PLUSZOWEGO MISIA
· Powitanie dzieci przez misiów (każda grupa przybywa z własnym ,,grupowym misiem” )
· Przedstawienie historii Dnia Pluszowego Misia:
Pluszowy miś swą angielską nazwę „Teddy” zawdzięcza Theodorowi Roosveltowi, który 100 lat temu był prezydentem Ameryki. Jego pasją były polowania na niedźwiedzie, które nieustannie śledziła ówczesna prasa - dziennikarze.
W 1902 r. pewien sprzedawca zabawek zobaczył w gazecie rysunek, na którym prezydent nie ma ochoty już polować, nie chce skrzywdzić niedźwiadka. Stworzona pod wpływem tego rysunku zabawka otrzymała imię Teddy, które jest zdrobnieniem imienia Theodor. Teddy ma nawet swój dzień - 25 listopada obchodzony jest światowy Dzień Pluszowego Misia.
· Zapalenie urodzinowej świeczki
· Prezentacja klas „0” - III (wiersze, piosenki, tańce, krótki teatrzyk)
· Strój dla misia – prezentacja misia i garderoby odpowiadających wylosowanej kategorii – miś sportowiec, miś pirat, afromiś, miś kucharz, miś śpioch, miś modniś, miś ogrodnik, miś tancerka
· Quiz dla klas I - III
Wiersze
M. Czerkawska „ Nie obejdzie się bez Misia”
Bury misio jest ciekawy
I roboty i zabawy,
Gdzie się tylko ruszy Krysia ,
Nie obejdzie się bez Misia.
Przy śniadaniu, przy obiedzie
Miś hyc!- już na stole siedzi.
Ciekawie nadstawia uszka
I zagląda do garnuszka.
Chce na oknie kozły fikać,
Drzwi otwierać i zamykać,
Chce w kuchence gaz zapalać,
Ale Krysia nie pozwala.
W parku zawsze pierwszy pędzi
Do wiewiórek, do łabędzi.
Gdzie się tylko ruszy Krysia,
Nie obejdzie się bez misia.
„O kochaniu misia”
Miś ma w oczach szklane kulki
Po to misiem jest ,
żeby było kogo tulić
Kiedy pada deszcz.
Miś ma uszy do targania,
Po to misiem jest,
Żeby mieć coś do kochania
I wytarcia łez.
Miś ma wszystko, czego trzeba,
Żeby misiem być,
By do łóżka go zabierać,
Żeby o nim śnić.
Miś ma łapy bardzo miękkie,
Żeby trzymać go na ręce
Kiedy tylko chcesz.
Miś pluszowy
Miś pluszowy - patrzcie sami
siedzi na mojej półce z książkami.
Mam dużo książek. Książek jest tyle,
że gdy liczę, ciągle się mylę.
A miś ciekawy zerka przez ramię
On zna je pewnie wszystkie na pamięć...
Cz. Janczarski ”Naprawiamy misia”
Kto misiowiurwał ucho?
No, kto? – pytam.
Cicho, głucho...
Nikt się jakoś
nie przyznaje.
Może jechał
miś tramwajem?
Może upadł,
biegnąc z górki?
Może go
dziobały kurki?
Może Azor
go tarmosił, urwał ucho,
Nie przeprosił?
Igła, nitka,
rączek para.
Naprawimy
szkodę zaraz!
O już sterczą uszka oba.
Teraz nam się miś podoba!
Quiz dla klas I-III
1. Co robią brunatne niedźwiedzie zimą ?
a) lepią bałwany
b) śpią
c) jeżdżą na sankach
d) budują domki w śniegu
2. Co niedźwiadki lubią jeść ?
a) lody z kremem
b) najchętniej jadają mięso, mięso i jeszcze raz mięso
c) są wszystkożerne-jedzą chętnie ryby, owoce, grzyby i mięso
d) w karcie dań misiów są tylko marchewka i szpinak
3. Jak duże są misie po urodzeniu ?
a) tak duże jak myszka
b) wielkością dorównują młodemu lwu
c) spokojnie mogą zmierzyć się z byczkiem
d) mają około 25 cm i ważą 1 kg
4. W jaki sposób niedźwiedzie przygotowują się do zimy ?
a) Zapamiętale uprawiają gimnastykę, aby nabrać sił
b) Jeżdżą na rowerze
c) Dużo jedzą i szykują sobie legowisko
5. Jak nazywa się legowisko niedźwiedzi ?
a) Gawra
b) Karmnik
c) hotel
d) buda
6. Zastanów się, czy niedźwiedzie :
a) Mają długie ogony
b) Dobrze prowadzą samochód
c) Mają „ dobrego nosa”
d) Dobrze słyszą i mają doskonały węch
Konkurs
ZBLIŻA SIĘ COROCZNE ŚWIĘTO PLUSZOWEGO MISIA
ZAPRASZAMY SERDECZNIE DO WSPÓLNEJ ZABAWY
Prosimy, aby każda klasa po uzgodnieniu z wychowawcą wykonała misia.
Miś może być zrobiony z różnych materiałów, np. kłębki wełny, skarpety, wata, karton, pudełka, ścinki materiałów,
można ulepić go również z plasteliny lub z masy solnej.
Wasz miś powinien być kolorowy i estetycznie wykonany.
Życzymy twórczej pracy
jo-chom