scenariusz zajęć swietlicowychwykonujemy króla śmieci.doc

(36 KB) Pobierz

 

KONSPEKT ZAJĘĆ ŚWIETLICOWYCH

 

 

Portret króla śmieci – praca z wykorzystaniem surowców wtórnych

 

Zajęcia przeprowadzono 12. 09. 2007r

Prowadząca: Anna Niemczyk

Uczestnicy zajęć: uczniowie klasy III

Miejsce zajęć: świetlica szkolna

Czas trwania : 45 minut

 

 

Cel zajęć:

ogólny:

- zapoznanie z techniką wykonania postaci robota,

- poznanie rodzajów surowców wtórnych,

- zapoznanie z zagrożeniem wynikającym z zaśmiecania środowiska,

- uświadamianie wychowankom, jakim problemem są odpady oraz, że producenci

śmieci - to my,

- rozwijanie spostrzegawczości i wnioskowania,

- wyrabianie nawyku wyrzucania śmieci do kosza,

- wdrażanie do zgodnej współpracy,

operacyjny:

- wychowanek zna sposoby wykorzystania surowców wtórnych,

- zna sposoby ochrony środowiska;

- wychowanek potrafi segregować odpady;

- wychowanek rozumie potrzebę dbania o otaczające nas środowisko.

Metody nauczania:

- podająca: pogadanka, objaśnienie

- praktyczna: ćwiczenia praktyczne.

Formy organizacji:

- praca zbiorowa

- praca indywidualna.

Środki dydaktyczne:

- słowne: objaśnienie techniki wykonania postaci robota,

- wzrokowe: mapa

- tech. słuchowe: magnetofon, kaseta

- dodatkowe pomoce: surowce wtórne (opakowanie szklane, plastikowe, papierowe,

aluminiowe), klej, taśma, nożyce.

Wykonanie postaci robota z surowców wtórnych

Zajęcia wstępne

Rozmowa ukierunkowana - formułowanie odpowiedzi na pytania:

Co możemy zrobić dla naszego środowiska, żeby upiększyć teren wokół szkoły i w

miejscu naszego zamieszkania?

Dlaczego powinniśmy wyrzucać śmieci do kosza?

Co to są surowce wtórne i jak możemy je wykorzystać?

Część właściwa

Zgromadzenie odpadów - surowców wtórnych z kuchni i pracowni gospodarstwa

domowego.

Omówienie sposobów wykorzystania surowców wtórnych.

Segregowanie surowców wtórnych (opakowania szklane, papierowe, plastikowe).

Droga gotowego wyrobu (opakowania) z fabryki na wysypisko śmieci.

Sporządzenie schematu.

fabryka - sklep - dom - kosz na śmieci - kontener - wysypisko śmieci

Wykonanie postaci robota.

Omówienie sposobu i etapów wspólnej pracy.

Ekspozycja.

Zajęcia końcowe

Podsumowanie zajęć.

Ocena pracy. Podkreślenie wartości i pożyteczności wykonanej pracy.

Odpoczynek w kręgu przy muzyce A. Vivaldiego „Jesień".

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin