INSTRUKCJA KOMPUTERA POKŁADOWEGO.doc

(352 KB) Pobierz
INSTRUKCJA CHECK CONTROL

INSTRUKCJA KOMPUTERA POKŁADOWEGO

 

 

 



1. Przycisk wprowadzania wartości             

2. Przełącznik jednostek: km/mile, C/F

3. Wyświetlacz

4. Fototranzystor automatycznej regulacji 

5. Przycisk Start/Stop - SET/RESET
6. Diody świecące

 

 

PRZYCISKI NR 7:

UHR/DAT -Godzina i data cyfrowych



VERBR - 2 średnie zużycia paliwa             

REICHW – zasięg

A-TEMP - temperatura na zewnątrz niezależnego  ogrzewania/przewietrzania

ZEIT - stoper albo 2 różne godziny

ANK - przewidywany czas przybycia do celu

DIST - odległość do celu

LIMIT - wyznaczona prędkość maks 

CODE - zabezpieczenie kodem

 

 

 

Po wybraniu przyciskiem (7) dowolnej informacji (oprócz CODE) można za pomocą przełącznika jednostek (2) wyświetlać ją w jednostkach metrycznych lub angielskich. Natomiast przyciskiem S/R (5) można po wybraniu przyciskiem informacji (2) zresetować lub zatrzymać: średnie zużycie paliwa, średnią prędkość, stoper albo niezależne ogrzewanie/przewietrzanie a w UHR można przywołać albo wyłączyć co godzinny sygnał przypomnienia. Przerwa w zasilaniu powoduje skasowanie wszystkich zapamiętanych danych. Po podłączeniu zasilania należy na nowo wprowadzić godzinę, datę oraz ewent. godziny włączenia niezależnego ogrzewania/przewietrzania, odległość do celu i wyznaczoną prędkość maks.

 

 





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Naciskając przycisk Check Control na zestawie wskaźników lub przycisk CODE na konsoli komputera pokładowego informacje zostaną wyłączone.

 

 

 

Jeżeli wszystkie informacje mają być wyświetlane na zestawie wskaźników, to należy:

-                    dźwignię kierunkowskazów nacisnąć na ok. 3 sekundy - ukaże się informacja Prog 1 a na komputerze pokładowym P1

-       nacisnąć przycisk S/R.

Jeżeli na zestawie wskaźników mają być wyświetlane tylko określone informacje to należy:

-                    dźwignię kierunkowskazów nacisnąć na ok. 3 sekundy do ukazania się informacji Prog 1 a na komputerze pokładowym P1

-                    nacisnąć wybrane przyciski informacyjne

-                    nacisnąć przycisk S/R.

 

W przypadku średniego zużycia 1 i 2 oraz godzin włączenia niezależnego ogrzewania/przewietrzania i daty należy pamiętać co następuje. Jeżeli mają być wyświetlane oba średnie zużycia paliwa, to przycisk VEBER należy nacisnąć 2 razy. Jeżeli ma być wyświetlane np. tylko zużycie 2 a nie 1, to po naciśnięciu VEBER nacisnąć przełącznik jednostek km/mls. Naciskając potem ten przełącznik można dowolną ilość razy zmieniać wyświetlane zużycie 2 na 1 i odwrotnie. Podobnie należy postępować w przypadku godzin 1 i 2 włączenia niezależnego ogrzewania/przewietrzania oraz w przypadku daty.

 

 

 

WPROWADZANIE DANYCH I WYŚWIETLANIE INFORMACJI
NA KOMPUTERZE POKŁADOWYM

 

WAŻNE: wprowadzenie nowej wartości cyfrowej kasuje w pamięci wartość poprzednią, wprowadzoną wartość do pamięci zatwierdzamy przyciskiem S/R, wartość cyfrowa odpowiedniego miejsca dziesiętnego rośnie o 1 po naciśnięciu przycisku i co pół sekundy w razie przytrzymania.

 

 

 

WTRAKCIE TWORZENIA DODATKOWE OBJAŚNIENIA DO KOMPUTERA POKŁADOWEGO

 

UHR/DAT - godzinę i datę można wyświetlać na przemian - naciskając przycisk UHR/DAT

VERBR - po naciśnięciu przycisku wyświetli się przeciętne zużycie paliwa dla całej trasy lub dla jednego z jej odcinków

REICHW - przewidywany zasięg samochodu na paliwie w zbiorniku obliczany jest na bieżąco i z uwzględnieniem sposobu - wyświetlany jest po naciśnięciu przycisku REICHW. Jeżeli zasięg jest mniejszy niż 15km pulsują 4 segmenty wyświetlacza. Komputer rejestruje tankowanie tylko w pozycji 1 lub 2 kluczyka zapłonu i tylko powyżej 5 litrów. Znak plus (+) przed wyświetlaną wartością informuje, iż zasięg samochodu będzie większy niż wyświetlany, bowiem możliwość pomiaru paliwa w zbiorniku jest ograniczona.

A-TEMP - ostrzeżenie o temperaturze powtarza się, gdy od poprzedniego ostrzeżenia temperatura podniosła się chociaż raz do +6 C, a następnie znów spadła poniżej +3 C. Brak ostrzeżenia o temperaturze i wyświetlanie temperatury powyżej +3 C nie wyklucza oblodzenia na mostach i zacienionych odcinkach dróg.

ZEIT - stoper mierzy czas do 99h i 59min. Czas jest wyświetlany najpierw w sekundach i 1/10 sekundy; po pierwszej minucie w minutach i sekundach; po pierwszej godzinie w godzinach i minutach. Stoper zatrzymuje się w pozycji O kluczyka zapłonu i ponownie uruchamia się od pozycji 1 kluczyka.
Niezależne ogrzewanie/przewietrzanie: po ponownym naciśnięciu przycisku ZEIT podczas wyświetlania innej informacji ukazują się kolejno: bieżący stan, godzina włączenia 1, godzina włączenia 2.
 

 

LIMIT - przyciskiem można wyświetlić wyznaczoną prędkość maks. lub wprowadzić nową. Ostrzeżenie powtarza się, jeżeli samochód zwolni co najmniej o 5 km/h poniżej prędkości wyznaczonej, a potem znów ją przekroczy.

CODE - po włączeniu aktywności system chroni pokrywę komory silnika, radio i uniemożliwia uruchomienie silnika. Jeżeli nie zamknięto pokrywy silnika lub wymontowano radio, to po obróceniu kluczyka zapłonu na 0 dioda pulsuje 10 sekund. Obrócenie kluczyka zapłonu w pozycję 1 lub 2, gdy system jest aktywny: gong i napis ----Code wzywają do wprowadzenia kodu. Podczas uruchamiania silnika bez wprowadzenia kodu rozlega się ciągły sygnał gongu, a silnik nie daje się uruchomić

 

 

 

WYŚWIETLANIE INFORMACJI NA WYŚWIETLACZU KONSOLI ZEGARÓW

 

 



Po naciśnięciu dźwigni kierunkowskazów informacje zostaną wyświetlone na zestawie wskaźników i można je kolejno przywoływać. Informacja na wyświetlaczu wskaźników (konsoli   zegarów) jest wówczas niezależna od informacji na komputerze pokładowym. Sygnalizacja usterek przez Check Control ma pierwszeństwo w wyświetlaniu przed informacjami z komputera pokładowego.
 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin